Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 21:31
Beste medetweakeraars,

Ik heb wat oude Hi8 vakantie tapes van 10 jaar terug en was van plan ze over te zetten op de PC. Maar(zag je wel aankomen toch? :P) ik heb de camcorder niet meer en vroeg me af of er een andere manier is om de klus te klaren.

Ben even aan het zoeken geweest maar kom niet echt verder. Er werd ergens een addapter aangeraden maar dan lees ik weer dat Hi8 en VHS verschillende formaten zijn die elkaar niet ondersteunen.

Iemand enige idee hoe ik dit aan kan pakken??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:06

SeatRider

Hips don't lie

Hi8 past niet met een adapter in een VHS recorder. VHS-C wel. Je moet dus even op Marktplaats een Hi8 deck/camera scoren. Let ook op dat je echt een Hi8 vindt, want Hi8 opnames spelen ook niet af in een "gewone" Video8 speler.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kunt zelf een Hi8 apparaat marktplaatsen, maar je kunt ook naar de plaatselijke fotozaak, die doen dit vaak voor een relatief schappelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
dus enige manier is om een Hi8 camera te scoren? Dat wou ik dus vermijden lol

Maar bedankt voor de snelle reacties jongens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nee, je hebt een digitale 8mm camera nodig. Met een HiCamera heb je kans dat enorme vervormingen.

Ikzelf ben ook bezig met het gaan digitaliseren van 16 stuks aan Hi8 bandjes, en eerst had ik het geprobeerd met de oude camcorder welke dus NIET digitaal was, en een Hi8 camera was. Voor de convertering heb ik een USB-verloop adapter gebruikt. Echt een ruk-kwaliteit waarvan de tranen in je ogen springen. :'(

Nu heb ik dus van een collega van mijn vader een 8mm digital camera geleend, waarmee ik via Firewire de boel mee binnenhaal. Pinnacle doet de rest ;)
Fantastische beelden verder, beelden van 25 jaar oud zien er nog prima uit. :)

Dus: Gebruik geen USB adapter, en neem wel een 8mm digitale camera, met een firewire kabeltje.

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 27-03-2011 21:12 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Let wel op dat niet alle Digital8 camera's een firewire (IEEE1394) aansluiting hebben.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Schoppie in de goede richting naar FVW

[ Voor 14% gewijzigd door Moby op 28-03-2011 12:15 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
So the plot thickens. Dit wordt dan even goed zoeken en wachten tot ik de funds bij elkaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digital8 is inderdaad de makkelijkste optie, maar:
1) let erop dat de digitial8 camera HI8 bandjes kan afspelen. De nieuwste modellen konden alleen opnemen op HI8 en het afspelen van HI8 behoorde niet meer tot de mogelijkheden, tenzij je het duurste model kocht. Zorg er dus voor dat je de volledige specs weet.
2) zoals gutje aangeeft moet je ervoor zorgen dat de camera voorzien is van een FW aansluiting en heb je ook een dergelijke aansluiting nodig op je computer. Een USB aansluiting gaat NIET werken.
Pagina: 1