Op zaterdag 17 maart 2001 03:03 schreef brinkmanjr het volgende:
Ik vraag me af hoeveel gebruikers er tegelijkertijd op een asp-site met een kleine database (100 mutaties per dag, in totaal misschien 5000 records) kunnen werken. Hoe snel gaat een server down? hoe meten ze dat bij zo'n provider? Graag info en alvast bedankt
paul
Snel down zal het zo en zo niet gaan net zoals die dodo hier bovenbeschrijft en dat je met een linux server veel verder komt dat was jou vraag namelijk niet dus onintressant.
Wat ik wil weten gebruik je daar een msSQL database pakket voor of gebruik je standaard ACCESS of EXCEL databasekoppelingen. Waarom ik dat vraag. Een ACCESS OF EXCEL document is veel eerder onstabiel dan een SQL server op draaien vooral als 3 of 4 gebruikers tegelijkertijd boeken.
De load die jou provider hierdoor gaat krijgen is afhankelijk of je hiervoor msSQL gaat gebruiken of ACCESS of EXCEL. Maar bij mutaties van 100 per dag zal het niet zoveel loslopen, dat trekt een pentium 166 nog wel met gemak dus maak je vooral niet zorgen over je provider waar je het gaat hosten.
(offtopic)

ik ben trouwens linux, freebsd, winNT 4.01 en 2000 en vooral SUN Solaris FAN! Dus diegene hierboven hoeft niet te reageren dat linux veel beter is. Dat ligt er maar aan waar je expertise ligt wat dan beter is! Stabiliteit en snelheid en kracht ligt in windows 2000 vele malen hoger dan het oudere NT en IIS 5.0 is op een vergelijkbare machine hoe pijn het ook doet reeds stabieler en sneller bewezen dan een vergelijkbare machine met apache. Ja dat doet pijn soms ook bij mij

(/offtopic)