1e laptop gekocht en router

Pagina: 1
Acties:

• hast66
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoi
Zojuist een laptop windows 7gekocht met dlink DIR635 router.
op m'n oude desktop staat XPpro
Als ik nu op mijn laptop: start>computer>network dan zie ik dat mijn desktop in het netwerk zit maar mijn externe HDD die op de USB van de router zit wordt nergens weergegeven???

Als ik dan op het icoontje van "mijn oude desktop (HOME- een nummer)" dubbelklik vraagt de laptop een netwerkpaswoord op te geven; hier moet ik dan een gebruikersnaam met paswoord ingeven. Maar wat moet ik hier ingeven?????? Ik heb al verschillende combinaties geprobeerd, zonder succes.

Plies hellep

• kKaltUu
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Inkopper: een gebruikersnaam + wachtwoord van op je XP desktop die voldoende rechten heeft.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• hast66
bedankt aber
ik heb geen paswoord op desk of laptop en nu geeft de laptop als mogelijke oorzaak dat het accessen niet gaat wegens "Blanco passwoorden niet toegestaan"
dan maar paswoorden maken zeker of????
Nu het USB vraagje nog?

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Volgens de handleiding is die USB-poort bedoeld om instellingen van en naar je router te sturen:

"USB
Connect a USB 1.1 or 2.0 flash drive to configure the wireless settings using WCN."

Lijkt me dus dat die niet bedoeld is voor een externe HDD.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• hast66
jawel dus
je moet het bijgeleverde prg shareport op alle netwerkpc's installeren (dat wordt wel nergens vermeld, leve het www) en dan zien ze hem wel. Maar je moet dan wel telkens als iemand hem wil gebruiken, hem "aansluiten" en daarna terug " loskoppelen" Je kan hem niet zomaar tijdswillekeurig samen gebruiken.

Spijtig dat er maar 1 USB poort opzit, maandag eens een USB hubje halen
Toch bedankt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik verwacht toch eigenlijk wel iets meer eigen inzet als je met netwerken gaat prutsen.
Ook de overdaad aan vraagtekens is nergens voor nodig.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1