Afspelen via USB levert hevig stotteren op (1080p)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Topicstarter
Ik probeer dus een videobestand af te spelen via USB stick/ USB HDD op een blu-ray speler. Normaal gesproken zijn er geen problemen bij het afspelen van 720p/1080p .mkv of AVCHD bestanden. Dit bestand is echter niet te bekijken zoals dat hoort.

Het gaat overigens om het origineel van deze video: http://vimeo.com/21294655 die ik graag op groot scherm bewonder :). Dit is een .mov met AAC audio en dat gaat dus niet werken. Ik heb eerst de .mov file omgezet in .mp4, vervolgens ingeladen bij tsMuxer en de AAC audiotrack gedemuxed. AAC omgezet in mp3 en mp3 omgezet in AC3. Vervolgens weer ingeladen bij tsMuxer samen met het videobestand en een AVCHD output gekozen. Het originele bestand heeft een profile van 5.1 en dat heb ik op 4.1 gezet bij tsMuxer.

Bij MultiAVCHD staat er bij Output: (zie screenshot voor programma) 80.000kbps. Ik vermoed dat dat het probleem is. Alleen hoe los ik het op zodat ik alsnog op de TV dit bestand kan bekijken? Op DVD branden lijkt me niet effectief omdat normaal gesproken de leessnelheid van een USB HDD hoger ligt dan van een DVD. Het liefst een mogelijkheid die niet al te veel computerkracht vergt want die heb ik niet voorhanden :). Als het echter niet anders kan dan zal het wel moeten.

Afbeeldingslocatie: http://adubvideo.net/wp-content/uploads/2010/03/multiAVCHD_HD_to_SD_Input_Properties.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 12:17
Ik denk dat 80MB/s gewoon teveel is voor je USB 2.0 - transfersnelheid. Bij het kopiëren van bestanden kom ik zelf niet boven de 35MB/s als ik een USB-schijf neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

80MB/sec zou idd nogal veel zijn, maar de 80 mbps waar we 't over hebben moet zo kunnen hoor. Tenzij 't doosje een USB 1.1 controller heeft natuurlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 27 maart 2011 @ 04:21:
80MB/sec zou idd nogal veel zijn, maar de 80 mbps waar we 't over hebben moet zo kunnen hoor. Tenzij 't doosje een USB 1.1 controller heeft natuurlijk.
Nee, de schijf is een 7200rpm USB 2.0 schijf. Het is die Maxtor 500GB die ik eens gebenchemarked heb voor een review van een andere schijf. Overigens weet ik natuurlijk niet welke snelheid de schijf haalt als die gekoppeld is aan de bluray speler.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/16131/12143.png

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 27-03-2011 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 12:17
Zo te zien kom je net aan de 25 MB/s aan de screenshots te zien...
Met USB 1.1 heb je een theoretische max van 12MB/s. Daar blijft meestal de helft van over.

Met 80 MB/s zit je (gemiddeld) ook al aardig aan de fysieke / mechanische max van een hardeschijf.

[ Voor 21% gewijzigd door Klojum op 27-03-2011 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Klojum schreef op zondag 27 maart 2011 @ 05:15:
Zo te zien kom je net aan de 25 MB/s aan de screenshots te zien...
Met USB 1.1 heb je een theoretische max van 12MB/s. Daar blijft meestal de helft van over.

Met 80 MB/s zit je (gemiddeld) ook al aardig aan de fysieke / mechanische max van een hardeschijf.
Nee hoor usb 1 is 12M bit/s, niet byte/s
nooit genoeg voor fatsoenlijke video

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 27-03-2011 09:24 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mensen het USB1.1 verhaal gaat helemaal niet op. Beide apparaten beschikken over een USB2.0 connectie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik zie op dat plaatje een output van 30MB per seconde. In theorie zou USB 2.0 dat moeten trekken, maar het flash geheugen op je data stickje niet.

Om dat even te checken; grote van je film op usb stick delen door speelduur. Ik vermoed (omdat het om .mov gaat) dat het bestand gewoon veel te groot is.

Zit waarschijnlijk niks anders op dan te reencoden.

