Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Toetsenbord(en) werken niet correct

Pagina: 1
Acties:

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik open niet vaak een topic, maar nu zit ik toch echt met een probleem waar ik even niet uit kom.

Sinds vanavond werkt mijn toetsenbord niet meer goed onder windows. Bepaalde knoppen doen helemaal niets meer (als voorbeeld de X, F, Enter, Backspace, en nog een paar).
Dat is vrij problematisch, aangezien ik dus ook mn wachtwoord niet in kan voeren bij het logon scherm.

Dit probleem speelt dus pas sinds ik vanavond thuisgekomen ben. Vanmorgen had ik nog even wat muziek naar mn telefoon overgezet, en daarna de pc netjes afgesloten. Geen aanpassing oid gedaan waardoor ik nu mijn toetsenbord niet zou kunnen gebruiken.

Ik heb natuurlijk meteen mn extra toetsenbord (beide USB. Heb helaas geen ps/2 liggen in huis) er naast geprikt. Zelfde resultaat.
Beide toetsenborden doen het echter wel op mn netbook, dus daar zit het probleem duidelijk niet.
Daarna heb ik via de boot cd de command prompt opgestart. Ook daar leken dezelfde toetsen het niet te doen. De overige toetsen gaven vrij vreemde letters aan. Bijv.: é, Σ, ┐.
Echter, na een reboot en een 2e poging met de commandpromt werkten de toesten opeens wel goed.
Toen ook nog een Ubuntu livecd opgestart, en ook daar werkte mn toetsenborden prima.

Ik had 1 herstelpunt staan, maar dat heeft ook niet geholpen.
Virusscan had ik toevallig gisteren nog uitgevoerd, dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Het probleem lijkt me duidelijk in windows zelf te liggen (driver oid), maar ik kan er dus niet bijkomen om te troubleshooten.
Dus hopelijk komt iemand dit probleem bekend voor, of kan me in de juiste richting wijzen...

Specs: Asus M4N78, X3-720, 4GB, Win7 x64 Ultimate

update - Ik had pas 25x opnieuw gereboot... Blijkbaar waren er 26 nodig, want het lijkt weer te werken :S

[ Voor 7% gewijzigd door fm77 op 27-03-2011 22:37 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Mooi dat het weer werkt, dat is natuurlijk het belangrijkste. Opmerking voor een volgende keer: volgens mij kan je ook in Win7 in het logon scherm nog het on screen toetsenbord laten verschijnen. Dan kan je de volgende keer in ieder geval gewoon inloggen.

Desktop | Server | Laptop

• fm77
  • Niet online
Thx voor je reactie. Om een of andere vage reden werkt het gewoon weer. Ben benieuwd of dat vanavond bij thuiskomst nog steeds zo is.
En ja, ik had ook al gezocht naar het on-screen toetsenbord, maar blijkbaar moet je die eerst vanuit windows zelf activeren 8)7

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Is dat zo? Ik meen dat het in het long screen te vinden is in de opties die links onderin staan, via het pijltje naast de button om af te sluiten...

Edit:
Ik haal een paar dingen door elkaar zie ik, maar de conclusie is dat je het wel linksonderin kunt vinden ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gpxxI6piEkjxxFXRTukV4jgh/full.png

[ Voor 57% gewijzigd door Rupie op 28-03-2011 12:51 ]

Desktop | Server | Laptop

• fm77
  • Niet online
Ik ben er dus achter wat het probleem was.... De AltGr toets zat een klein beetje ingedrukt.
Zoals ik al zei had ik een ander toetsenbord 'ernaast" geprobeerd. Dus de AltGr toets bleef ingedruk :F
Wel vreemd dat het onder linux en op mn netbook wel goed werkte...
Ik zag die Ease of Access optie wel, maar die reageerde niet op muisklikken (AltGr toets nog ingedrukt ;))

Maar alles lijkt nu gewoon weer te werken. Had dus niets met windows te maken....
Thx anyways :)