Laserjet - all in one - met ADF

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een printer/kopieer/scanner (fax & netwerk niet noodzakelijk) met ADF laserjet printer.

Mijn eisen zijn eigenlijk vrij simpel:
- zwart (kleur is niet noodzakelijk)
- een beetje een redelijke scan/printer/kopieer snelheid. Qua printen is 10 pagina's per minuut al wel voldoende.

Wat ik wel echter belangrijk vind is:
een ADF (Automatic document feeder) van tenminste 20 pagina's. Hiermee wil ik artikelen scannen, printen en kopieëren voor studie doeleinden.

Ik kopieer mijn boeken in de bibliotheek van de universiteit nu en die kopieën zou ik graag ook willen inscannen en een pdf van maken. Waarom al deze moeite? Een gemiddeld studieboek kost rond de €40-60. Het kost doorgaans één uurtje om te kopiëren voor 5 - 7 euro.

Het is erg lastig om er juist achter te komen welke printers een ADF hebben die zowel kunnen scannen als kopiëren.

Ik print rond 400 pagina's per maand. (en ik wil per maand ongeveer hetzelfde gaan scannen).

Ik bezit nu een HP-1012 printer en een losse flat-bed scanner Canon Lide 60. Dit waren weer vervangers van een all-in-one inkjetprinter. En die was tamelijk duur per print.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Brother heeft een paar hele fijne all-in-one zwart-wit lasers met scanner en adf erop. Heb zelf het model gekozen zonder adf maar dezelfde scanner, kwaliteit is gewoon prima. Zeker tekst komt er superscherp uit de scanner, zelfs in 300dpi modus (dan scant ie zeer snel).

Printkwaliteit is ook gewoon top, had hiervoor een brother 2030HL dus wist wel wat ik kon verwachten qua printen. Gewoon goed, zoals het hoort bij een laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Wil je per see een all in one? Anders zou ik kijken voor een tweedehands HP Laserjet 4000/4100. Die dingen zijn praktisch niet kapot te kijgen en toner's kosten een prikkie.

Voor het scannen zou je dan een HP scanjet met ADF kunnen nemen of een echte documentscanner zoals de Canon DR-2080c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:43:
Brother heeft een paar hele fijne all-in-one zwart-wit lasers met scanner en adf erop. Heb zelf het model gekozen zonder adf maar dezelfde scanner, kwaliteit is gewoon prima. Zeker tekst komt er superscherp uit de scanner, zelfs in 300dpi modus (dan scant ie zeer snel).

Printkwaliteit is ook gewoon top, had hiervoor een brother 2030HL dus wist wel wat ik kon verwachten qua printen. Gewoon goed, zoals het hoort bij een laser.
Om eerlijk te zijn zie ik door de modellen de modeshow niet meer of te wel ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn huidige printer heeft een lege toner en dit in combinatie met een driver die soms errors geeft met sommige PDFjes vind ik het tijd worden om in plaats van weer te investeren in een nieuwe toner te kijken of er iets is wat aan mijn huidige eisen voldoet. Echt fan ben ik niet van HP, want die drivers werken op XP prima, op Vista al minder (en ik heb nog geen Windows 7).
PeterEs schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:47:
Wil je per see een all in one? Anders zou ik kijken voor een tweedehands HP Laserjet 4000/4100. Die dingen zijn praktisch niet kapot te kijgen en toner's kosten een prikkie.

Voor het scannen zou je dan een HP scanjet met ADF kunnen nemen of een echte documentscanner zoals de Canon DR-2080c
Nee dat hoeft niet per se. Maar een document-scanner of een scanner met ADF functie heb ik niet kunnen vinden voor een normaal bedrag. Heb je tips voor een model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

De versie met ADF is de pricewatch: Brother DCP-7040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog deze gevonden:
pricewatch: Samsung SCX-4623F

