Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Topicstarter
Blijkbaar hebben enkele 3DS bezitters problemen met WiFi. Onder andere tijdens de setup van een nieuwe verbinding, bij het testen slaat de 3DS vast met een zwart scherm met de weinig zeggende melding dat de power knop ingedrukt moet worden om af te sluiten en een verwijzing naar support.nintendo.com.

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.com/consumer/systems/3ds/en_na/images/wifi/Setup09.png
De netwerken worden wel weergegeven, zodra je er een probeert te connecten wordt er om een internet test gevraagd. Direct na het starten van de test loopt de 3DS vast.
n.b. Bij een onjuiste WPA key wordt er wel een melding gegeven dat de key niet correct is.

Ikzelf heb nu met 4 3DS-en kunnen testen en allen tonen dezelfde problemen met zowel de stock firmware als de laatste firmware.

Waar geen problemen mee bekend zijn:
Linksys WRT610N
Linksys WRT320N
Linksys WAP54G
Linksys WRT54GL (Cubic X in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")
Apple Airport Extreme (dexx2233 in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")
Netgear WNR3500v2 (SilencerNL in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")

Wat wel problemen geeft:
Lancom L-322agn
Asus WL-300
Cisco aironet 1240
Devolo Dlan 200 (niet 100% zeker Thomasthomas in "\[3DS] Crash bij verbindingmaken met WiFi")

De wireless routers zijn alleen als AP gebruikt, voorzien van de laatste firmware en voor de test gereset naar factory settings. Ook aanpassingen in de settings hebben niet kunnen voorkomen dat de 3DS zonder te crashen door de test kwam.
Daarnaast is getest met zowel WPA1/2 psk encryptie als zonder encryptie.

Ik vroeg me af of iemand al iets heeft ontdekt wat de oorzaak zou kunnen zijn. Misschien door te melden welke combi bij jou wel/niet werkt kunnen we iets ontdekken.

Op de FP is er zojuist ook een post gekomen: nieuws: 3DS-gebruikers melden Black Screen of Death-problemen

Nu wil ik aangeven dat in mijn geval het 100% aan wireless ligt, zodra ik deze uitschakel middels de schakelaar aan de rechter zijkant, dan crashed de 3DS niet meer.
Ook is het zo dat er bij mij niets gestart hoeft te worden, alleen de 3DS aanzetten en wachten totdat deze in het menu komt is voldoende.

[ Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 28-03-2011 17:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Linksys WRT54GL en geen enkel probleem met de 3DS hier. Werkt allemaal vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Geen flauw idee wat voor router ik heb, maar ik heb hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
Thomasthomas schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:22:
Geen flauw idee wat voor router ik heb, maar ik heb hetzelfde probleem.
Lijkt me stug dat er niet ergens een naam/model staat ? Zoek anders eens op het mac adres (deze kan je vast wel in je arp tabel vinden), dan weet je in iedergeval de fabrikant. Daarnaast ligt het niet aan de router, maar aan de gebruikte accesspoint (het wireless gedeelte van je router).

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 26-03-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

We hebben hier in huis zo'n Devolo systeem waarmee je dingen in je stopcontact kan pluggen en zo internet door je huis wordt verspreidt. Het is een Devolo Dlan 200, maar ik zie nu ook dat ik uit 2 netwerken van ons kan kiezen, beiden dezelfde naam. Zal de andere eens proberen. Heb hiervoor maar even tethering van mijn telefoon gebruikt, maar dat is niet echt leuk als je ook nog echt wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
Is de devolo je AP ? Deze ? Afbeeldingslocatie: http://www.devolo.nl/consumer/dlan-200-av-wireless-n/pictures/packshot-dlan-200-av-wireless-n-eu-sk-packshot-m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ja, maar zoals ik al zei verschijnen er 2 punten waarmee ik kan connecten, ik denk één Devolo, en één andere, en dat is een Tele 2 router, geen idee wat voor een. Ons netwerk is nogal een chaos, maar ik denk dat ik gewoon een andere router aansluit (we hebben nog wat andere routers :)), en dan maar hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-04 12:48
heb hier een Apple Time Capsule (1tb) beter gezegt een airport extreme en een WAP54G (V3.1)

heb ze beide getest:
Airport = OK geen crash
WAP54G = OK, ook geen crash

heb nog een oude 11mbit linksys router liggen, mischien ook grappig om testen :)

[ Voor 41% gewijzigd door dexx2233 op 27-03-2011 13:59 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 10:10

SilencerNL

No remorse

Nintendo 3DS met nieuwste firmware met een Netgear WNR3500v2 via WPA2 werkt goed.

Don't dream your life, live your dreams!

Pagina: 1