Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[win7] Foutmelding 0x00000031 na opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen krijg ik de foutcode 0x00000031,0x813DBC88,0x895F2000,0x8D4F3B0E.
Dir gebeurt altijd de eerste keer dat ik de pc op een dag aanzet, hij start zich dan op, ik kom in windows (heb windows 7 ultimate). Dan sluit hij zichzelf af met de error message. Als ik dan de pc probeer te herstarten blijft hij zichzelf afsluiten. Startup repair helpt ook niet meer, hij kan zich ook niet meer terug in de tijd zetten.
Na meerdere pogingen kom ik eindelijk door de safe mode waarna ik de pc normaal herstart. Dan blijft hij het 'normaal' doen. Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?

Ik heb de pc meerdere malen geformateerd in de hoop dat het probleem verholpen was, maar helaas.

Alvast bedankt.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:32:
Ik heb de pc meerdere malen geformateerd in de hoop dat het probleem verholpen was, maar helaas.
Als het niet aan de software ligt lijkt het me geen gek idee om de hardware te verdenken? In de FAQ's van PMG staan een aantal manieren om je hardware te testen, heb je dat al gedaan? Begin bijvoorbeeld eens met het geheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 26-03-2011 18:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 20:53
Als ie na een tijdje wel doorstart is ie misschien al wat warmer geworden. Het kan dan liggen aan een draadbreuk die wijder is als een component nog koel is en zich sluit als een component warmer is en uitzet.

Als je bij de eerste keer opstarten - dus als ie nog koel is - in de BIOS kijkt, zie je daar dan alle devices staan die zijn aangesloten? Of ontbreekt er iets waarvan je zeker weet dat het er bij hoort te staan maar de BIOS nog niet detecteert? De ontbrekende device of de poort waar die aan hangt kan de boosdoener zijn.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hulde voor de meest nietszeggende topictitel van 2011 tot nu toe.

Als er intern iets stuk is, dan kunnen er hele rare dingen gebeuren. Ik zou de PMG-FAQ er even bijpakken!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Buiten falende hardware kan het ook aan een driver liggen. Probeer eens een linux boot cd (of windows XP).

Wat betreft meerdere malen herinstalleren: Albert Einstein once said "The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn op GoT veel mensen die je kunnen en willen helpen bij allerlei computergerelateerde problemen, maar we hebben geen glazen bol...

Je opent hier een topic in een hardwaresubforum van GoT, maar je rept met geen enkele woord over de hardware die je gebruikt, je bent niet volledig mbt je gebruikte besturingssysteem (Windows 7 is er in 32b en 64b versies, die vaak andere problemen hebben), en voorzover we kunnen zien heb misschien je harde schijf meermaals geformatteerd (ik neem aan dat het je harde schijf was, ik kan me niet direct voorstellen hoe je iets anders zou kunnen formatteren, laat staan je hele PC), maar heb je zelf niets opgezocht over deze foutmelding of wat het zou kunnen betekenen.

Mocht het alsnog hardware blijken, dan kun je alvast hiermee aan de slag om dingen uit te sluiten:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Maar gezien je hier niets mbt hardware meldt kan ik voorlopig niets anders dan dit topic naar Windows Clients verplaatsen, aangezien het enige wat je wel aangeeft is dat het een Windows 7 systeem is met een bepaalde foutmelding. Ik zou je intussen raden om daar in de FAQ, en dan met name de BSOD-guide te kijken. Allicht dat dat je in de juiste richting wijst. Wat verder te doen met dit topic is uiteraard aan de crew aldaar.

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1