Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 07:59
Ik heb al een tijdje de Lenovo T410 en ben er zeker blij mee! Nu begin ik alleen een beetje te merken dat ik de grafische kaart mis daar deze enkel Intel HD Graphics heeft. Niet heel slecht, maar ik merk toch dat ik soms tekort kom. Is er een optie om deze te vervangen en zijn er mensen/bedrijven die dit zouden kunnen? Ik heb een beetje gezocht op google maar kon niet echt wat vinden.

Een handige tweaker die wat bij wil verdienen mag ook wat van zich laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Intel HD zit in de processor ingebouwd, die kun je dus niet verwijderen.

Volgende optie om een andere graka erbij in te bouwen kan ook niet, aangezien je dan een programma moet hebben wat tussen beide kaarten switcht, dat moet er fabrieksaf inzitten.

Ik ben bang dat je het met de Intel kaart zult moeten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je kunt het moederbord vervangen. Gebeurt best nog wel eens. Is wel een hele operatie en hiermee vervalt de (standaard) 3 jarige garantie op het gehele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval kun je net zo goed een nieuwe laptop kopen, dat gaat je echt asociaal veel geld kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:25:
In dat geval kun je net zo goed een nieuwe laptop kopen, dat gaat je echt asociaal veel geld kosten ;)
Moederbord hoeft niet meer dan 400 euro te kosten. Soms minder, zeker op eBay :)
Vraag is, durf je het aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
uhm ja, dan denk ik dat ik toch beter deze kan verkopen en een andere kan kopen :P En anders een andere CPU er in zetten? Zou dat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pepijnvangastel schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:30:
uhm ja, dan denk ik dat ik toch beter deze kan verkopen en een andere kan kopen :P En anders een andere CPU er in zetten? Zou dat helpen?
Dat hangt compleet af van waar je vindt dat hij tekort komt.
Voor je 3D gaming zal het weinig tot niets uitmaken. Voor applicaties (VM's etc.) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
Ja ik mis het vooral bij films en inderdaad 3D applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe zit je dan met compatibiliteit? Verder moet je dan al een moederbord vinden met fatsoenlijke videokaart die erop gesoldeerd zit (waarvan er denk ik niet veel zijn), of een moederbord hebben met MXM. Dan moet je ook nog weer een videokaart van zo'n 200 dollar of meer aanschaffen, en is het nog maar de vraag of je koeling het aankan en of het past.

Lijkt mij een heel avontuur.. :P wat dat betreft ben ik waarschijnlijk ook geen pure tweaker ;)

Wat films betreft zou die intel igp prima moeten volstaan, maar voor 3D-apps is een betere videokaart inderdaad wel handig.
Ik zou V&A in de gaten houden, heb laatst zelf een elitebook (zie sig) voor een heel mooi prijsje aangeschaft :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat gaat toch nooit passen mensen. Nieuwe videokaarten + laptops werkt niet tenzij je een speciale laptop hebt die erop berekend is. Thinkpads zijn dat niet (zijn ze ook niet voor bedoeld).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
Ok duidelijk, dan ga ik maar gewoon de V&A goed in de gaten houden :)
Pagina: 1