Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen beeld meer na reinigen computer

Pagina: 1
Acties:

• jeffreyfw
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 11:42
Hallo,

Ik heb net mijn computer kast schoongemaakt. Heel voorzichtig met stofzuiger en stofdoek. Er zat heel veel stof in de kast en ik dacht dat schoonmaken wel kon met bovengenoemde materialen...

Alleen wilde ik hem nu opstarten, wat hij volgens mij wel gewoon goed doet, en ik heb geen beeld meer!
Ik denk dat de dvi kabel er wel goed in zit want als ik op mijn scherm zie dat hij zoekt naar een digital of analoog signaal stop hij met zoeken als de computer aangaat. Hij blijft dan op digitaal staan... hij geeft alleen geen beeld meer. Ik ben bang dat ik tijdens het stof verwijderen iets geraakt heb ofzo... hoe kan ik erachter komen wat?

Ben nogal desperate nu want ik heb de computer echt nodig!

Groet,
Jeffrey

Verwijderd

Druk alles even aan, stekkers, geheugenmodules, pci(e?) kaarten etc .
(stekker eruit!)

Niks geraakt met de stofzuiger ?
Dat de pc geen beeld geeft wil niet speciaal zeggen dat er iets mis is met de videokaart ..

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:16
Inderdaad even je geheugenbankjes checken. En zit je videokaart nog wel volledig in het PCI-E (of iets dergelijks)-slot?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fact 1) Stofdoeken werken zo goed omdat ze statisch worden.
Fact 2) Elektronica kan juist heel slecht tegen statische elektriciteit.

Stofzuigen creeert ook wel wat statische lektriciteit, er zijn dan ook esd velige stiozuigers. ook al valt zuigen relatief wel mee

Iperf

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is kans dat hardware defect is geraakt, een stofzuiger zorgt voor statische elektriciteit wat bij hardware nooit leuk is, dat in combinatie met een stofdoek en ik zou eens testen of onderdelen nog wel werken door ze in een andere pc te stoppen. Test eens zonder geheugen of, indien je die hebt, met de onboard videokaart.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• jeffreyfw
Ik heb weer beeld... GELUKKIG!!!
Hij gaf wel een raar scherm tijdens opstarten, 2 keer, een rood/oranje/geel achtig scherm met dingen over mijn videokaart.
Hij is nu aan het restoren ofzo... ik zal nog laten weten of hij in orde is zo. Alvast bedankt voor de tips

• jeffreyfw
Hij doet het... maar tijdens het opstarten is nog wel dat scherm wat ik nooit eerder had.
Het is niet een foutmelding scherm ofzo... gewoon een grafich plaatje met bovengenoemde tinten waar Gaming nogwat op staat en heel groot de naam van me videokaart volgens mij.
Normaal gesproken kreeg ik gewoon zo'n zwart scherm met geheugen gegevens enz.

Weet iemand wat het scherm betekend wat ik nu krijg?

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 10:59
Misschien dat de bios van de computer gereset is waardoor je het (default?) splash-scherm van je moederbord cq je videokaart voorgeschoteld krijgt, iets dat ik normaliter meteen uitzet in de bios-settings.

[ Voor 4% gewijzigd door Klojum op 27-03-2011 15:54 ]

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:11
Kortom, vollende keer een busje perslucht kopen. (tip: wel stofzuiger in de buurt). Werkt super is lucht met 0% vocht.

• jeffreyfw
Busje perslucht, prima! Hartelijk dank... bij deze is dit topic gesloten.
Pagina: 1