Ik zal eens even de specificaties erbij zetten zodat iemand met meer verstand van zaken ze het beste kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DCP-7040
Specificaties
Afdruksnelheid Zwart-wit Tot 22 ppm
Afdrukresolutie Tot 2400 x 600 (HQ1200) dpi
Geheugen Standaard 16 MB
Interface Standaard USB 2.0 Full speed
Emulaties GDI
Papiercapaciteit Standaard Tot 250 vel
ADF (Automatische documentinvoer) Tot 35 vel
LCD-scherm 2 regels van 16 tekens
Kopieersnelheid Tot 22 kpm
Kopieresolutie Tot 600 x 600 dpi
Kopiëren zonder pc Ja
Vergroten/verkleinen 25 - 400%
Kleurenscanner Ja
Scan naar e-mail, beeld, OCR of bestand
Scanresolutie Optisch Tot 600 X 2.400 dpi
Geïnterpoleerd Tot 19.200 x 19.200 dpi
Geleverd met Startertoner (circa 1.000 pagina’s A4 conform ISO/IEC 19752) en drum unit
Afmetingen (b x d x h) 428 x 396 x 304 mm
Gewicht 11.1 Kg
Stroomverbruik In werking 320 W
Stand-by 75 W
Slaapstand 9 W
Garantie Standaardgarantie - 2 jaar, waarvan het eerste jaar PickUp & Return en het tweede jaar Carry-In*
versus

Samsung
Functies en specificaties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
Algemeen Geheugen/opslag 64 MB
Interface High speed USB 2.0

Functies en specificaties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
Overzicht Function Afdrukken, kopiëren, scannen, faxen
Kopieren Eerste kopie na (Mono) Minder dan 12 seconden (degel), minder dan 14 seconden (ADF)
Multikopie 1 ~ 99 pagina's
Zoomwaarde 25 ~ 400%
Resolutie Tot 1 200 x 1 200 dpi effectieve output
Snelheid Tot 22 cpm in A4-formaat (23 cpm in letterformaat)
Copy Features ID kopiëren, 2-up, 4-up, posterkopie, kloonkopie, collatiekopie, automatisch passen
Scannen Compatibiliteit TWAIN-standaard, WIA-standaard
Resolutie (Optisch) Tot 1 200 x 1 200 dpi
Scannen naar Pc
Method Kleur CIS
Resolution (Enhanced) Tot 4 800 x 4 800 dpi
Faxen Compatibiliteit ITU-T G3, ECM
Modemsnelheid 33,6 Kbps
Resolutie Tot 300 x 300 dpi
Geheugen 4 MB (225 pagina's)
Automatisch kiezen Snelkiezen 200 plaatsen
Fax Feature Meervoudig verzenden, faxen naar pc / pc-fax, uitgesteld verzenden
Algemeen LCD 2 regels x 16 tekens
Geheugen/opslag 64 MB
Interface High speed USB 2.0
Geluidsniveau Minder dan 50 dBA (afdrukken), minder dan 50 dBA (kopiëren via degel), minder dan 52 dBA (kopiëren via ADF), minder dan 26 dBA (stand-by)
Taakcyclus, maandelijks 12 000 pagina's
Gewicht 11,54 kg (25,4 lb)
OS Compatibility Windows 2000 / XP / Vista / 2003 Server / 2008 Server, Mac OS X 10,3 ~ 10,6, diverse Linux OS
Dimension (WxDxH) 416 x 415,4 x 318,9 mm (16,4 x 16,1 x 12,6")
Consumptieartikelen Yield Standaard: gemiddelde cartridgecapaciteit van 1 550 standaardpagina's Hoge opbrengst: gemiddelde cartridgecapaciteit van 2 500 standaardpagina's (wordt geleverd met een tonercartridge voor 1 000 pagina's) Vermelde cartridgecapaciteit conform ISO / IEC 19752
Modelcode MLT-D1052S, MLT-D1052L
Type Cartridge uit één stuk
Print Snelheid (mono) Tot 22 ppm in A4-formaat (23 ppm in Letter-formaat)
First Print Out Time (Mono) Minder dan 9 seconden (uit actiefstand)
Resolutie Tot 1 200 x 1 200 dpi effectieve output
Emulation SPL (SAMSUNG Printer Language)
Duplex Handmatig
Paper Handling Invoercapaciteit en typen Cassettelade voor 250 vellen, handmatige lade voor 1 vel
Output Capacity and Type 80 vellen met de bovenkant naar beneden, 1 vel met de bovenkant naar boven
Mediaformaat A4, A5, A6, ISO B5, JIS B5, Executive, Letter, Oficio, folio, Legal, aangepast
Type media Gewoon papier, transparant, enveloppe, labels, dun katron, dik, dun, katoen, kleurpapier, voorgedrukt, gerecycled papier, correspondentiepapier, archief
ADF Capaciteit 40 vellen
ADF Document Size Breedte: 142 ~ 216 mm (5,6" ~ 8,5") Lengte: 148 ~ 356 mm (5,8" ~ 14")
Kijk en daar snap ik dus niets van. Welke komt dan het beste uit de bus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Wat is het exacte probleem? GoT is geen dumpbak voor 'zoek dit even voor mij'... er zijn zat laserprinters met ADF te vinden in verschillende prijsklassen. En wat moet men verstaan onder 'een normaal bedrag'. Bedoel je dan €200,- of €500,-...?

