Telfort wijzigt voorwaarden: opzeggen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Zie hier:
https://www.telfort.nl/KB...g45premium45sms45diensten

In verband met een wetswijziging over premium (=spam) smsdiensten wijzigt Telfort per 1 april 2011 haar algemene voorwaarden.
Nu kan ik mij herinneren dat het vroeger zo was dat dit zo'n beetje de enige kans was om vroegtijdig kosteloos je abonnement op te zeggen.

Mijn moeder heeft tijdens mijn afwezigheid in een Telfortshop haar abo verlengd. De verkoper heeft haar een veel te duur abonnement aangesmeerd (300min terwijl ze 150min had en dat was al voldoende) en ook nog eens de allerslechtste mobiel aller tijden (1 of andere cheap cheap Samsung waar zij totaal niet mee om kan gaan en ik zelf ook helemaal niet, helemaal niet intuitief, waardeloze menustructuur en bij elk bericht dat je wegklikt gaat hij de afzender bellen).

Dus dit zou DE kans zijn om van dat contract, wat ook nog eens 24 maanden moet duren, af te komen!

Zelf wil ik ook graag over naar het goedkopere Ben... dus dubbele buitenkans.

Maar omdat Telfort dit keer de voorwaarden wijzigt ivm een wetswijziging vraag ik me af of het wel kan. En voordat ik me ga doodergeren aan de klantenservice ben ik benieuwd of iemand het al heeft geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:33
Van T-Mobile heb ik een soortgelijk bericht ontvangen. Ik denk dat het er niet inzit, aangezien je, als ik het goed heb, alleen kunt opzeggen als je er op achteruit gaat t.g.v. de wijziging. Daar is nu geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Steven.w schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:17:
Van T-Mobile heb ik een soortgelijk bericht ontvangen. Ik denk dat het er niet inzit, aangezien je, als ik het goed heb, alleen kunt opzeggen als je er op achteruit gaat t.g.v. de wijziging. Daar is nu geen sprake van.
Waar haal je dat vandaan?

Contractswijziging is contractswijziging lijkt mij, en of iets in je voordeel is: wie gaat dat bepalen? Als je provider dat kan bepalen, is in hun opzicht natuurlijk alles in je voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:35
Waar staat dat zij hun algemene voorwaarden wijzigen? Ik zie alleen dat ze kenbaar maken dat er een wetswijziging is, in dat geval kun je uiteraard niet zonder gevolgen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Telfort veranderd de voorwaarden niet inhoudelijk, Telfort noemt nu expliciet dat zij dit doen zoals ze wettelijk verplicht zijn alleen deze praktijken zijn gewoon al heel lang aan de gang.
Sowieso kan jij enkel opzeggen wanneer de wijziging nadelig voor jou is. Als hij positief is, of er niks veranderd zoals in dit geval, mag jij niet zomaar opzeggen.

Dit afgezien nog van of je wel of niet mag opzeggen als het vanwege een wetswijziging moet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Natuurlijk kun je niet zondermeer jouw abonnement opzeggen wanneer de provider zijn algemene voorwaarden moet aanpassen vanwege een wetswijziging. Dit is gewoon onmacht voor de provider, hier kunnen zij ook niets aan doen.

Daarnaast kun je alleen opzeggen als de wijziging in je nadeel is en niet omdat er iets gewijzigd is zoals iemand hierboven doet denken. Ik zou zeggen zwengel de GoT search eens aan, want dit is hier al velemalen eerder besproken. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
thaan schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:21:
[...]
Waar haal je dat vandaan?

Contractswijziging is contractswijziging lijkt mij, en of iets in je voordeel is: wie gaat dat bepalen? Als je provider dat kan bepalen, is in hun opzicht natuurlijk alles in je voordeel ;)
Zie bijvoorbeeld dit document van de OPTA.
quote: Beoordelingskader 2010 voor artikel 7.2 Tw
[...]
Doel van artikel 7.2 Tw is bescherming van de abonnee en het college acht het in het belang van de abonnee dat deze ook bij een wijziging van een niet schriftelijk vastgelegde contractsvoorwaarde de overeenkomst kosteloos kan beëindigen. De abonnee moet dus de mogelijkheid krijgen om de overeenkomst kosteloos te beëindigen. Overigens behoudt het college zich in dergelijke gevallen het recht voor ook handhavend op te treden tegen het niet naleven van artikel 7.1 Tw.

2. Het beëindigingsrecht van artikel 7.2 Tw geldt alleen voor een wijziging die niet aantoonbaar in
het voordeel is van de abonnee.
Als een wijziging uit meerdere aanpassingen bestaat en
minimaal één deel van de wijziging als niet aantoonbaar voordelig kan worden beschouwd
voor enige abonnee, dan is het college van oordeel dat die abonnee zijn contract moet kunnen
ontbinden.
[...]

Beoordelingskader 2010 voor artikel 7.2 Tw (beëindigingsrecht bij wijziging overeenkomst)
Daarnaast is het de vraag of dit een wijziging van de voorwaarden is. Ze passen enkel de tekst aan ter verduidelijking (i.v.m. de wetswijziging), er verandert dus eigenlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:26
Steven.w schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:17:
Als ik gesteld zou zijn op die zekere premium diensten, zou het dan geen verslechtering zijn als Tmobile ze afsloot?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rooke schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:16:
[...]

Als ik gesteld zou zijn op die zekere premium diensten, zou het dan geen verslechtering zijn als Tmobile ze afsloot?
Sluit T-Mobile ze dan af? Het is toch enkel zo dat het nu duidelijk moet zijn dat ze via de provider gefactureerd moet worden?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op GoT is het de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar het antwoord voordat je hier post. Dat houdt dus in, eerst de klantenservice bellen. Omdat het meest basale stukje eigen inzet hier ontbreekt, gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.