goedemiddag beste tweakers,
ik heb mijn DropDownBox in c# ingevuld met waardes uit me database. dit gaat allemaal prima, maar nu wil ik
de DataTextField 2 waardes meegeven vanuit 2 verschillde rows in me database. één uit de row city en één uit de row coutry. dus dat je het effect kruigt: woerden- netherlands.
ik had al geprobeert om het met een && operator te doen maar die pakt die niet, en als ik het dan google dan zeggen ze dat ik de + operator moet gebruiken, maar zodra ik dat doe pakt die de 2 namen samen en denkt die dat die 2 namen samen 1 row is in de database, maar die bestaat helemaal niet.
iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken??
stukje code voor uitleg:
ik heb mijn DropDownBox in c# ingevuld met waardes uit me database. dit gaat allemaal prima, maar nu wil ik
de DataTextField 2 waardes meegeven vanuit 2 verschillde rows in me database. één uit de row city en één uit de row coutry. dus dat je het effect kruigt: woerden- netherlands.
ik had al geprobeert om het met een && operator te doen maar die pakt die niet, en als ik het dan google dan zeggen ze dat ik de + operator moet gebruiken, maar zodra ik dat doe pakt die de 2 namen samen en denkt die dat die 2 namen samen 1 row is in de database, maar die bestaat helemaal niet.
iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken??
stukje code voor uitleg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { objredirector.Redirector(); if (!IsPostBack) { Dropdowntijd.DataValueField = "timezone"; Dropdowntijd.DataTextField = "city"; Dropdowntijd.DataSource = objcountriesAdapter.Gettimezones(); Dropdowntijd.DataBind(); DropDownstad.DataValueField = "country"; DropDownstad.DataTextField = "country"; DropDownstad.DataSource = objcountriesAdapter.Gettimezones(); DropDownstad.DataBind(); } } protected void btn_Submit(object sender, EventArgs e) { this.Culture = "nl-NL"; datvan = DateTime.Parse(txtsdatum.Text).Date; dattot = DateTime.Parse(txtedatum.Text).Date; this.Culture = "en-US"; objWerknemersAdapter.Fillwerknemers(txtNaam.Text,txtachternaam.Text, DropDownstad.SelectedItem.Text,Dropdowntijd.SelectedValue, txtsdatum.Text, txtedatum.Text); } |