Niet alleen van inventaris > product, maar ook andersom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het lijkt mij wel handig om toe te voegen dat je op de Pricewatch pagina van een product kan klikken op "xx gebruikers hebben dit product,..." en dan kan zien wie dat product heeft.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3uSCGrZGPy26nzrOCVGKMfaW/full.png

Lang niet iedereen die een product koopt schrijft daar een userreview over, dus je weet vaak niet wie een bepaald product heeft als daar staat "xx gebruikers hebben dit product,...". Af en toe zou het wel handig zijn om dit te weten, zodat je die persoon dan even een paar vraagjes over dat product kan stellen.

Ik snap wel dat niet iedereen vragen over een bepaald product naar z'n hoofd geslingerd wil krijgen, maar dan zou je daar bijvoorbeeld een extra "privacy"-optie voor aan kunnen maken in je inventaris zodat aan kan geven of mensen niet alleen maar vanuit jouw inventaris naar het product kunnen (inventaris zichtbaar voor anderen), maar ook van het product naar jouw inventaris (nieuwe optie).

Is dat mogelijk? En zo ja, zien jullie daar wat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Dat heb ik mij nou ook al tijden afgevraagd. Soms kom ik ook een product tegen waarvan ik zie dat mensen dit in hun inventaris hebben staan, terwijl niemand ooit een simpele of uitgebreide review daarover heeft geschreven. Daarbij zou ik het ook wenselijk vinden om die persoon daarover te DM-en/mailen, maar die optie mist (nog). Ik hoop dat hierin iets mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

rob_erwt

What does this button do?

Oorspronkelijk was dat ook wel het idee, maar er is toen uiteindelijk voor gekozen om het eerst simpel te houden. Het staat nog wel ergens op de to-do, maar hoe en wanneer we er aan toe geen komen: nog geen idee. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Okee, mooi. De tijd gaat zeker vooral zitten in die extra privacy optie, of niet? Lijkt me niet zo lastig om van die "xx gebruikers hebben dit product" een link te maken die verwijst naar een overzichtspagina waar die personen op staan (als ze hebben aangegeven dat ze het niet erg vinden daarop te staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07

crisp

Devver

Pixelated

Kid Jansen schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:21:
Okee, mooi. De tijd gaat zeker vooral zitten in die extra privacy optie, of niet? Lijkt me niet zo lastig om van die "xx gebruikers hebben dit product" een link te maken die verwijst naar een overzichtspagina waar die personen op staan (als ze hebben aangegeven dat ze het niet erg vinden daarop te staan).
Het heeft ook niet zozeer te maken met of iets "lastig te maken" is of niet (wij houden juist wel van een uitdaging :P), maar ook natuurlijk met prioriteit (waarbij naast benodigde effort ook uiteindelijk nut meespeelt, en het feit dat er nog veel meer al dan niet "lastig te maken" feature-request liggen...) ;)

Kortom: "niet lastig te maken" is geen argument voor ons om iets wel of niet te doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Maar als ik het voorstel is het toch per definitie priority nọ 1? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

bonzz.netninja

Niente baffi

Het staat an sich, als ik het goed begreep, wel voor dit jaar ergens op de planning trouwens. Maar dat wordt dan iets breder getrokken om het hele sociale aspect wat te vergroten op een aantal vlakken.

* bonzz.netninja vager dat dit kon ik het niet maken :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49
Er spelen natuurlijk ook privacy elementen mee die zorg dragen voor een grondige juridische analyse van de gevraagde oplossing. Het is leuk maar is het ook SMART? :)

[ Voor 17% gewijzigd door zeef op 06-04-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 zou niet willen dat elke beginnende user hier mij dan zou kunnen aanspreken. Andere gebruikersgroepen zou ik dan weer helemaal geen probleem mee hebben.

Nog best lastig om daar een goed evenwicht in te vinden zodat mensen het ook daadwerkelijk willen gebruiken en niet alleen maar nadelen zien.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:36:
Er spelen natuurlijk ook privacy elementen mee die zorg dragen voor een grondige juridische analyse van de gevraagde oplossing. Het is leuk maar is het ook SMART? :)
Die privacy zooi had ik al opgenomen in m'n idee:
Ik snap wel dat niet iedereen vragen over een bepaald product naar z'n hoofd geslingerd wil krijgen, maar dan zou je daar bijvoorbeeld een extra "privacy"-optie voor aan kunnen maken in je inventaris zodat aan kan geven of mensen niet alleen maar vanuit jouw inventaris naar het product kunnen (inventaris zichtbaar voor anderen), maar ook van het product naar jouw inventaris (nieuwe optie).
Hooglander1 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:43:
* Hooglander1 zou niet willen dat elke beginnende user hier mij dan zou kunnen aanspreken. Andere gebruikersgroepen zou ik dan weer helemaal geen probleem mee hebben.

Nog best lastig om daar een goed evenwicht in te vinden zodat mensen het ook daadwerkelijk willen gebruiken en niet alleen maar nadelen zien.
Je zou het aan karma kunnen koppelen, dat je alleen op die link naar de overzichtspagina van wie dat product heeft kan klikken als je bijvoorbeeld minimaal 5k karma hebt.
Pagina: 1