[ Voor 21% gewijzigd door Flappiewappie op 27-03-2011 14:15 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Flappiewappie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:13:
Ik zie op dat plaatje een output van 30MB per seconde. In theorie zou USB 2.0 dat moeten trekken, maar het flash geheugen op je data stickje niet.

Om dat even te checken; grote van je film op usb stick delen door speelduur. Ik vermoed (omdat het om .mov gaat) dat het bestand gewoon veel te groot is.

Zit waarschijnlijk niks anders op dan te reencoden.
De Output wordt zoals CyBeR al terecht opmerkt niet in Mb/s (bytes) maar Mbps (bits) weergegeven. Het getal moet dus worden gedeeld met 8 en dat levert 'slechts' een output op van 10MB/s.

Het bestand is trouwens 1,1GB groot en lengte in 1 minuut 55 seconden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 28-03-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30
10 MB/s (100 mbit/s) vind ik nog er veel voor een film.

Een van 1,1 GB met een lengte van 2 uur verwacht ik eerder een max van 10 mbit/s.

Ik hou het ook op een te hoge bitrate van de video. de oorzaak moet je dan zoeken in je blu-ray speler en niet in de USB-HDD. De Blu-Ray speler ziet het bestand aan voor AVCHD (zoals het hoort). Waarschijnlijk heeft de Blu-Ray speler andere instellingen (waar je niet bij kunt komen) voor AVCHD dan voor Blu-Ray. Ik vermoed dat AVCHD in de speler gelimiteerd is in bit-rate.
Naar mijn mening is dit bewust gedaan om te voorkomen dat mensen hoog kwaliteit kopieën van internet op de speler gaat afspelen. Dat is wat jij nu probeert

AVCHD wordt in videocameras gebruikt en daar is de bitrate nooit zo hoog.

[ Voor 68% gewijzigd door Athome op 28-03-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Athome schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:34:
10 MB/s (100 mbit/s) vind ik nog er veel voor een film.

Een van 1,1 GB met een lengte van 2 uur verwacht ik eerder een max van 10 mbit/s.

Ik hou het ook op een te hoge bitrate van de video. de oorzaak moet je dan zoeken in je blu-ray speler en niet in de USB-HDD. De Blu-Ray speler ziet het bestand aan voor AVCHD (zoals het hoort). Waarschijnlijk heeft de Blu-Ray speler andere instellingen (waar je niet bij kunt komen) voor AVCHD dan voor Blu-Ray. Ik vermoed dat AVCHD in de speler gelimiteerd is in bit-rate.
Naar mijn mening is dit bewust gedaan om te voorkomen dat mensen hoog kwaliteit kopieën van internet op de speler gaat afspelen. Dat is wat jij nu probeert

AVCHD wordt in videocameras gebruikt en daar is de bitrate nooit zo hoog.
Sorry het is 1 minuut en 55 seconden :P. Had het niet helemaal duidelijk opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 14:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De leessnelheid van een gemiddelde USB-stick/schijf kan geen bitrate van 80.000kbps aan.

Lettende op je statistieken, zie ik ook dat je cpu nogal hoog ligt. Als je pc al bijna 50% cpu kwijt is aan het testen een transfer, blijft er max 50% over voor het decoden van de film. Afhankelijk van jouw systeem kan dat een bottleneck zijn..

Over wat voor computer hebben we het? Welke mediaplayer gebruik je?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Michael Knight schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 07:23:
De leessnelheid van een gemiddelde USB-stick/schijf kan geen bitrate van 80.000kbps aan.

Lettende op je statistieken, zie ik ook dat je cpu nogal hoog ligt. Als je pc al bijna 50% cpu kwijt is aan het testen een transfer, blijft er max 50% over voor het decoden van de film. Afhankelijk van jouw systeem kan dat een bottleneck zijn..
Die benchmark is gedraaid op een P4. Dit enkel om aan te geven wat die schijf ongeveer in elk geval kan halen en dat het dus zeker geen USB1.1 apparaat is.
Over wat voor computer hebben we het? Welke mediaplayer gebruik je?
De schijf wordt gekoppeld aan een Pioneer blu-ray speler met USB functionaliteit en dus niet aan een HTPC/Mediaspeler.
Pagina: 1