Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zit een beetje in een 'dilemma' . Ik zoek een mac systeem om te editen (final cut, premiere pro cs5 etc).
Nu heb ik twee aanbiedingen gekregen. een macbook pro voor 1000 euro en een imac voor 925 euro.

Dit zijn de spec's:

imac 24 inch
2.93 GHZ Intel Core 2 Duo
4 GB DDR3
1 TB geheugen
Superdrive
ATI RadeonHD 4850
512MB
Mini Displayport.

Macbook pro:

2,4 Intel Core 2 Duo processor
15" Glossy LED cinema display
4GB ram 1067mhz DDR3 geheugen
500GB harde schijf
Verlicht QWERTY Toetsenbord
Superdrive (DVD-Rewriter)
Gigabit LAN
802.11N WLAN & Bluetooth 2.1 + EDR
USB2 & Firewire800

Er zitten 2 videokaarten in voor lager stroomverbruik
GeForce Nvidia 9600GT + 9400M - GDDR

Voordelen voor een macbook pro: Mobieler, kan ik overal mee naartoe nemen.
voordelen voor een imac: Krachtiger?

Hopelijk kan iemand mij even helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:33

Hoite

Goed verhaal

Je moet je eigenlijk voor jezelf gaan afvragen wat je er mee wilt doen, welke voordelen en nadelen belangrijk voor je zijn.
Ben je van plan het apparaat mee te nemen?
Ja: MBP
Nee: iMac

Bedenk je dan wel dat een MBP ook leuk is voor op de bank en dat je dan ook niet gebonden bent aan je bureau, wat je met een iMac wel hebt.
Weet je zeker dat je alleen maar aan je bureau zit, dan zou ik 100% voor de iMac gaan, want die is sneller.
Plus dat je aangeeft hem voor videobewerking te willen gebruiken, daarvoor is een groter scherm ook veel handiger, dan heb je veel meer overzicht en schermruimte.

edit:
Ik lees net dat dit poging 3 is voor dezelfde vraag:
Verwijderd in "[hulp nodig] systeem video editing"

[ Voor 66% gewijzigd door Hoite op 26-03-2011 00:32 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1. Realiseer je dat je in beide gevallen een end-of-life model koopt. Tenzij je een prachtige deal kan krijgen op die machines (beneden de 800 euro) koop je beter een courant model. Beide machines zijn inmiddels verkrijgbaar met quadcore Core i7 processoren, wat al snel een factor 2 kan schelen met videobewerking. De huidige 21.5-inch iMac (instapmodel) biedt je vrijwel gelijke performance als het 24-inch (voormalig top-) model dat je in je startpost zet. Hetzelfde geldt voor de MacBook Pro.

2. 'Wat moet ik kopen' topics zijn niet meer toegestaan op GoT. Dit heeft Darkstone je in je vorige topic ook al uitgelegd. Het spreekt dus ook voor zich dat ook dit topic dicht gaat. (edit: Ik zie dat dit inderdaad al je derde poging is. Ik neem aan dat er geen poging 4 komt en dat je nu eerst eens wat huiswerk (kortom: ervaringen topics lezen) gaat doen.)

3. Als je topic in CSL gesloten wordt omdat 'wat moet ik kopen' topics niet meer mogen, is het niet de bedoeling om dan in een ander subforum het nog maar een keer te proberen.

4. Zelfs als 'wat moet ik kopen' topics al mochten, kunnen wij niet voor je bepalen waar jij uiteindelijk het meest aan hebt. De afweging 'performance versus mobiliteit' is een hele persoonlijke, en daarom is er ook zoveel keuze. Waar ik ronduit tevreden ben over mijn 2010 13-inch MBP (instapmodel met 8GB RAM en SSD), heeft een ander liever een 17-inch model met een quadcore i7, omdat dat meer performance en meer schermruimte oplevert.

Enfin, deze gaat dus dicht.

[ Voor 6% gewijzigd door Whieee op 26-03-2011 11:44 ]

Launching containers into space

Dit topic is gesloten.