Onlangs ben ik verhuisd en heb ik een UPC abonnement met 25Mbps internet afgesloten. Hierbij eerst een TP-Link router gebruikt maar na regelmatig uitvallen van wifi en instabiliteit omgeruild voor een Linksys E2000.
Nu het probleem, de WiFi verbinding is erg instabiel.
De router heb ik geflasht met DD-WRT firmware (build 14929) om meer in te kunnen stellen, dit hielp al iets want de verbinding is nu in elk geval snel wanneer de verbinding werkt.
Als er verbinding is kan ik gewoon surfen en gebruik maken van MSN en dergelijke, dit gaat gewoon (ook voor langere tijd) goed. Maar zodra ik ga downloaden, streamen (youtube/spotify) of een flash-game start en er dus ineens veel data wordt aangevraagd valt de verbinding weg. De enige manier om dan opnieuw te verbinden is de netwerkadapter via apparaatbeheer uit te zetten, weer aan te zetten en opnieuw te verbinden met de router. De router zelf blijft dus in principe wel toegankelijk.
Ik heb al geprobeerd van kanalen te wisselen en over te gaan op de 5GHz band maar dit wil allemaal niet baten. Wanneer een systeem rechtstreeks aan de router met een kabel wordt gekoppeld ontstaat het probleem overigens niet.
Omdat ik niet weet waar het probleem nou aan ligt hierbij wat gegevens:
Modem output:
Downstream
Freq/Power: 314.750 MHz 4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 61.600 MHz 50 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16
Router instellingen:
NG-Mixed Network
Auto channel
Auto channel width
WPA2-PSK
Zelf werk ik met een Intel 4965AGN met Windows Vista, maar met 2 andere systemen is de draadloze verbinding ook instabiel.
Nu het probleem, de WiFi verbinding is erg instabiel.
De router heb ik geflasht met DD-WRT firmware (build 14929) om meer in te kunnen stellen, dit hielp al iets want de verbinding is nu in elk geval snel wanneer de verbinding werkt.
Als er verbinding is kan ik gewoon surfen en gebruik maken van MSN en dergelijke, dit gaat gewoon (ook voor langere tijd) goed. Maar zodra ik ga downloaden, streamen (youtube/spotify) of een flash-game start en er dus ineens veel data wordt aangevraagd valt de verbinding weg. De enige manier om dan opnieuw te verbinden is de netwerkadapter via apparaatbeheer uit te zetten, weer aan te zetten en opnieuw te verbinden met de router. De router zelf blijft dus in principe wel toegankelijk.
Ik heb al geprobeerd van kanalen te wisselen en over te gaan op de 5GHz band maar dit wil allemaal niet baten. Wanneer een systeem rechtstreeks aan de router met een kabel wordt gekoppeld ontstaat het probleem overigens niet.
Omdat ik niet weet waar het probleem nou aan ligt hierbij wat gegevens:
Modem output:
Downstream
Freq/Power: 314.750 MHz 4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 61.600 MHz 50 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16
Router instellingen:
NG-Mixed Network
Auto channel
Auto channel width
WPA2-PSK
Zelf werk ik met een Intel 4965AGN met Windows Vista, maar met 2 andere systemen is de draadloze verbinding ook instabiel.