Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 19:38
Hallo allen,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn computer, maar weet niet goed waar ik dit topic moet plaatsen.

Zodra ik W40K Dawn of War 2 of Crysis 2 speel, krijg ik soms random freezes. Wanneer dit gebeurt freezed eerst het beeld, verandert het daarna (na 15 sec) in een willekeurige kleur en doet het verder niets. Wanneer je vervolgens de pc reset en weer probeert een spel te spelen (alles wat 3d moet renderen) krijg je direct zo'nzelfde freeze. Voordat je weer een game kan doen moet je eerst na de reset een reboot doen.

Ik heb drivers geupdate en opnieuw geinstalleerd maar dit had geen effect. Het lijkt erop dat dit alleen gebeurt wanneer er echt absoluut 100% van mijn pc gevraagd wordt. Heeft iemand dit ooit eerder gehad of weet iemand wat je hier mee moet doen?

specs:
ASUS P5Q deluxe
Intel Core 2 Q8400 @ 2.66 GHz (niet overclocked) met Scythe Mugen 2 rev. B
ATI HD4890
Asus xonar DX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Word je pc niet te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Het is alleen met DoW2 en Crysis 2? En je geeft aan dat het alleen onder 100% load is? Ik mis nog hoeveel ram je hebt, samen met het OS dat je draait. Zou dit een bottleneck kunnen zijn? Tevens wil ik je ook aanraden om een memtest te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nazanir op 26-03-2011 11:33 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
@ Ike.
Als ik de temps kijk lijkt dat niet het probleem te zijn. Ik zag nou net toen ik de pc open schroefde wel dat op mijn gpu 2 koelblokjes missen..kan dit een groot effect hebben? (er zit een artic cooling koeler op, weet niet precies welke)

@Nazanir

Het is idd alleen onder DoW2 en Crysis 2. Ik heb 4 gig ram en draai Win7 x64. Op welke manier kan ik het beste een memtest doen? met welk programma of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je de beiden games gewoon op de laagste settings speelt, dan nog steeds last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:20

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Het beste kan je gewoon een nachtje Memtest86+ laten lopen.
Zie; http://www.memtest.org/

Miss anders even je voeding vermelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
Crazymonkey schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:43:
Het beste kan je gewoon een nachtje Memtest86+ laten lopen.
Zie; http://www.memtest.org/

Miss anders even je voeding vermelden ;)
Phoe das een goeie..ik meen een 620W voeding

Ik kan pas morgen avond weer verder aan mijn pc. Ik zal de nacht van zondag op maandag memtest laten lopen. Ik zal maandag een update posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
Ok, hier dus de geplande update:

ik heb memtest laten lopen voor 14 uur, maar hij vond geen errors (16x passed)

ik heb geen idee wat dit nou kan veroorzaken, heeft iemand nog suggesties? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:53

pistole

Frutter

scorchnl schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:57:
@ Ike.
Als ik de temps kijk lijkt dat niet het probleem te zijn. Ik zag nou net toen ik de pc open schroefde wel dat op mijn gpu 2 koelblokjes missen..kan dit een groot effect hebben? (er zit een artic cooling koeler op, weet niet precies welke)

@Nazanir

Het is idd alleen onder DoW2 en Crysis 2. Ik heb 4 gig ram en draai Win7 x64. Op welke manier kan ik het beste een memtest doen? met welk programma of iets?
Memtest doet geen test van je GPU... Doe eens een foto nemen (en posten)?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

Draai eens een gpu test programma zoals furmark of 3Dvantange en hou ondertussen de temperaturen in de gaten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je geeft zelf aan dat er twee koelblokjes missen op je videokaart. De vraag is waar ze missen: op de VRM's of op het geheugen. Van de VRM's is over het algemeen de temperatuur wel te checken, maar op het geheugen zit geen sensor. De kans is dus groot dat het geheugen op je videokaart oververhit raakt en dat daarom de crashes voorkomen, terwijl de getoonde temperaturen prima in orde lijken. Oplossing: de betreffende chipjes alsnog voorzien van koelblokjes. Dat is niet erg duur en is waarschijnlijk de oplossing voor je probleem.

Edit: dat het probleem bij twee spellen voorkomt kan komen omdat beide games intensiever zijn voor het videokaartgeheugen dan andere.

[ Voor 11% gewijzigd door rodie83 op 28-03-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Yo dude lijkt erop dat je GPU more power van je voeding wilt dan dat ie krijgt... althans dat neem ik aan bij 100% eventueel kan het ook een warmte issue zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
Het probleem is gevonden. Het was idd de videokaart. Ik had de doos van de koeler nog liggen en heb het eens goed nagekeken. Wat nu het probleem was, was dat er 3 koelblokken verkeerd geplaatst waren |:( . er waren dus delen die amper gekoeld werden... ik heb overigens de koeler er niet zelf opgezet :+ dit heeft destijds een winkel voor mij gedaan.

Allen bedankt voor de hulp en adviezen, ze zijn ten zeerste gewaardeert _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door scorchnl op 29-03-2011 11:25 ]

Pagina: 1