Toon posts:

Acer AL2416W backlight

Pagina: 1
Acties:

• codebeat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 26-01 18:41
Hallo allemaal,

Ik heb hier een Acer AL2416W 24" inch monitor staan waarvan de linker backlight het niet meer doet. Dat is erg jammer want het is een prachtig scherm. Daarom wil ik kijken of het waard is om deze monitor zelf te repareren. Maar er zijn een aantal probleempjes, namelijk:

- Ik kan geen service manual vinden (wat ik vind op het net is op duistere copycat sites) en weet dus niet wat voor backlight het is (type, typenummer etc).
- Ik heb gelezen dat het backlight stuk kan zijn maar ook het inverterboard bijvoorbeeld (zat wel te denken dat wanneer het inverterboard stuk zou zijn de andere helft het ook niet meer zou doen?)
- Ik heb nog gezocht op 24 inch backlight kits maar ik zie ze niet (wel 19 inch).

Dus mijn vraag is eigenlijk:
Weet iemand het partnummer/type van de backlight of weet iemand waar ik zo'n backlight vandaan kan halen en zo ja dat de moeite waard is qua prijs? Of heeft iemand al eens zo'n backlight vervangen? Is het gemakkelijk te doen?Of is het te repareren met een alternatief?

Ik weet dat er met dit model problemen kunnen zijn met een aantal condensatoren maar deze versie van het scherm is na de 'probleemversies' uitgebracht dus kan dat probleem niet hebben. Ik heb het scherm nog niet gedemonteerd omdat ik eerst wil kijken of iemand anders meer info heeft/weet.

Bij voorbaat hartelijk dank voor je reactie!

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-01 14:38
Je zou ook eens kunnen kijken naar de beschikbare reparatieshops. Die vragen meestal niet ontzettend veel meer dan de prijs voor de onderdelen en dan wordt het voor je gedaan. Op het werk hebben we redelijk goede ervaringen met een dergelijke shop (kan ff niet op de naam komen, maandag navragen) Die hebben een tijdje terug een flink aantal Ilyama monitoren met defecte backlights voor ons gerepareerd. Dat hadden we niet gedaan als het aanschaffen van een nieuwe vergelijkbare monitor goedkoper was geweest iig.

Overigens hoort deze vraag in de sectie Videokaarten & Beeldschermen thuis :)

[Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 26-03-2011 20:42]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee