Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
Ik heb voor mijn HD 4850 laatst een nieuw koelertje gehaald; een heerlijk stil apparaatje van arctic. Vervelende is nu dat een van de heatsinkjes van de MOSFET's (denk ik :+ ) afvalt. Waarschijnlijk niet goed schoon gemaakt. Ik heb ze geprobeerd opnieuw te plakken met de thermal tape die erop zat, maar dat mocht niet baten. Geprobeerd met Arctic Silver 5, die plakt ook niet genoeg. }:| Iemand ideeen om m te fixen?

Thijs.

PS, ik moet nu even een paar uur mijn baas vervelen, ben ~22.00 terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 01:21
heel klein kloddertje erop doen en dan effe heen en weer erop schuiven, moet als het goed is wel blijven zitten

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-04 09:11
Thermal glue gebruiken in plaats van thermal paste.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
EvilWhiteDragon schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:06:
Thermal glue gebruiken in plaats van thermal paste.
Idd, Artic Silver 5 is niet bedoeld om mee te plakken...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
http://www.highflow.nl/to...ver-thermal-adhesive.html

Dan zitten je heatsinks in elk geval écht vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Een lijmklem erop. Heb je gelijk een groter koeloppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals reedsvermeld is Arctic Zilver 5 hier absoluut niet voor bedoeld. Je kunt beter deze gebruiken:

linkje: http://www.arcticsilver.c...lver_thermal_adhesive.htm
linkje: pricewatch: Arctic Silver Thermal Adhesive

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
Ik weet dat Arctic Silver niet om mee te plakken is, maar was om te proberen (niet geschoten is altijd mis :P )
Ik ga even een tubtje Thermal Adhesive kopen en dan lekker plakken :+

Dankjewel allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik ben toevallig ook net zelf bezig met die AS5 Thermal Adhesive. Daarbij staat in de handleiding dat je eerst de pootjes van je geheugenchips moet afschermen met siliconen (wat voor siliconen?) om kortsluiting te voorkomen.

Nu zijn handleidingen wel vaker overdadig voorzichtig en kan het dus wel eens overbodig zijn, maar soms zijn dit soort dingen ook erg nodig. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik zou namelijk ook echt niet weten wat ze met dat 'siliconen' bedoelen. Daar heb je nogal wat varianten van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Met sileconen bedoelen ze volgens mij gewoon een stukje tape in jip en janeke taal.
Gewoon zorgen dat je pasta op de bovenkant van de chip komt te zitten en niet ernaast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maarten12100 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:00:
Met sileconen bedoelen ze volgens mij gewoon een stukje tape in jip en janeke taal.
Gewoon zorgen dat je pasta op de bovenkant van de chip komt te zitten en niet ernaast ;)
Nee, als je de handleiding bekijkt bedoelen ze zeker geen tape. Dat je de boel erop en niet ernaast moet smeren snap ik ook, ik vraag me alleen af hoe lastig dat is. Soms vallen dat soort dingen reuze mee, soms erg tegen. Vandaar ook dat ik het vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik heb zelf goede ervaringen met deze : http://www.highflow.nl/to...sive-tape-ak-tt12-80.html

gewoon een stukje tape maar dan wel van goede kwaliteit ;) je kan trouwens het beste ook je mosfets en geheugenchips met een gummetje schoon maken zodat die ook helemaal schoon zijn en alle restjes van de oude (gladde) thermal pads er af zijn.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrankerik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 13:15

vrankerik

't Leven is van de simpele.

Het koelblokje met plaksel goed opwarmen met een haardroger. Dan op zijn plaats drukken en een kléin béétje over en 't weer bewegen al blijvend drukken. Zo heb ik het gedaan en het blijft mooi plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Zalman heeft ook thermal past / glue

2 tubes beetje door elkaar mengen en dan de koelblokken vastplakken.
http://www.pcsnelservice....lman-thermal-adhesive.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gister koelblokjes vastgeplak met AS Thermal Adhesive en ik moet zeggen dat het best makkelijk werkt :Y Je moet alleen kleine hoeveelheden aanmaken en een beetje opschieten, want het hardt razensnel uit.
Pagina: 1