Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://maxcdn.fooyoh.com/files/attach/images/1097/552/909/004/nikeplus_experience.jpg

Nike+ iPod sport kit. Ik zag het doosje liggen in de Media Markt, en vroeg me af wat het precies was/hoe het werkt. Flink internet afgespeurd, en al een hoop te weten gekomen - nu nog op zoek naar jullie gebruikerservaringen :-)

Gezien je in de winter toch vaak het een en ander aan vetjes kweekt, mag dat er nu mooi weer af. Hardlopen leek een goed idee, en een combi inc. Nike+ sensor etc lijkt me ideaal.. toch nog wat vragen.

- Wie heeft er ervaring met deze combi, en welk i-device heb je?
- Bij de kit zit een ontvanger, deze gaat in je iPod. Past deze dan nog in een 'armband'?
- Welke armband gebruik je, en waar moet je op letten?

Ik heb zelf een iPod 4th en een iPhone 4. Beide apparaten zijn uitgerust met de 'driver' voor de Nike+ sensor. De iPod lijkt me handiger gezien de grootte van de muziekopslag, al heeft de iPhone 4 GPS wat evt handig is om te loggen. Hoe gaat de +kit hier mee om? :)

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Weet je zeker dat die ontvanger in je iPod gaat? Ik dacht namelijk altijd dat die op je schoen vastgemaakt zou worden en dat de data middels bluetooth verstuurd werd. Als dat niet zo is, zal het afhangen van de armband die je hebt of dat het nog past of niet.

Van wat ik heb gezien in de app (de mogelijkheden die je hebt zeg maar) kun je er best veel mee, alleen het grote nadeel vind ik dat je een groot apparaat mee moet nemen om te gaan hardlopen. Met zo'n armband valt het wel mee, maar dan heb je weer zo'n armband met zweet etc. In je broekzak gaat dat ding heen en weer de hele tijd, dus ook niet ideaal. Als er nou een manier zou zijn om alleen dat sensortje op je schoen te zetten die de data opslaat en vervolgens kan communiceren met je iPhone of iPod touch, dat zou imo een veel betere optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Je hebt een sensor voor in je schoen, en bij de kit zit naast de sensor ook een ontvanger voor aan je iPod - weet iemand precies waar deze voor nodig is? Want de software om contact te maken met de sensor staat in principe al op de iPod/iPhone.

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Wellicht voor de eerste generatie iPod touches? Die hadden geen bluetooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Een iPhone en de Nike app voldoen ook!
De GPS is redelijk nauwkeurig en de route wordt getoond op de kaart.

De Nike sportkit heb ik ook eerst gehad, batterij op van de zender in je schoen en je kunt hem vervangen.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team