Informatique: Geen € 6,50 verzendkosten via tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derky
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-03 19:30
Ik ben vandaag op zoek geweest naar verschillende producten op tweakers.net en bij mijn vaste webshop Informatique. De uitkomst was een SSD en RAM geheugen in mijn winkelmandje van Informatique.

Aangezien de Rabobank Opera nog niet goed ondersteund (en ik toch graag mijn bestelling morgen wil ontvangen), leek het me slim om het winkelmandje even overnieuw te vullen in Firefox.

Tot mijn verbazing waren de verzendkosten in Firefox: € 6,50 en in Opera: Gratis. :?

Na enig uitzoekwerk en nakijken of ik wel hetzelfde product had besteld kwam ik op het volgende:
  1. Bekijk als voorbeeld de OCZ Vertex 2, 120GB, 2.5", SATA2 op informatique.nl
    Afbeeldingslocatie: http://www.derky.nl/derk/tweakers.net/informatique1.png
  2. Ga naar dit product op tweakers.net en klik op "Informatique"
    Afbeeldingslocatie: http://www.derky.nl/derk/tweakers.net/informatique2.png
  3. Ververs nu de pagina die je bij stap 1 had geopend en de verzendkosten zijn gratis geworden.
    Afbeeldingslocatie: http://www.derky.nl/derk/tweakers.net/informatique3.png
Er blijkt een cookie te worden geset wanneer er een referer van tweakers.net komt:
Afbeeldingslocatie: http://www.derky.nl/derk/tweakers.net/informatique4.png

Dit lijkt bewust te zijn geïmplementeerd en om anderen deze verwarring (of kosten :+ ) te besparen dacht ik, laat ik dit eens delen met jullie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
Mooie tip, zal mij vast nog wel een keer van pas komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Wazige shit. Eerst op jouw link geklikt: gratis. Daarna alle cookies van Informatique verwijderd, en direct naar de URL gegaan: 6,50.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Tja, informatique doet dit, maar veel sites werken ook met affiliates. Waarbij de verwijzende site een x-percentage van de opbrengst van de order krijgt. Gebeurt al jaren.

Blijkbaar weet Informatique tweakers te waarderen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Kijk dat is mooi! Toeval is namelijk dat ik komende week even het een en ander moet bestellen bij Informatique!

En ik weet in ieder geval dat tweakers.net ze heel bekend in de oren klinkt ;) Vorige week even een belletje gedaan richting Informatique (goede service trouwens!) en hoe ik er op kwam weet ik niet meer maar tweakers.net viel en de man aan de lijn herkende het meteen!

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik kan het best goed voorstellen. De pricewatch wordt toch veel gebruikt, en zo kom je een wel een stukje voordeliger uit de bus. Door die extra omzet heb je de verzendkosten snel terugverdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
freefrom50?

Is het niet gewoon omdat je voor meer dan 50 euro bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Nope. Als voorbeeld twee producten genomen, de Logitech RX1000 muis en de Logitech G110. De eerste is 13 euro plus 6.50 aan verzendkosten, zowel als ik de directe URL gebruik als via de pricewatch. De G110 is 68 euro plus 6.50 aan verzendkosten als ik de directe URL gebruik, maar de verzendkosten vervallen zodra je de pricewatch gebruikt (of Tweakers.net in het algemeen als referer). Dus de verzendkosten vervallen wel pas vanaf 50 euro, maar alleen als je er via Tweakers.net komt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:10
Ik kwam dit 'probleem' vandaag ook voor het eerst tegen. Toch wel bijzonder. Zondag had ik een bestelling uitgezocht, maar ik heb tot vandaag gewacht ivm salaris.

Net wilde ik de bestelling doen, zijn er ineens verzendkosten terwijl die er zondag niet waren. Klantenservice gebeld, die dacht dat er misschien een aanbieding was geweest in het weekend, heb zelfs de pricewatch genoemd, maar ze konden niet aangeven wat het probleem was.

Na het telefoontje nogmaals gekeken via tweakers en na het drukken op de link in de pricewatch waren opeens alle verzendkosten verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Of er werkt een tweaker bij dat bedrijf die zijn medetweakers een steuntje in de rug geeft :+
Pagina: 1