Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win2008] Kleine delays bij opslaan/openen via fileshares

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met Server 2008 R2. Via een share, via een UNC-pad benader ik kleine bestanden die ik vaak moet lezen/opslaan. Hij dient als development webserver, dus dan heb je dat. Bij het opslaan en openen zitten vaak delays waardoor de editor heel even vastloopt en een wijziging pas later door apache wordt uitgespuugd - dus net alsof m'n code niet werkt, terwijl het gewoon nog niet opgeslagen was. Dit probleem doet zich meerdere keren per minuut voor, en bij vlagen gaat het een tijdje goed... Geen touw aan vast te knopen dus.

Het is een doodnormale server. Geen domeinspul, geen gekke dingen mee gedaan. Enige aparte is dat hij als guest draait in ESXi, maar daarmee is windows zelf niet anders dan op een fysieke server (en nee, er zijn ook geen andere VM's die op zulke momenten resources opeten - dat had ik ook al gecheckt). Het is dus een R2, de x64-versie met SP1 en alle mogelijke updates. Het probleem bestaat al een tijdje (lees: zolang als ik me kan herinneren) en ik heb geen idee waar ik eigenlijk moet zoeken.

Er zijn via google genoeg topics te vinden over hoe traag iets wel niet is, en hoe je er dan nog een paar % uit kan persen, maar dat is het probleem niet. Ik haal makkelijk 60-70 MB/s naar die server, dus hij is meer dan snel zat. De harddisk is verder ook niet gefragmenteerd en zelf (dus) ook snel zat. De CPU zit ook niet vol en het netwerkgebruik is zo goed als 0%. Geen bottlenecks dus daar.

Maar wat zou het dan kunnen zijn?

日本!🎌

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 20:15
Virusscan die on-access scant?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe es een netwerksniffer ertegenaan gooien, dan kun je iig zien of het SMB-wise goed gaat of niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Met wireshark kan ik geen rare dingen ontdekken. Ten tijde van een delay (die overigens moeilijk op commando te reproduceren zijn - zoals altijd) lijkt ie ergens gewoon net ff wat langer over te doen. Maar ik zie geen grote hoeveelheden TCP errors of wat dan ook.

Eerlijk gezegd weet ik ook niet waar ik precies op moet letten, het is meer dat het verkeer er altijd ongeveer hetzelfde uitziet, wat me doet vermoeden dat er niets geks aan de hand is... Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

Maar, zou het niet een instelling op software-niveau kunnen zijn? Iets van "maak geen delays" ofzo? :P

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Iemand nog ideeën? Het is iig niet iets tijdelijks :|

日本!🎌

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 19:27
Probeer het maar eens een tijdje met de "base filtering service" gestopt.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
En moet ik die dan op de server of op de client stoppen?

Er zijn trouwens wel een aantal services van de base filtering service afhankelijk die standaard aanstaan... Zal dat wel goedgaan?

[ Voor 6% gewijzigd door _Thanatos_ op 01-04-2011 13:42 ]

日本!🎌

Pagina: 1