[t-mobile]voicemail wachtwoord instellen vanuit buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ik heb een t-mobile prepaid nummer en heb 2 dagen geleden een voicemail ontvangen
ik verblijf in het buitenland en probeer mn voicemail te beluisteren
maar ik krijg te horen dat ik eerst een password moet instellen
'dat is alleen in nederland mogelijk'
dus ik moet wachten tot ik weer in nederland ben en dan een password instellen
maar tegen die tijd is m'n voicemail bericht alweer verwijderd (wordt toch maar 72 uur bewaard?)
ik zou graag dus mn voicemail willen beluisteren, maar dat kan niet omdat ik in het buitenland zit
de klantenservice is vandaag gesloten, maar ik ben bang dat de 72 uur bewaartijd vanavond al afloopt
dus ik zou NU een password willen instellen zodat ik toch mn voicemail kan beluisteren
hoe doe ik dat?
via de site kan het niet
ook als ik met een ander nummer naar de voicemail bel kan ik geen password instellen
het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik SIMULEER dat ik vanuit nederland bel
maar hoe kan ik dat doen? ik las ergens iets dat ik daarvoor *100* kan gebruiken (http://forum.fok.nl/topic/680413)
maar dat werkt ook niet

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat als je vanuit het buitenland belt T-Mobile niet kan controleren of de oproep daadwerkelijk van het nummer komt welke als caller-id wordt meegezonden. Bij oproepen vanuit Nederland kan T-Mobile dat wel, aangezien ze kijken of de oproep vanaf het T-Mobile-netwerk afkomstig is.

Om ongeautoriseerde toegang te voorkomen (d.m.v. caller-id-spoofing, zie berichtgeving omtrent Vodafone van 24 maart 2011) kan je dus in het buitenland alleen met een wachtwoord toegang tot je voicemail krijgen.

Enige oplossing lijkt mij om morgen contact op te nemen met de klantenservice.

Overigens van de website van T-Mobile:
Hoe lang kan ik mijn voicemailberichten bewaren?
Gepubliceerd 07/10/2010 00:00 | Gewijzigd 25/02/2011 18:26

Hoe lang kan ik mijn voicemailberichten bewaren?

Particuliere klanten
Nieuwe voicemailberichten worden standaard 10 dagen bewaard in uw voicemailbox. Al beluisterde voicemailberichten kunnen voor nog eens 3 dagen worden opgeslagen.[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Bedankt. Inmiddels paar keer contact gehad met klantenservice. Verzocht of zij een pincode konden aanmaken en deze via sms versturen naar het nummer waar het om gaat. Dat hebben ze gedaan. Maar dan alsnog kun je niet op de voicemail, voordat je een keer vanaf Nederland hebt gebeld.

Redelijk bizarre situatie dus: er is een voicemail bericht, maar die kan niet beluisterd worden. 10 dagen grens zal al lang overschreden zijn als m'n vriendin weer in NL is. Niet heel erg ofzo, maar toch raar dat je een bericht die van jou is niet kan afluisteren, omdat je in het buitenland zit?

Vanaf het mobiele T-mobile nummer bellen met voicemail blijft de foutmelding geven: maak eerst een password (pincode) aan en vanaf een vast nummer naar de voicemail box bellen levert ook niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Enige wat ik nog als oplossing zie is dat zogenaamde spoofing in te zetten. Dat ik vanaf NL doe alsof ik met haar nummer bel. Maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
assass schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:58:
Enige wat ik nog als oplossing zie is dat zogenaamde spoofing in te zetten. Dat ik vanaf NL doe alsof ik met haar nummer bel. Maar dat lijkt me niet de bedoeling.
Dat zal niet helpen aangezien je geen spoofing kan uitvoeren op het netwerk van T-Mobile en bovendien is het ook strikt illegaal (verboden bij wet).