Selecteer alle laser multifuncitonals met 'copy' functie in de pricwatch en je krijgt bijna alleen maar printers met ADF voorgeschoteld... dat is ook waar de ADF voor is gemaakt uiteraard.

Welke printers ben jou nou exact aan het vergelijken? Sowieso met die gegevens wordt het lastig omdat het veelal niet vergelijke/andere gegevens zijn... zo lees ik in de ene wel een max capaciteit papier en bij de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Kan je niet op je universiteit inscannen? Heb zelf namelijk ook een soortgelijke oplossing bekeken, maar dan moet je boeken uitsnijden, wat niet echt kan als die boeken niet van jou zijn.

De grote A3 scanners die er op de TUD staan scannen 2 paginas in 5 seconden.

Sowieso zijn A3 scanners wel handig voor boeken aangezien sommige boeken breder willen zijn dan A4(in mijn geval)

[ Voor 17% gewijzigd door Exphy op 27-03-2011 19:45 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:40:
Wat is het exacte probleem? GoT is geen dumpbak voor 'zoek dit even voor mij'... er zijn zat laserprinters met ADF te vinden in verschillende prijsklassen. En wat moet men verstaan onder 'een normaal bedrag'. Bedoel je dan €200,- of €500,-...?

Selecteer alle laser multifuncitonals met 'copy' functie en je krijgt bijna alleen maar printers met ADF voorgeschoteld... dat is ook waar de ADF voor is gemaakt uiteraard.

Welke printers ben jou nou exact aan het vergelijken? Sowieso met die gegevens wordt het lastig omdat het veelal verschillende gegevens zijn... zo lees ik in de ene wel een max capaciteit papier en bij de ander niet.
200 euro is wel het maximale bedrag. Als ik zo zoek krijg ik voornamelijk inkjet-printers en die vind ik te duur printen per pagina. En als ik laser selecteer dan krijg ik voornamelijk een combinatie van flat-bed en printers.

Door af en aan te vinken krijg ik de volgende keuzes:
pricewatch: Brother DCP-7040
pricewatch: Samsung SCX-4623F
pricewatch: Canon i-Sensys MF4430
pricewatch: HP Laserjet Pro M1210 (CE841A)

En dat was het wel qua prijs wat ik er voor over heb.

En het is geen 'zoek voor mij', maar 'help mij zoeken'. En dat is het probleem. Ik heb zowel van printers als van scanners geen verstand. Dankzij bovenstaande reply's heb ik in ieder geval wat tips gevonden. Ik ben nu gewoon bezig met het lezen van recensies, maar ze blijken die dingen voornamelijk te testen op hun printcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exphy schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:44:
Kan je niet op je universiteit inscannen? Heb zelf namelijk ook een soortgelijke oplossing bekeken, maar dan moet je boeken uitsnijden, wat niet echt kan als die boeken niet van jou zijn.

De grote A3 scanners die er op de TUD staan scannen 2 paginas in 5 seconden.

Sowieso zijn A3 scanners wel handig voor boeken aangezien sommige boeken breder willen zijn dan A4(in mijn geval)
Ja, daar staat een scanner, maar één enkele scan kost €0,20 en één kopie kost €0,05. Boeken die ik kan lenen neem ik mee. Boeken die alleen ter inzage kopieer ik. Kopieerapparaat kopieert dan automatisch naar formaat a4. Leg je er één zijde op dan past er 1 pagina op 1 kopie. Leg je het boek plat neer (met beide pagina's op de scanner) dan kopieert hij dus 2 pagina's per kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:00:
[...]

