geheugen alweer....

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
hej ik heb nu het volgende...
1 128 mb pc100 dimm geen idee welk merk
1 256 mb pc133 dimm infineon

en heb even een vraagje aan jullie...
wat is optimaal?
de eerste erin laten zitten en dan dus met 384 mb werken.. en hoe groot moet de swap file dan zijn?

of de 128 mb dimm eruit en wat moet dan de swap file grootte zijn?

en hoe zit het met de cas instellingen?
heb in bios alles op 222 -10 gezet....
en sisoft geen iets vreemds aan namelijk dat de 256 mb dimm op cas333 werkt.....
dat is zonde....

hier een pic van die waarden...

Afbeeldingslocatie: http://www.lordtnl.f2s.com/images/geheugen.jpg

kunnen jullie hier iets mee?
:?

ohw aanvullend heb een pIII coppermine 500@550 op een asus p3b-f en wil nog verder gaan overclocken alleen moet even op een betere koeler wachten...en ik draai win me...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
en omhoog.....
:(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Beide modules werken op 2-2-2, dat kun je aan de bovenste waardes zien (7111R5111W). Wat Sisoft daaronder aangeeft is de info die uit de SPD v.d. modules wordt gehaald. De PC100 module kan 125MHz aan, dus als je nog iets hoger wil clocken zou dat eventueel kunnen, alleen moet je dan wellicht van CAS2 naar CAS3 terug, maar dat is niet zo erg. Mijn mening is dat je beter 384MB kunt hebben dan 256. Je swapfile kun je het beste op maximaal 512MB instellen, groter heeft niet veel zin, je kan 'm altijd nog groter instellen als blijkt dat dat nodig is.

Oh, als je met W9x werkt kun je dan gelijk het beste de hardeschijf-performance instellen als 'networkserver' i.p.v. de default 'desktop', dan wordt er dacht ik meer ge-cached in je geheugen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Lord_T
thnx.....
uhmm maar dat sisoft dat met die enen aangeeft dat het cas2 is snap ik niet...
zie de logica niet..
en trouwens die 256 mb dimmm van infineon moet toch makkelijk 133 aan kunnen op cas2?

Thomas

• Lord_T
niemand? :'(

Verwijderd

als er staat 7-1-1 4-1-1 is het dan cas3?

• Lord_T
niemand???
:?

• Lord_T
and again...
:(

• Lord_T
werkelijk niemand?
wordt hier een beetje triest van....
=(

• Lord_T
hej ik had meer verwacht van de gemiddelde tweaker.....
:'(

Verwijderd

256 laten zitten. Onder me kan die andere 128 mb in principe weg.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 19 maart 2001 21:16 schreef Buddha het volgende:
256 laten zitten. Onder me kan die andere 128 mb in principe weg.
Nee man! Gewoon 384 mb erin zetten en op cas 2-2-2. Alleen op wat voor snelheid moet het draaien?

Als je op 133 mhz gaat draaien trekt die 100 mhz module het waarschijnlijk niet.

• Lord_T
384 mb erin....
hier weer eens wat plaatjes...

Afbeeldingslocatie: http://www.lordtnl.f2s.com/images/dimm256.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lordtnl.f2s.com/images/dimm128.jpg

kunnen jullie mij zeggen als ik in bios alles op cas2 heb staan hoe het kan dat dit op cas3 draait? vind deze waarden erg vaag!
thnx
Thomas

ohw ja wil het in de richting van de 133 krijgen....
>:) draai nu PIII 500@575

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Jawel, dat komt omdat ook hier de SPD wordt uitgelezen; deze kleine chip op de module verteld het programma met welke snelheden en settings de module dient te draaien. Dient, je kan 'm natuurlijk sneller/agressiever instellen. Maar CAS3 rated SDRAM werkt niet per definitie stabiel op CAS2, vergeet dat niet, vooral wanneer het uiterste wordt gevergd van je ram kan dat lees/schrijffouten opleveren (crash).

Wat betreft die eenen binnen Sisoft, als je de zooi op CAS3 zet zal er vast iets staan in de trand van "8-1-1-1R(ead) en 6-1-1-1W(rite)", dit heeft te maken met de toegangstijd in ns.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Lord_T
ohw ok...
maar waar vind ik dan uit op welke cas ze nou werkelijk momenteel draaien en hoe zit het met die swap file?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:48
Uhrr... kweet zo gauw geen prog dat t verteld. Wel een manier om t verschil te ontdekken:

1. Stel je bios in op CL 3 en draai je memorybenchmark van Sandra een paar keer (noteer de gemiddelde score)
2. Stel je bios in op CL 2 en draai die sandra memory bench weer een paar keer.

Het verschil zie je vanzelf__ weet je gelijk wat het uitmaakt........

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1