Invasie users voor complete systemen BBG's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:33
Ik ben inmiddels al enkele weken weer bezig om een nieuwe PC te bouwen. Ik struin dus momenteel heel veel door PMG, OHW en Complete Systemen & Laptops. Veel informatie te vergaren als je na lange tijd weer overgaat naar een nieuw platform.

Wat mij opviel is dat er echt veel wensenlijst dumps daar gedaan worden in de trend van "ik heb wat aangeklikt, jullie zijn Tweakers, zoek eens uit".

Ik ben daar eens op gaan letten, user profiles gaan bekijken. Tot mijn verbazing registreren dus een heleboel users zich hier puur om hun even een PC te laten adviseren op Gathering of Tweakers. Gewoon....gebruikers, mensen die verder helemaal niks hebben met computers, tweaken of IT. Je ziet het ook aan hun post history, enkel in de BBG topics.

Dat iemand weinig verstand van computers heeft geeft niet. Dat iemand zijn wenslijst dumpt voor kritiek te krijgen is ook prima, doe ik ook. Maar dat registreren om even op Tweakers een lijstje te dumpen zonder dat je enig flauw idee hebt, dat zou toch niet mogen.

Op GoT wordt er altijd geschermd met dat je zelf het e.e.a. aan research moet doen alvorens je een vraag stelt. Waarom laten we in de BBG topics dan wel klakkeloos iedereen van alles dumpen?

Zonder die mogelijkheid maak je het forum ook een beetje oninteressant voor mensen die beter af zouden zijn op computerhulp.nl of iets dergelijks. Ik wil niet elitair overkomen, ik weet ook niet alles, maar ik stoor me verschrikkelijk aan die mensen en dat kan toch gewoon het niveau niet ten goede komen.

Ik heb wat dat betreft respect voor The Mask en Ed_L, zij blijven daar structureel de wensenlijsten reviewen, ook van mensen die 0,0 moeite erin gestoken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik kan me voorstellen dat je een dergelijk gevoel krijgt bij deze topicreeks, maar ik ben wel een wat andere mening toegedaan (vandaar ook de modbreak in één van je laatste posts ;) ).

Even een klein stukje GoT geschiedenis: ooit was het geen probleem om de beruchte wat-moet-ik-kopen topics in CSL te posten (2006), maar de hoeveelheid topics die hierom draaiden was zo groot dat het de meer belezen user behoorlijk stoorde. Er is toen besloten om de topics niet meer toe te laten.
In 2009 hebben we besloten deze vragen weer toe te staan in de gebundelde topics met [BBG aanschaf] tag. Op die manier hebben we de 'helpdesker' geholpen, zonder de vast user tot last te zijn. Twee vliegen in één klap.
Je hebt helemaal gelijk dat er mensen zijn die praktisch geen eigen inzet tonen in die topics. Ik ben echter bang dat dat neit te voorkomen is. Het is onmogelijk om er op te modereren, vanwege de drukte in die topics. Je ziet dat er altijd wel mensen zijn die de vraag beantwoorden voordat een moderator er bij aanwezig is, waardoorde discussie begint te lopen. Vergelijk het maar eens met de foute wat-moet-ik-kopen topics die nog regelmatig geopend worden. Voordat mijn collega's en ik er op hebben kunnen reageren met een verwijzing naar de BBG en een slotje, zijn er al verschillende users die ondanks dat ze ond beleid goed kennen er toch voor kiezen ontopic te reageren.

In het kort: het is nu eenmaal het risico van onze opzet. Het enige dat je er zelf aan kan doen is dergelijke vragen negeren. Met beleid en regels kan dit imho niet verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:33
Ja die modbreak :+

Ja, ik vind wel dat de BBG topics moeten blijven staan. Het is voor veel mensen die eigenlijk net dat ene stukje bevestiging nodig hebben reuze fijn om daar terecht te kunnen. Zoals gezegd, die paar mensen die zich echt registreren om hun lijst zonder inzet neer te gooien en vervolgens nooit meer terug te komen, die mogen van mij echt weggemod worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die BBG-topics zijn de prijs die het CSL subforum betaalt voor de populariteit en de aankomende vakantiegelden. Liever dat al die boodschappenlijstjes verdwijnen in de BBG topics (die dan wat makkelijker genegeerd kunnen worden) dan dat ze nog steeds losse topics maken.

Het beste is ze inderdaad te negeren, of een TR te maken. Ik doe dat bij de losse topics als ik ze zie :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:28
Daarnaast is het een soort 'begindraadje' binnen T.net. Ook ik heb als eerste topic (na meerdere topics gelezen te hebben) een 'wat-moet-ik-kopen' topic aangemaakt. Omdat ik toen zag hoe T.net was, ben ik teruggekomen en was er weer een vaste user bij ;) .