Ja, daar staat een scanner, maar één enkele scan kost €0,20 en één kopie kost €0,05.
Dat verklaart, ik scan namelijk gratis, maken ze meteen een leuk PDFje voor je ook

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

één klein tipje neem GEEN dell.
Die hun driver Cd's zijn erbarmelijk
Heb ik meerdere malen uren aan zitten klooien om het werkende te krijgen.

ik heb thuis een Samsung SCX-4623FN (zwartwit) printer.
Ben ik ben ik wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dergelijke printers worden voornamelijk op capaciteiten getest omdat het eigenlijk de enige interessante test is welke je er mee uit kan voeren. Het zijn de budget-machientjes en zijn doorgaans moeilijk op kwaliteit te testen, vaak omdat het elkaar flink ontloopt en dergelijke apparaten zich niet aan de ISO standaarden houden waar de meer professionele apparatuur mee wordt gemeten. Een waarde oordeel zou dan enkel op het oog kunnen en dan ga je het weer echt over meningen hebben... Sowieso staat de wens een beetje haaks op wat je er voor over hebt. Als je al minimaal wilt gaan uitgeven aan een dergelijk apparaat, dan is 'kwaliteit' toch heet laatste waar je rekening mee moet houden. Dan is, zoals de reviews aangeven, capaciteit zoals prints per cartridge en kosten per print het enige wat echt boeit.

Ik weet overigens uit ervaring dat die Samsung's wel aardig printen en scannen, ik ben iig bekend met het inkjet-kleuren neefje ervan (heb er 2 geïnstalleerd bij familie) ik ga er vanuit dat de adf e.d. niet anders is op het lasermodel dan het inkjetmodel.

Maar sowieso, ga er niet teveel van verwachten... kijk er niet raar van op als de adf het nadat je een paar boeken hebt gedaan ineens niet meer behoorlijk functioneert.. Het is voornamelijk plastic loopwerk en zal snel gaan slijten en rammelen, stof van het papier doet daar vaak ook nog een duitje bij.
En het is geen 'zoek voor mij', maar 'help mij zoeken'.
zoek voor mij/help mij zoeken, resulteert meestal in een topic vol met links naar de pricewatch en dat is vaak een ongewenste situatie. Vaak worden dergelijke topics ook al snel gesloten door een modje. Vandaar dat ik vroeg wat het probleem nou exact is waar je mee zit... want je was niet erg specifiek in de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exphy schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:02:
[...]

Dat verklaart, ik scan namelijk gratis, maken ze meteen een leuk PDFje voor je ook
Het was gratis, maar ja de overheid hecht veel waarde aan een dure kenniseconomie dus vandaar dat het nu geld kost.
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:13:
één klein tipje neem GEEN dell.
Die hun driver Cd's zijn erbarmelijk
Heb ik meerdere malen uren aan zitten klooien om het werkende te krijgen.

ik heb thuis een Samsung SCX-4623FN (zwartwit) printer.
Ben ik ben ik wel tevreden over.
De N is de netwerk variant. Er is ook eentje zonder netwerk zie ik. Hoe bevalt de ADF? Scant hij een beetje redelijk snel en fatsoenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:39:
Waarom al deze moeite? Een gemiddeld studieboek kost rond de €40-60. Het kost doorgaans één uurtje om te kopiëren voor 5 - 7 euro.
Waar parkeer jij je fiets doorgaans? Ik zoek namelijk een nieuwe, en heb geen zin hier 500+ euro voor te betalen, de kosten van een betonschaar is genoeg.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:28:
Dergelijke printers worden voornamelijk op capaciteiten getest omdat het eigenlijk de enige interessante test is welke je er mee uit kan voeren. Het zijn de budget-machientjes en zijn doorgaans moeilijk op kwaliteit te testen, vaak omdat het elkaar flink ontloopt en dergelijke apparaten zich niet aan de ISO standaarden houden waar de meer professionele apparatuur mee wordt gemeten. Een waarde oordeel zou dan enkel op het oog kunnen en dan ga je het weer echt over meningen hebben... Sowieso staat de wens een beetje haaks op wat je er voor over hebt. Als je al minimaal wilt gaan uitgeven aan een dergelijk apparaat, dan is 'kwaliteit' toch heet laatste waar je rekening mee moet houden. Dan is, zoals de reviews aangeven, capaciteit zoals prints per cartridge en kosten per print het enige wat echt boeit.

