Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 15:19
Hallo mede tweakers,

Ik heb sinds gister een 5.1 surround systeempje aangeschaft. De Logitech Z-506, welke met mijn Creative Fatal1ty champion is verbonden met 3 kabels. De front, back en center speakers. Ik maak gebruik van de bijgeleverde software, welke volgens mij geen ''echte'' naam heeft.

Nu heb ik de geluidskaart verteld dat hij 5.1 moet afspelen. Dat gaat goed bij bijvoorbeeld 5.1 enabled games en films. Maar nu wil ik graag muziek luisteren via de speakers. MP3 is natuurlijk stereo, en wordt dan ook alleen over de voorste speakers en de sub gestuurd. Ik wil dit echter over alle speakers heen sturen. Ik weet dat dit kan met een simpele geluidskaart, want een maat van mij kan dat met zijn onboard geluidskaart.

Hij spreekt dan ook over de functie ''Speaker Fill'' welke dus eigenlijk dubbel stereo uitvoert over alle kanalen, echter kan ik dit niet vinden in de software van Creative.

Hebben mede tweakers hier ervaring mee, en weten ze waar deze functie zich verscholen houdt? Ik hoor het graag van jullie!

Alvast vriendelijk bedankt!

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak - vragen die elders op GoT besproken worden horen daar thuis.

Geluid is audio, en kaarten als dit pretenderen Hi-Fi te zijn. Is het dan gek om te verwachten dat je het in Audio & HiFi neerzet :?

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 15:19
Mijn wel gemeende excuses o grote mod god van de harde waren ;) /sarcasme. Hoeveel van jouw verwachtingen komen daadwerkelijk uit? Fouten zijn menselijk en ik had inderdaad beter moeten kijken.