Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 08:01
Beste mede-tweakers,

Ik loop nu al een tijd te twijfelen of en welke mediatank ik zou kopen voor onder mijn tv! Ik heb een langere tijd een oude pc als HTPC gebruikt onder mijn tv en in de tijd dat ik nog een samsung 26'' hd-ready tv had voldeed ie prima. 720p beeld kon er nog net vanaf en verder was in combinatie met XBMC alles mogelijk.

Inmiddels heb ik een 50'' full-hd LG plasma gekocht en omdat deze via USB fat/ntfs gewoon kan uitlezen en een gros aan codecs kan afspelen in 1080p (beter dan de htpc dus) was ik voor een tijd tevreden. Alleen hij kan helaas niet alles, DTS, subs uit mkv's, een aantal moderne codes zoals h.x246 en nog wat meer dingen mis ik toch echt.

Nu heb ik natuurlijk al een tijd lang rond gekeken, reviews bekeken en valt mijn oog vooral op de Popcorn hour C-200, maar ook de Dune BD-1 ziet er goed uit. Wat alleen zo 'jammer' is, is dat zowel de apparaten als de reviews al aardig oud zijn en ik daardoor niet een goed idee krijg van een product. Toen de Popcorn hour c-200 uitkwam in 2009 had men vooral te klachen over dat de software nogal 'beta' aanvoelde, iets wat misschien na 2 jaar lang en breed opgelost is maar vaak al niet meer over wordt gesproken. Ook wordt de GUI vaak niet inhoudelijk besproken, vooral een redelijke snelheid vind ik fijn, ik heb geen zin om per pagina 5 a 6 seconden te wachten voor ik verder kan (zoals op mijn tv)

Wat voor mij vooral van belang is:

* Ondersteuning voor zo veel mogelijk codes (ik wordt moe van het converteren van files)
* Zo stil mogelijk (de HTPC was een ramp maar het hoeft niet fanless te zijn)
* Ruimte voor een 3.5'' 1TB hardeschijf (of later een grotere)
* Bij voorkeur een open karakter met plugins en dergelijke
* Regelmatig nog sofware updates (zodat ik geen software koop die al oud is wanneer hij onder de tv staat)
* Bittorrent client mogelijk met RSS/autodownload of remote torrents kunnen inschieten (zodat de pc/laptop niet hoeft aan te blijven en de media direct op de plek van bestemming binnen is)

Verder voldoen de meeste NMT wel aan 'socialmedia streaming' als youtube en indien de software net als bij b.v. XBMC series ook nog kan indexeren is dit geweldig, maar ook weer geen must omdat ik alles altijd netjes indeel in mapjes.

Mijn tv heeft natuurlijk HDMI en mijn Creative inspire 5700 doet het nog steeds geweldig en kan via optical/spdif nog steeds goed mee doen. Budget ligt echt tegen de max van 300,- aan.

Hoop dat jullie me enigzins in de goede richting kunnen sturen zodat ik niet ineens een miskoop doe door onkonde op het gebied van deze prachtige machientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromys
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05 23:46
Misschien kan je hier je info vinden over de Dune:
[Mediaplayer] HDi Dune (Base/Prime/Max/Duo/Smart) - deel 2