Fan wil niet aan slaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere fan gezet in mijn voeding, eerst deed deze het direct goed, maar nu slaat hij niet meer aan bij opstarten.

Ik moet hem handmatig aandraaien, en als ik de fan dan gewoon tegenhoud kan die op eigen krachten wel weer opstarten.

Ik heb niet langer gewacht dan tot het bureaublad om te kijken of hij uit zichzelf aan gaat; hoe lang kan een voeding zonder koeling? / wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:15
Hoe heb je deze aangesloten? Op de aansluiting waar de oude fan zat in de voeding? Waarschijnlijk ziet je voeding dat hij niet warm is, en laat hij daarom je fan langzamer draaien. Echter zit er nu een andere in die waarschijnlijk niet aan wilt op zo een laag voltage. Zodra de voeding warmer word zal de fan wel van zijn eigen gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wesjuhdabomb schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:26:
Hoe heb je deze aangesloten? Op de aansluiting waar de oude fan zat in de voeding? Waarschijnlijk ziet je voeding dat hij niet warm is, en laat hij daarom je fan langzamer draaien. Echter zit er nu een andere in die waarschijnlijk niet aan wilt op zo een laag voltage. Zodra de voeding warmer word zal de fan wel van zijn eigen gaan draaien.
ja, maar hoe lang kan ik daarmee wachten dan? ik hoop niet dat als hij bijvoorbeeld na 5 min. nog niet aan slaat, de voeding doorbrandt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:53
Dan zal je fan wel doorbranden. Anders aansluiten dus ?

[ Voor 27% gewijzigd door BastiaanCM op 27-03-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 10:38
Waarschijnlijk heb je je fan nu aangesloten op de interne power connector van de voeding. Wat je het beste kan doen is de fankabel met de kabelbos van je voeding naar buiten laten lopen, en hem dan op een molex aansluiten. Hij kan dan op 12volt, 7volt of 5volt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bas. schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:50:
Waarschijnlijk heb je je fan nu aangesloten op de interne power connector van de voeding. Wat je het beste kan doen is de fankabel met de kabelbos van je voeding naar buiten laten lopen, en hem dan op een molex aansluiten. Hij kan dan op 12volt, 7volt of 5volt draaien.
das wel een goeden tip ja, echter nu heb ik al de kabeltjes al gesoldeerd :'(

Ik zal morgen kijken of hij aan wilt slaan toch nog, hoop ik :/

anders moet ik 2pins weer naar 3 pins solderen |:(
Pagina: 1