Sharp LC-40LE810E 1080p icm digitale tv via scart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:46
Een probleem.
2 weken terug heb ik een Sharp LC-40LE810E aangeschaft
Hierop is een PS3 via hdmi en digitale tv van ziggo via scart aangesloten.
Ik merkte af en toe storing of geen beeld op digitale tv.
Vanavond merkte ik dus dat wanneer de PS3 op 1080p aanstaat sommige zenders op digitale tv storen (digitale artifacts, strepen en stotteren in audio) of helemaal geen beeld geven, andere zenders doen het zonder probleem..
Zet ik de ps3 uit dan komt het beeld terug en is alles normaal. Zet ik de PS3 op 720p is er niks aan de hand.
Het gebeurd ook enkel wanneer ik naar het PS3 kanaal schakel en weer terug naar tv. Zet ik de PS3 aan zonder naar hdmi te gaan blijft tv ook normaal. Haal ik de hdmi eruit en doe hem er weer in dan valt het tv beeld ook weg of loopt vast met de info E48 geen signaal van de digitale ontvanger.
De menus van het digitale tv kastje komen wel gewoon in beeld.
Als het de televisie zelf is zouden ook de menus van de digitale ontvanger moeten storen/wegvallen niet?

Is dit nu de tv of de digitale ontvanger wat een probleem heeft?

Kan de televisie een signaal oid via scart aan de digitale ontvanger geven??

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Alvast bedankt, weet echt niet wat ik hiermee moet.

[ Voor 32% gewijzigd door Mutatie op 26-03-2011 01:39 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik vermoed dat dit probleem bij de tv ligt en dan specifiek de tuner/firmware.

Blijkbaar komt er een 'dominant' signaal over je hdmi dat stoort op de tv intern.
Komt ook wel voor bij hdmi-switches, meerdere hdmi-apparaten tegelijkertijd aan.

Aangezien dat niet mag gebeuren op je tv (kanaal niet geselecteerd = geen storing mogen ondervinden) is het aan de fabrikantd it voor je op te lossen :) . ff belletje doen zodat ze een monteur langs kunne sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 26-03-2011 01:56 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Mutatie
Michael Knight schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 01:56:
Ik vermoed dat dit probleem bij de tv ligt en dan specifiek de tuner/firmware.

Blijkbaar komt er een 'dominant' signaal over je hdmi dat stoort op de tv intern.
Komt ook wel voor bij hdmi-switches, meerdere hdmi-apparaten tegelijkertijd aan.

Aangezien dat niet mag gebeuren op je tv (kanaal niet geselecteerd = geen storing mogen ondervinden) is het aan de fabrikantd it voor je op te lossen :) . ff belletje doen zodat ze een monteur langs kunne sturen.
Alvast bedankt :)
Zou dit dan zelfs zo kunnen zijn dat de ene zender wel gewoon werkt/overkomt zonder probleem en de andere niet? En de menus van de digitale ontvanger wel gewoon zonder probleem weergegeven worden terwijl de tv uitzending op zwart staat of stoort op een kanaal dat stoort?
Vind het zo vreemd iets, ik zou verwachten dat het complete signaal via scart dan verstoord zou zijn.
Analoog is geen enkel probleem, ik heb ook geen ander apparaat om via scart te proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mutatie op 26-03-2011 02:20 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Durf ik niet zo te zeggen... punt is, dat de tv het onderdeel is waar beide apparaten blijkbaar intern in contact gebracht worden/storing veroorzaken. Normaliter mag er nooit storing optreden intern tussen verschillende componenten (dus tuner, aansluitingen).

Als dit al kan voorkomen, dan is het niet eens zo gek, dat het op enkel bepaalde zenders voorkomt.

Ook scart heeft verschillende signalen over zo`n kabeltje lopen (video, audio, schakelpuls, enz.), maar kan dus (als er iets in de tv niet deugt) wellicht iets doorkrijgen van je PS3/hdmi-apparaat. Komt het weer neer op hetzelfde; dat mag nooit gebeuren in een tv, omdat het van elkaar afgeschermd dient te zijn.

Enkel storing bij een 1080p signaal is trouwens ook vreemd. Dat lijkt een kabelkwestie, maar dat verklaart alsnog niet het feit, dat je scart-circuit daar last van ondervindt. Evt. kun je een ander kabeltje proberen (zowel scart als hdmi).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Mutatie
Nogmaals bedankt, ik heb nu elk geval goede reden om te bellen.
Ik heb trouwens toch nog een oude dvd speler gevonden en net aangesloten op dezelfde scart aansluiting, dit geeft ook geen enkel probleem
Het kan dus niet zijn dat via scart iets doorgegeven word aan de digitale ontvanger waardoor daarin iets mis gaat?

Kleine opbiechting: een paar maanden geleden heb ik een te natte doek gebruikt bij het schoonmaken van de ontvanger, er viel een druppel in en deed een tijd raar, beeld wegvallen e.d. :F Dit ging over en had op gegeven moment nergens last van.
Dat was op mn vorige tv.

Nu dus een probleem bij mn nieuwe tv enkel als de ps3 op 1080p staat...

[ Voor 71% gewijzigd door Mutatie op 26-03-2011 02:57 ]

• Mutatie
Iemand heel mischien nog ideeen? :)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
Ik heb wel n groot vermoeden.

Ik denk dat je een slechte kabel gebruikt die geen goede bescherming heeft. Dat is de meest logische reden, want ga maar na:
bij 720p is er geen probleem, maar bij 1080p wèl. In dat laatste geval wordt veel meer data door de hdmi kabel gepompt.
Het kan zijn dat je hdmi kabel niet top is (action?) of dat je scart kabel niet goed is. Letck op: scartkabels die in de doos zitten bij decoders, dvr spelers etc zijn alleen goed voor de prullenbak!

• Mutatie
Ik zal nog eens kijken of ik een andere hdmi kabel kan proberen, de scart heb ik al vervangen. hdmi kabel was geen aktion, bij de ps3 aangeschaft in een gameshop, van een game accesoire merk.

De ene keer is er niks aan de hand, vanavond krijg ik wanneer ik de ps3 aanzet op dicovery en national geographic de melding in beeld van de digitale ontvanger E48 geen signaal..de rest doet normaal, signaal info geeft ook 0% aan..en andere zenders normaal signaal. Laatst was het voornamelijk NL1 2 en 3, de menus e.d. werken wel gewoon en komen gewoon in beeld op zenders die op zwart gaan... Er gaat volgens mij echt iets mis in de digitale ontvanger maar hoe kan dat gebeuren?..of de tv stuurt iets naar de ontvanger?? :?

[ Voor 45% gewijzigd door Mutatie op 01-04-2011 01:01 ]

• Mutatie
Hmm the plot thickens!
Gisteren PS3 aan gezet, daarna uit en aantal zenders bleven zwart.. Ontvanger uit en aan gedaan en een aantal zenders bleven zwart tot ik de hdmi kabel even uit de tv trok. Toch echt de tv dus..? Of toch een brakke HDMI kabel? (Ik heb nog geen nieuwe gehaald) Ik gok het eerste. Betekend dan wel dat de TV via scart iets met de ontvanger doet
Ik ga nu toch Sharp eens bellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mutatie op 06-04-2011 16:14 ]

Pagina: 1