Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:49
hallo

ik heb een raar probleem met mijn pc
soms na een week of zelfs een dag valt mijn pc plots uit en wanneer hij restart boot hij niet meer! De pc raakt niet eens meer in iets van windows. de bootmanager van mijn bios blijft steken op loading operating system. ik heb dit tijdelijk kunnen fixen door op een andere hdd nog een windows te instaleren. zo vraagt telkens bij het opstarten de bootmanager mij in welke os ik wil opstarten. ik kies dan voor de oude en zo kan ik gewoon verder met mijn oude bestanden programma's etc. Nu komt na gemiddeld een week maar soms ook veel korter. dit hele ding weer voor en moet ik nogmaals windows installeren om dan weer op dezelfde manier op mijn oude os te raken.

dit is zeer hinderlijk en stresserend, weet iemand wat de oorzaak en/of oplossing is?
ik heb al genoeg systemen in elkaar gezet om te weten dat er daar niks mis is, ik vermoed dat er iets mis is in mijn bios.

ook heb ik al zonder overclocks geprobeerd, wederom faalde dit.
oude topic

mvg, larsg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Brakke kabels
-Brakke HDD
-Brakke connectors
-Incompatible moederbord met HDD?

probeersels:
Zorg ervoor dat er tijden het booten + instaleren van Windows geen overgodige USB of schijven die niet bij de instalatie horen zijn aangesloten. Hierop kan windows nl. bepaalde boot bestanden gaan zetten die de hele boel in de war schoppen.
Probeer met andere kabel en andere poort en helpt het niet met andereschijf
vanuit win recovery cd (instal cd) > command promt > chkdsk /r kijken of de schijf "onherstelbaare fouten" find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Modbreak:Verplaatst naar Processors, Moederborden & Geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Graag ook even in-topic (dus niet achter een link op een of andere andere site) je specs vermelden, en aangeven wat je allemaal aan de hand van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
met mijn hardware is alles in orde vermoed ik.

ik betwijfel ook dat het mijn hdd is, aangezien ik er al verschillende hdd's bij heb geprobeerd.
de proc is ook zeker in orde.

ik vermoed een bios probleem, ik ga het hele spul is flashen

specs dan (copy paste van die andere site -.-)

Processor AMD Phenom II X4 945 95W C3
Moederbord Gigabyte GA-890XA-UD3
Geheugen 2x G.Skill 4GB DDR3-1600 CL9 kit
Videokaart sapphire radeon HD 5750 vapox-X XFX Radeon HD 5750 1GB
Harddisk 2x Samsung SpinpointF3 1TB 3x Samsung Spinpoint F3 500GB
Western Digital Caviar GP 1TB (64MB)
Optische drive Optiarc AD-7260S Black
Geluidskaart Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI-Express OEM
Behuizing Cooler Master Elite 430 Window
Voeding Cooler Master Real Power M620
CPU-koeler Thermaltake Contac 29
Monitor Samsung p2770HD Acer V243HLbmd
Toetsenbord Logitech Wireless Desktop MK250
Muis Logitech M90
Speakerset Creative Inspire T6100
Casefans 2x Cooler Master Neon LED Fan 120mm Blue 4x Revoltec AirGuard 120mm
Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit NL OEM
TV-Kaart Hauppauge WinTV-HVR-1100
Headset Creative Fatal1ty Gaming Headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

larsg schreef op maandag 28 maart 2011 @ 06:30:
met mijn hardware is alles in orde vermoed ik.

ik betwijfel ook dat het mijn hdd is, aangezien ik er al verschillende hdd's bij heb geprobeerd.
de proc is ook zeker in orde.

ik vermoed een bios probleem, ik ga het hele spul is flashen
Je geeft geen antwoord op Dion B' s vraag:
quote: dion_b
aangeven wat je allemaal aan de hand van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde...
Mijn vraag; wat heb je gedaan om tot de conclusie te komen dat het niet je CPU, een HDD, of andere hardware is? Het lijkt mij namelijk dat er wel degelijk iets is wat niet in de haak is, anders krijg je geen BSOD's zoals je op HWI aangeeft.

Het kan naar mijn mening aan 2 dingen liggen; het geheugen of een defecte HDD. En dat vermoeden is gebaseerd op ervaringen uit het verleden. :)

-heb je ook al een tijdje zonder RAID gedraaid?

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 28-03-2011 09:23 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
assumption is the mother of all fuck-ups... vermoeden dat het niet aan je hardware ligt is niet genoeg, je moet het zeker weten.

Los van het niet willen opstarten lijkt het uitvallen van het systeem er toch ook wat mee te maken te hebben. Als je inderdaad BSOD's krijgt, wat voor Bug Check Codes krijg je?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:19
Ik zeg MBR kapot, want dat is het enige wat ik eruit kan opmaken. Maar ik durf het niet zo te zeggen. Heb je alleen het nodige erin gelaten, en wilde hij dan wel normaal booten? Het kan net zo goed het geheugen zijn. Geef A.U.B. informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Mja, en BIOS flashen met zo'n soort probleem is ook niet echt handig lijkt me.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk wel degelijk dat er een probleem met de hardware is want ik lees uit de startpost dat de pc opeens uit valt en dan lijkt het mij sterk dat dit alleen een softwarematig probleem is. Enigste om alles uit te gaan sluiten is hangen en opstarten door te nemen en daar de resultaten dan van te schrijven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
ik heb standaard mijn os op een raid0 array. aangezien de pc hierbij niet meer wou booten heb ik daarom windows nogmaals een 2de keer op een enkele f3 spinpoint 500GB geinstalleert. (losse schijf dus).
hierbij kwam weer het zelfde probleem voor, dit zou wel een hdd probleem kunnen zijn.

Ik begin ook steeds meer en meer te denken dat hardwarematig er iets fout zit.

mijn processor komt over vanuit een ander systeem dat nooit dergelijke problemen heeft gehad.
een deel van de hdd's ook. Een van mijn videokaarten heeft ook raar gedaan, ik vermoed dan toch meer dat het hier ook aan zou kunnen liggen veel bsod's kwamen voor tijdens het spelen van cod black ops, enkele keren ook bij ander gebruik, hierbij werd het scherm raar er kwamen lijnen op wat duid op een grafish probleem. Ram zou in orde moeten zijn, ik zal dit eens testen.

uit de hulp faq van diod_D kon ik helaas niet veel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
* update *

Ik had na mijn laatste bericht windows geherinstalleerd op een enkele schijf, dit was de enig in de pc geen sprake van raid ofzo. ook heb ik 1 videokaart die verdacht was eruit gehaald.

overkomt mij 24 u later hetzelfde -.-

ik vrees dat het mijn moederbord is, iemand enig idee?
Pagina: 1