Blijkbaar hebben enkele 3DS bezitters problemen met WiFi. Onder andere tijdens de setup van een nieuwe verbinding, bij het testen slaat de 3DS vast met een zwart scherm met de weinig zeggende melding dat de power knop ingedrukt moet worden om af te sluiten en een verwijzing naar support.nintendo.com.

De netwerken worden wel weergegeven, zodra je er een probeert te connecten wordt er om een internet test gevraagd. Direct na het starten van de test loopt de 3DS vast.
n.b. Bij een onjuiste WPA key wordt er wel een melding gegeven dat de key niet correct is.
Ikzelf heb nu met 4 3DS-en kunnen testen en allen tonen dezelfde problemen met zowel de stock firmware als de laatste firmware.
Waar geen problemen mee bekend zijn:
Linksys WRT610N
Linksys WRT320N
Linksys WAP54G
Linksys WRT54GL (Cubic X in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")
Apple Airport Extreme (dexx2233 in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")
Netgear WNR3500v2 (SilencerNL in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")
Wat wel problemen geeft:
Lancom L-322agn
Asus WL-300
Cisco aironet 1240
Devolo Dlan 200 (niet 100% zeker Thomasthomas in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")
De wireless routers zijn alleen als AP gebruikt, voorzien van de laatste firmware en voor de test gereset naar factory settings. Ook aanpassingen in de settings hebben niet kunnen voorkomen dat de 3DS zonder te crashen door de test kwam.
Daarnaast is getest met zowel WPA1/2 psk encryptie als zonder encryptie.
Ik vroeg me af of iemand al iets heeft ontdekt wat de oorzaak zou kunnen zijn. Misschien door te melden welke combi bij jou wel/niet werkt kunnen we iets ontdekken.
Op de FP is er zojuist ook een post gekomen: nieuws: 3DS-gebruikers melden Black Screen of Death-problemen
Nu wil ik aangeven dat in mijn geval het 100% aan wireless ligt, zodra ik deze uitschakel middels de schakelaar aan de rechter zijkant, dan crashed de 3DS niet meer.
Ook is het zo dat er bij mij niets gestart hoeft te worden, alleen de 3DS aanzetten en wachten totdat deze in het menu komt is voldoende.

De netwerken worden wel weergegeven, zodra je er een probeert te connecten wordt er om een internet test gevraagd. Direct na het starten van de test loopt de 3DS vast.
n.b. Bij een onjuiste WPA key wordt er wel een melding gegeven dat de key niet correct is.
Ikzelf heb nu met 4 3DS-en kunnen testen en allen tonen dezelfde problemen met zowel de stock firmware als de laatste firmware.
Waar geen problemen mee bekend zijn:
Linksys WRT610N
Linksys WRT320N
Linksys WAP54G
Linksys WRT54GL (Cubic X in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")
Apple Airport Extreme (dexx2233 in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")
Netgear WNR3500v2 (SilencerNL in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")
Wat wel problemen geeft:
Lancom L-322agn
Asus WL-300
Cisco aironet 1240
Devolo Dlan 200 (niet 100% zeker Thomasthomas in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")
De wireless routers zijn alleen als AP gebruikt, voorzien van de laatste firmware en voor de test gereset naar factory settings. Ook aanpassingen in de settings hebben niet kunnen voorkomen dat de 3DS zonder te crashen door de test kwam.
Daarnaast is getest met zowel WPA1/2 psk encryptie als zonder encryptie.
Ik vroeg me af of iemand al iets heeft ontdekt wat de oorzaak zou kunnen zijn. Misschien door te melden welke combi bij jou wel/niet werkt kunnen we iets ontdekken.
Op de FP is er zojuist ook een post gekomen: nieuws: 3DS-gebruikers melden Black Screen of Death-problemen
Nu wil ik aangeven dat in mijn geval het 100% aan wireless ligt, zodra ik deze uitschakel middels de schakelaar aan de rechter zijkant, dan crashed de 3DS niet meer.
Ook is het zo dat er bij mij niets gestart hoeft te worden, alleen de 3DS aanzetten en wachten totdat deze in het menu komt is voldoende.
[ Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 28-03-2011 17:33 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.