Toon posts:

Geluid van laptop over de reciever???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumgenoten,

Sinds gisteren heb ik een DELL Inspirion laptop aangeschaft met een HDMI uitgang. Nu wil ik graag Bluray's kijken met 5.1 geluid via mn Pioneer VSX-819 reciever. Dit zou volgens mij mogelijk moeten zijn, maar ik kom er zelf niet meer uit.

Nu wil het zo zijn dat ik geen geluid krijg als ik mn laptop via HDMI naar de reciever via HDMI aan de tv koppel. Ik krijg wel gewoon beeld. Als ik mn laptop direct op de tv aansluit krijg ik wel geluid en beeld.

Op mn geluidskaart heb ik HDMI aangezet ipv de normale speaker. Ik zie wel het metertje achter het HDMI pictogram oplopen, dus volgens mij zou de laptop dan wel uit de HDMI uitgang geluid uit moeten zenden.

Heeft iemand hier enig idee waar ik moet gaan zoeken?????

Alvast hartelijk dank,

Gerben

Verwijderd

Heb je de mogelijkheid een ander type HDMI kabel te proberen? Ik heb hiermee wel eens een soortgelijk probleem opgelost.

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 18:35
Is de receiver zo ingesteld dat hij het geluid van HDMI neemt en niet toslink of coaxiaal?

weetikveel!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat je audio out op de laptop ook wel op HDMI ingesteld? ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ Tommeh - heb ik inderdaad geprobeerd, met 3 verschillende HDMI kabels

@ Exorcist - staat goed ingesteld

@ weetikveel! - Die volg ik niet helemaal. Zou je dat in lekentaal kunnen uitleggen?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
sommige onboard geluidkaarten moet je het geluid handmatig op hdmi zetten en weer terug. ik heb dit ook gehad met mijn vorige laptop hier zat een realtek (volgens mij hd in)

dit kun je terug vinden onder playback devices als je op rechtermuiklik geluidspeakertje in win7 klikt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor het advies, maar dat zei Exorcist ook al. Staat al goed ingesteld.

Mn reciever pakt wel gewoon geluid van mn PS3 die ook via HDMI geschakeld staat.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17
Heb je ook dezelfde poort gebruikt voor HDMI, misschien zijn de andere poorten wel alleen voor passthrough beschikbaar?

Verwijderd

Topicstarter
yep, heb dezelfde poort gepakt als die ik voor mn PS3 had

Er zitten 3 HDMI ingangen op de reciever, en heb ze ook alle 3 geprobeerd

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

wft?

staat er niet iets verkeert in de settings van je pioneer reciever?
heb zelf ook een riciever en in het menutje staan heel wat opties.
zou nie weten waar het anders aan ligt. je krijgt dus wel beeld?

Nieuwkoop is duurkoop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook het vermoeden dat er ergens in de versterker wat verkeerd staat, maar ik weet niet wat........

Heb al wel met de instellingen staan spelen, maar dat wil niet echt vlotten

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:57
Ik denk dat je een aansluiting moet toewijzen aan een input.

Bij mijn Onkyo receiver kan ik dat ook doen.

Ik kan dan voor de input "Video 1" bijvoorbeeld kiezen of ik hem wil toewijzen aan de optische ingang of de coaxiale.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even zitten kijken bij mn instellingen (laptop en reciever) en daar viel het volgende op

In het instellingenmenu vd reciever heb ik de optie 'HDMI amp' en 'HDMI thru'

Mn laptop reageert als ik deze instelling verander. Bij HDMI amp heb ik als ik kijk bij de eigenschappen van mn ATI HDMI Output maximaaal 8 kanalen, en hoopjes coderingsindelingen (DTS Audio, DDP, DTS-HD, Dolby TrueHD enz enz.)

Als ik HDMI thru heb dan heb ik nog maar max. 2 kanelen en geen coderingsindelingen.

Heb nog steeds geen geluid over mn speakers, maar kan het hier iets mee te maken hebben?
Pagina: 1