Server 2008 fileserver geeft HD fout aan

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allen,

Ik heb afgelopen week mijn server opnieuw geïnstalleerd van windows server 2003 naar 2008.
voorheen nooit problemen mee gehad en goed gedraaid maar hij moest sowieso opnieuw geinstalleerd worden dus 2008 er maar opgezet.
Maar nu had ik vrij snel na het installeren al een probleem bij het opstarten, hij ging een hele check doen op mijn D:// schijf (data schijf, stond data op). Nu bleek hij heel die schijf verziekt te hebben. Alle data is overschreven en was corrupt. Muziek, films en data was allemaal beschadigd na deze check.
Dus alles er af gegooid en een chkdsk gedaan want er kwam een melding bij file services met de melding:

The file system structure on the disk is corrupt and unusable. Please run the chkdsk utility on the volume Data.
Met event id 55.

Bij de chkdsk kwam er niks bijzonders uit, alles in orde. Dus nogmaals de server opnieuw geïnstalleerd en nu kreeg ik vanmorgen ineens de melding dat ik de schijf eerst moest formatteren voordat ik hem kan gebruiken. Terwijl ik er gister gewoon nog downloads opgezet heb en die werkte prima.
Voordat ik blindelings een nieuwe schijf ga kopen zonder zeker te zijn dat deze kapot is zou ik graag willen weten wat het zou kunnen zijn / of ik meer kan doen om zeker te zijn dat de schijf inderdaad kapot is.

Ik weet dat er een topic over is maar hier vind ik geen antwoord op mijn vraag.

Hartelijk dank!

//edit
Misschien handig om te melden
Het gaat om een 1 TB schijf black van Western Digital.
Mijn OS draait op een andere schijf van 160 GB.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je hebt toch echt niet goed gezocht en zeker geen FAQ's doorgenomen. Dergelijk zaken zijn hier al zovaak besproken dat ze bijna onder basic knowledge gaan vallen. ;) Elke harddisk fabrikant heeft diagnostictooling om hardeschijfen te controleren, zo ook Western Digital. Download de ISO maak er een CD van en start de Pc er mee op en kijk wat de test gaat zeggen. Verder is het ook raadzaam de bekabeling te controleren.

Linkje: http://support.wdc.com/pr...roupid=613&sid=30&lang=en

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 26-03-2011 09:57 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.