Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer reageer niet

Pagina: 1
Acties:

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:39
Het gaat hier om een HP Photosmart C3180.

Mijn printer kraakte en piepte heel erg tijdens gebruik en daarom besloot ik hem open te maken.

Foto 1: Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4d8fa0c00cd39/4d8fa0c00928d-CIMG4678_%282%29.jpg
Foto 2: Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4d8fa0ec1a370/4d8fa0ec168d8-CIMG4679.jpg

(zie foto 1) Om een bepaald plastic deel te kunnen verwijderen moest ik wat elektronica delen verplaatsen.
Ik haalde het onderste deel met de twee rode knopjes los door het onder het klipje vandaan te halen.
Daarna haalde ik het bovenste deel los door het iets wat rechtsom te draaien en vervolgens naar achteren te halen. Toen ik dat deed viel het zwarte blokje, dat zich om de witte strook bevindt, naar beneden.

(zie foto 2) Toen ik daarna alles weer terug ging plaatsen en de printer aanzette, zag ik dat het display geen cijfers meer weergaf. Ook blijft de groene achtergrondverlichting permanent aanstaan, en werkt de aan/uit knop (=rode knopje op bovenste deel) niet meer.

Uit mijn taalgebruik maken jullie waarschijnlijk al op dat ik bar weinig verstand heb van elektronica.

Mijn vraag is dus: wat is hier verkeerd gegaan en kan het probleem opgelost worden?

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 08:36
Niets meer aan doen, je verlies nemen en een nieuwe kopen.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08
Je kunt heb nog weer even open maken en kijken of de kabels er wel goed in zitten.
Anders wordt het gewoon een nieuwe kopen.

Verwijderd

Tja, als je ergens geen verstand van hebt, kom er dan niet aan, maar haal er iemand bij die er wel verstand van heeft. Dit doet me denken aan mijn zwager. Die dacht verstand te hebben van motoren en de werking er van, niet dus. Iedere keer had hij na het sleutelen minstens 2 handen aan bouten, moeren en ringetjes over, die hij dan weer achteloos weggooide. Vervolgens starte hij dan de auto en binnen 100 meter volgde er een hard klap en rook, zo heeft hij 6 auto's in minder dan een jaar vroegtijdig naar de eeuwige jachtvelden gewerkt. Hij stond me ook nog vreemd aan te kijken toen ik vroeg "Hoe vaak moet jij tegen een muur oplopen voordat jij je realiseert dat er een muur staat?".

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je hebt dus de flatcable los getrokken. sommige kun je terug drukken, sommige zitten vast gesoldeerd en sommige moet je een "clip" openen en daarna de cable terug duwen en de clip weer vastmaken.

succes

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:39
@Mr. Nobody.

Ik neem aan dat de flatcable het witte strookje is. Op welk verbindingspunt zou die dan waarschijnlijk los zijn geraakt? Is het op de foto zichtbaar?

En waar zou dat zwarte blokje, dat een beetje als een magneetje aanvoelt, moeten zitten? Als ik het me goed herinner dan zat het zoals het nu op de foto geplaatst is.

Edit: inmiddels na wat duw- en trekwerk aan die flatcables ging hij het plotseling weer doen! :*)
Meer geluk dan wijsheid, in ieder geval bedankt dat ik de goede richting werd opgestuurd!

[ Voor 22% gewijzigd door Mauritssvt op 28-03-2011 21:46 ]

Pagina: 1