Ik weet overigens uit ervaring dat die Samsung's wel aardig printen en scannen, ik ben iig bekend met het inkjet-kleuren neefje ervan (heb er 2 geïnstalleerd bij familie) ik ga er vanuit dat de adf e.d. niet anders is op het lasermodel dan het inkjetmodel.

Maar sowieso, ga er niet teveel van verwachten... kijk er niet raar van op als de adf het nadat je een paar boeken hebt gedaan ineens niet meer behoorlijk functioneert.. Het is voornamelijk plastic loopwerk en zal snel gaan slijten en rammelen, stof van het papier doet daar vaak ook nog een duitje bij.

[...]

zoek voor mij/help mij zoeken, resulteert meestal in een topic vol met links naar de pricewatch en dat is vaak een ongewenste situatie. Vaak worden dergelijke topics ook al snel gesloten door een modje. Vandaar dat ik vroeg wat het probleem nou exact is waar je mee zit... want je was niet erg specifiek in de topic start.
Mijn excuses voor de onduidelijke openingspost.

Ik verwacht er ook niet veel van. Het hoeft ook allemaal niet professioneel te zijn. Ik print ook geen duizenden pagina's in de maand (ik scan wel vrij veel, maar ADF scanners in een betaalbare klasse tot 200 euro heb ik nog niet gevonden). En ik verwacht gewoon standaard kwaliteit. Als ik scan dan is dat gewoon als afbeelding en moet het ook weer leesbaar uitgeprint worden. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten natuurlijk.
SeatRider schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:32:
[...]

Waar parkeer jij je fiets doorgaans? Ik zoek namelijk een nieuwe, en heb geen zin hier 500+ euro voor te betalen, de kosten van een betoschaar is genoeg.
de auteurswet, 1912:

Artikel 16b

1. Als inbreuk op het auteursrecht op een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt niet beschouwd de verveelvoudiging welke beperkt blijft tot enkele exemplaren en welke uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van de natuurlijke persoon die zonder direct of indirect commercieel oogmerk de verveelvoudiging vervaardigt of tot het verveelvoudigen uitsluitend ten behoeve van zichzelf opdracht geeft.
Ik doe niet iets wat strafbaar is. Het zou fijn zijn als dergelijke op of aanmerkingen achterwege blijven, want daarmee schiet ik niet echt wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Je hebt iig gezien dat er in die prijsklasse niet echt heel veel keuze is. Instinctief zou ik voor Canon gaan, ik heb zelf al jaren printers en scanners van Canon en dat werkt altijd prima en zeker op het gebied van inkjet is Canon ongeveer de voordeligste die er is. Ik ben helaas niet zo thuis in de kleine laserprinters voor thuis... zoals ik al zei heeft Samsung een gelijkende machine maar dan inkjet en daarvan heb ik er 2 geïnstalleerd en die werkten prima.

Het is of iets meer investeren, of kiezen uit de hooguit 10 modellen die binnen je budget vallen. Ik heb bijvoorbeeld een losse scanner met adf gezien voor €270. Of als je €100 tot €150 meer uitgeeft, dan wordt je keuze alweer veel breder qua multifunctionals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
En een ex-business model?

Als je bv naar de laserprinters van HP kijkt (de 4000/4050 serie bv) zijn die onverwoestbaar.

Kwa scanners is een business ding vaak ook een prima optie. Betere support voor pdf, vaak al hardwarematig (scannen naar share of email) enz. Je hebt alleen kans dat je de rubbers moet schoonmaken/vervangen, maar verder kan er relatief weinig aan stuk. En ze zijn vaak vrij snel.

