Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnix72
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 12:05
Hey,

Er zitten bij de msi p67-gd65 (b3) 3 verschillende soorten "schroeven" die je kan gebruiken voor het installeren van het mb. één soort is speciaal voor xeons, de andere 2 soorten niet. van de laatste 2 zijn er in totaal 9, waarvan 2, die er anders uitzien dan de rest. Ze zijn langer en hebben een iets andere opbouw.
In de gebruiksaanwijzing staat bij deze schroef (waar er 2 van zijn): "used especially for positioning the m/b tray". Bij de andere staat er: "m/b tray". Nu weet ik niet helemaal wat ik met die waar er 2 van zijn, de langere, aan moet. Ze zijn volgens mij wel nodig, want er zijn 9 schroeven in totaal nodig, maar ik weet niet waar ik ze dan zou moeten stoppen, aangezien er 9 gaten zijn.

Hoop dat iemand weet wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Leg je mobo eens op de tray (zonder stroom uiteraard) en kijk welke gaten je moet voorzien van afstandsbusjes (zet er desnoods een punt bij met een zwarte stift). Dan ga je kijken welke afstandbusjes het beste passen, dit kan je zien door hoe het achterpaneel zit. Zit deze te hoog, dan pak je de wat lagere busjes. Je hoeft niet alle 9 busjes te gebruiken met 7 lukt het ook prima (vaak genoeg zelf gedaan). Het is een kwestie dat je insteeksloten en bij je achterpaneel voldoende busjes zitten. Het is eigenlijk een kwestie van uitproberen. Zolang je de tijd neemt om goed te kijken en te proberen, zal het allemaal gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die schroeven zitten niet bij je moederbord, maar bij de kast. Wat voor kast is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnix72
sileo 500, ik heb ze nu gwn erin gedaan, omdat ik erachter kwam dat ze allemaal even lang waren.
Alleen die 2 hadden uitstulpingen waardoor zonder schroeven het mb al op zijn plaats lag.

Ik zie wel dat er tussen het einde van een usb poort aan de achterkant en dat plaatje 3 a 4 mm zit, maar volgens mij hoort dat zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnix72
Maar ik loop nu tegen iets anders aan.
Ik zie wel een jusb1, maar ik heb nog een connector waar een usbaansluiting op het mb voor nodig is. Weet iemand hier meer van?
Ik wil er namelijk nog een cardreader in zetten, maar ik kan dus die 2e connector niet vindenn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-02 12:18
Ik zou zeggen, kijk even in de handleiding, die bij het moederbord zit, voor optionele usb aansluit mogelijkheden op het moederbord.

Je hebt jusb1 (usb 2.0) (pagina 2-15) en jusb2 (usb 3.0) (pagina 2-16) op je moederboard. Je cardreader is ondersteund waarschijnlijk alleen usb 2.0 en geen usb 3.0. Dus plug je die in jusb1 en laat je die extra bracket met 2 usb 2.0 poorten weg.

[ Voor 50% gewijzigd door Cobalt op 26-03-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Volgensmij zit er maar één jusb connector op het moederbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnix72
Ja, volgens mij is er geen jusb2....
Wat wel vervelend is....
Is er een manier om die tweeede usb aansluiting toch op het moederbord te krijgen, of is dit hopeloos.
Ik snap ook niet waarom er nou 1 usb aansluiting zit, je kan er toch vanuit gaan dat er een cardreader in komt, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Volgens de manual twee:
1 USB 2.0 connector, 1 USB 3.0 connector (P67A-GD65/ P67A-GD55/ P67ASD60)
Waarbij die USB 3.0-connector JUSB2 gelabeld zou moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 26-03-2011 16:23 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-02 12:18
jusb1 en jusb2 zijn allebei optioneel. Dat wel zeggen dat er een uitvoering van het moederbord is met geen van beide, een uitvoering met alleen jusb1 en een uitvoering met jusb1 en jusb2.

[ Voor 5% gewijzigd door Cobalt op 26-03-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnix72
Ja, maar ik heb voor een cardreader dus nog een extra 2.0 nodig.
Maar dat is dus niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als het niet op je moederbord zit, koop je toch gewoon een pci(-e)-insteekkaart? :)

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnix72
?
Als ik het standaard apparaat voorin en een cardreader werkende wil krijgen, kan dat toch niet met een pci instekkkaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom niet? Die stekker kan ook in (sommige, niet alle) pci(-e)-usb-controllerkaarten.

Pagina: 1