• Virgo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-01 15:23
Hallo,

Ik heb laatst een HTPC in elkaar gezet en was in de veronderstelling dat mijn samsung monitor gewoon een resolutie heeft van 1920x1080 (60Hz). Omdat dit bij de xbox 360 en de tv wordt weergegeven als de xbox aanstaat.

Maar nu de HTPC aan de monitor is aangesloten blijkt de resolutie maar 1360x768 (50Hz) te hebben. Ook op de site van samsung staat dat dit de resolutie hoort te zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat mijn tv bij de xbox aangeeft dat de resolutie 1920x1080 aamgeeft?

Het is een Samsung LE22B450C4WXXN

Alvast bedankt,
Maarten Kollenstart

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:53

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Blijkbaar kan je tv het wel gewoon ontvangen en omzetten naar 1360x768. Je xbox 'denkt' daardoor dat je een 1080p tv hebt. Dit signaal wordt dan ook doorgegeven aan je tv, deze downscaled het tot de juiste grootte.

[ Voor 78% gewijzigd door bartvl op 26-03-2011 20:25 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• Virgo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-01 15:23
Maar de tv zelf geeft aan dat de resolutie 1920x1080 is, daarom vind ik het zo vreemd.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kut slecht gelezen .. sorry

[ Voor 84% gewijzigd door Fish op 26-03-2011 21:52 ]

Iperf

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:10

D4NG3R

kiwi

:)

Je TV weergeeft 1920x1080, omdat dat het signaal is wat het ontvangt. Onze Sony Bravia geeft ook 1080i aan wanneer ik mijn xbox erop aansluit. De resolutie is echter 1920x1080 downscaled naar 1366x768.

Je TV is gewoon HD-Ready. Niks meer, niks minder.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het verhaal van downscaling klopt niet omdat het verschil tussen HD ready en Full HD alleen is dat een HD ready tv tot en met 1080i aan kan en een Full HD tv tot en met 1080p gaat. De i staat voor interlaced en de p voor progressive waarbij het verschil tussen beiden de beeldopbouw is.

Probleem bij de TS is normaal omdat je de HTPC denkelijk via een VGA kabel aangesloten hebt op de tv en de Xbox via hdmi, en dan krijg je een andere resolutie standaard via de VGA aansluiting van de tv. Wanneer je videokaart in de HTPC een hdmi uitgang heeft dan kan je die eens proberen en dus via HDMI je HTPC aansluiten.

Ook natuurlijk niet onbelangrijk dat je je videokaart drivers installeerd en de goede resolutie kiest wanneer je via hdmi werkt echter zal je zien dat het beeld dan op 1920 x 1080 niet scherp zal zijn. Wel wanneer je dan een HD film gaat afspelen zal je zien dat je gewoon normaal beeld krijgt.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De tv heeft een maximale resolutie van 1366 x 768, waarom zou dit hoger zijn als de aansluiting via hdmi gaat ipv VGA?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wikipedia: HD ready

vooe de rest een boel bla bla,
maar beter dan de native resolutie wordt het niet.

Iperf

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:42

FeaR

In GoT we trust

Roel1966 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:59:
Probleem bij de TS is normaal omdat je de HTPC denkelijk via een VGA kabel aangesloten hebt op de tv en de Xbox via hdmi, en dan krijg je een andere resolutie standaard via de VGA aansluiting van de tv. Wanneer je videokaart in de HTPC een hdmi uitgang heeft dan kan je die eens proberen en dus via HDMI je HTPC aansluiten.
Whut :?
Via VGA kan je zonder problemen 1920 x 1200 doorsturen mits over niet te lange afstanden. Er zijn inderdaad TV's die geen 1080p over component en/of VGA aan kunnen en dan een native resolutie tonen van 1366 x 768. Er zijn echter ook gewoon TV's die dat wel aankunnen. Veel PC-monitoren kunnen ook gewoon Full HD aan over VGA. Probleem ligt dat dit scherm gewoon HD Ready is met een maximale resolutie van 1366 x 768, wat het scherm aangeeft in de input en niet de weergave van het scherm. Maar goed, dat was al gezegd..

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1