Een veel gebruikt ding wat je voor relatief weinig kan kopen (ex-lease vaak) zijn de apparaten van Ricoh (of submerknamen als infotec, nrg enz)

Of een HP digital sender of business ding van bv fujitsu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:00:
Je hebt iig gezien dat er in die prijsklasse niet echt heel veel keuze is. Instinctief zou ik voor Canon gaan, ik heb zelf al jaren printers en scanners van Canon en dat werkt altijd prima en zeker op het gebied van inkjet is Canon ongeveer de voordeligste die er is. Ik ben helaas niet zo thuis in de kleine laserprinters voor thuis... zoals ik al zei heeft Samsung een gelijkende machine maar dan inkjet en daarvan heb ik er 2 geïnstalleerd en die werkten prima.

Het is of iets meer investeren, of kiezen uit de hooguit 10 modellen die binnen je budget vallen. Ik heb bijvoorbeeld een losse scanner met adf gezien voor €270. Of als je €100 tot €150 meer uitgeeft, dan wordt je keuze alweer veel breder qua multifunctionals.
Kijk dan heb je dus het probleem precies te pakken. Er zijn maar een paar modellen, maar aangezien je elke euro maar één keer kan uitgeven dan wel graag aan het goede model. (Als ik dat extra uitgeef dan is dat toch bijna een verdubbeling van het bedrag.) Ik zou ook zo niet de verschillen weten.
DJSmiley schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:11:
En een ex-business model?

Als je bv naar de laserprinters van HP kijkt (de 4000/4050 serie bv) zijn die onverwoestbaar.

Kwa scanners is een business ding vaak ook een prima optie. Betere support voor pdf, vaak al hardwarematig (scannen naar share of email) enz. Je hebt alleen kans dat je de rubbers moet schoonmaken/vervangen, maar verder kan er relatief weinig aan stuk. En ze zijn vaak vrij snel.

Een veel gebruikt ding wat je voor relatief weinig kan kopen (ex-lease vaak) zijn de apparaten van Ricoh (of submerknamen als infotec, nrg enz)

Of een HP digital sender of business ding van bv fujitsu
Ja, maar dan heb ik weer een plaats nodig voor een printer en eentje voor een scanner en ik heb niet zoveel ruimte tot mijn beschikking. En het hoeft niet voor zakelijke doeleinden gebruikt te worden dus al die extra's zijn niet nodig. Een tweedehands apparaat dat durf ik niet echt. Ik ben niet zo handig qua repareren en ik wil er wel garantie op. Ik heb al gekeken naar tweedehands apparatuur, maar dat zijn vaak de dure modellen die echt bedoeld zijn voor zakelijk gebruik. Op een apparaat van tweehonderd euro nieuw zit niet echt zoveel winstmarge als een geautomatiseerde a3 scanner met goede OCR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:29:

[...]

De N is de netwerk variant. Er is ook eentje zonder netwerk zie ik. Hoe bevalt de ADF? Scant hij een beetje redelijk snel en fatsoenlijk?
Prima eigenlijk.

Het is wel niet de meest stille ADF,
Heb met de ADF al heel wat gewerkt, ik denk dat ik dik over de 3000 pagina's zit.

Vroeger hele cursussen en nota's mee gekopieerd (ik vond heb niet altijd nodig om de les te volgen)
Vaak nog voor andere mensen gebruikt ook, nu nog trouwens.

De brother MFC-6490CW (inktjet A3) gebruiken ze bij de firma waar ik werk. (zou ook rond de 200€ moeten zitten)
Moet eveneens een zeer goed apparaat zijn want ze gebruiken hem daar wekelijks een paar keer.
Eveneens een plastiek ADF, slijtage valt goed mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En nu ik toch aan het kijken naar een dergelijk apparaat vraag ik maar meteen of het mogelijk is om vanaf 3 locaties te printen? Ik heb nu een pc die als printer/scanner-server dient (die moet dus sowieso aan wil ik printen). Gemakkelijker zou zijn als alleen de printer aan hoeft te staan en dan de locatie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Als je een netwerkvariant hebt (die dus rechtstreeks op je netwerk geprikt wordt), is dat geen enkel probleem.

In andere gevallen moet je een printerserver aansluiten. Sommige routers hebben die zelfs ingebouwd, maar je kunt ze ook los krijgen. Niet elke printer wil daar mee werken, trouwens.

Beste optie is een netwerkprinter gebruiken.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:22:
Kijk dan heb je dus het probleem precies te pakken. Er zijn maar een paar modellen, maar aangezien je elke euro maar één keer kan uitgeven dan wel graag aan het goede model. (Als ik dat extra uitgeef dan is dat toch bijna een verdubbeling van het bedrag.) Ik zou ook zo niet de verschillen weten.
Je hebt mijn punt niet helemaal begrepen... kwaliteit kan/mag geen vereiste zijn als je opzoek bent naar een dergelijke apparaat in de prijsklasse. Het zijn budget-machientjes, de goedkoopste op de markt. Enige echte relevante info is het verbruik... als ik een Dacia koop dan kan ik ook niet gaan klagen over de afwerking van de auto, ik koop immers het goedkoopste wat er op de markt is. Als je beter wilt dan zal je simpelweg meer uit moeten geven. Neemt niet weg dat je er wel vanuit mag gaan dat de apparaten niet 'slecht' zullen zijn, alleen zullen ze allemaal qua kwaliteit onderaan de schaal bungelen... dat moet je echt gewoon voor lief nemen. (tis een beetje voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten imo)

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 28-03-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:40

houthakker

Poehé

Ik heb zelf de MFC-7420 en die werkt prima. Wat ook mooi is dat er linux support is.
Adf werkt wel goed, maar het materiaal mag niet te stug zijn, afgedrukte foto's scannen via de adf zit er helaas niet in.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze printer besteld bij Misco:
pricewatch: Lexmark X363DN

Die heeft een (duplex) AFD scanner/kopieer/printer functie.

Ik wacht even af tot hij geleverd is en dan plaats ik wel een review van het apparaat en de winkel voor de archieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet leverbaar voor de opgegeven prijs en daarom geannuleerd.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook, maar even een shopreview geplaatst en wachten totdat ik mijn geld terug hebben zodat ik een andere kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

voor dat geld is er toch nog genoeg keuze?
http://tweakers.net/price...pshbQjmE8__HxCXTH6BwerbUf

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grootste deel daarvan heeft geen ADF (scanner to pc) en dat was een essentiële eis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Ik tel er zeker nog 4, en helaas, gistere was de Lexmark X264dn ook nog voor 170 euro te koop maar die aanbieding is ook net voorbij.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
houthakker schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:34:
Ik tel er zeker nog 4, en helaas, gistere was de Lexmark X264dn ook nog voor 170 euro te koop maar die aanbieding is ook net voorbij.
Die hele serie wordt niet meer voor die prijs verkocht helaas. Ik zit nu te denken aan een canon MF variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Canon i-Sensys MF4580dn besteld. Wel over het budget, maar met een DADF scanner/printer/copier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Excuses dat ik een oude thread open, maar het lijkt mij handig om alle info bij elkaar te houden.
Ik ben ook op zoek naar een vergelijkbare printer met de volgende specs:
- Laser
- z/w of kleur ben ik nog niet uit
- Standalone kunnen printen, scannen, etc - dus geen afhankelijkheid van een PC o.i.d.
- ADF
- Dubbelzijdig scannen en printen (uiteraard automatisch)
- Scannen naar PDF
- Scannen naar mail en/of netwerkschijf
- Kosten max zo'n € 600 á 700

Voorkeur gaat uit naar HP wegens goede ervaringen vroeger. Heb zelf al wat rondgekeken en kom uit bij de M2727 voor z/w of de CM2320fxi voor kleur. Volgens mij is de 2e echter geen standalone en lees ik bij de 1e dat deze mogelijk niet duplex kan scannen, maar dat ging om oude berichten.
Helaas kan HP mij zelf ook geen antwoord geven, ook bellen ze niet terug met de juiste info (dus eigenlijk zou ik daar al niet meer moeten kopen).

Hopelijk hebben jullie ervaring met enkele van deze printers, of kunnen jullie mij een andere aanbevelen.

Edit: Nu ook wat verder gekeken dan mijn (HP) neus lang is, en dan ziet die Canon er wel interessant uit. Hoe bevalt 'ie en kan deze ook daadwerkelijk dubbelzijdig scannen naar PDF?
Hoe zijn de drivers van Canon?

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Big op 09-08-2011 10:16 ]

Pagina: 1