Toon posts:

Laptop aansluiten op receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel verbind ik mn laptop met mn receiver via rood witte tulpen en een jack via de hoofdtelefoon uitgang. Ik vind het een beetje onhandig omdat het snoer niet al te groot is en ik daardoor telkens naar de laptop moet lopen om van nummer te wisselen. Ik zou natuurlijk een langer snoer kunnen kopen maar is dr bv ook een manier om het draadloos te doen?

Ook wil ik de kwaliteit van het signaal wat verbeteren. Hoe kan ik dit het beste doen? Draadloos via bluetooth misschien? Ik heb alleen helaas geen bluetooth op mn laptop zitten. Streamen via wifi, geeft dat een beetje goede kwaliteit? Of kan ik beter bedraad doen en dan met een usb kabel of hdmi als dat mogelijk is?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:40

D4NG3R

kiwi

:)

Mogelijkheden die je hebt:

Van afstand bedienen: Afstandsbediening halen (USB Afstandsbediening)
Betere geluidskwaliteit: Geluidskaartje halen (USB waarschijnlijk)

Je kan via HDMI geluid versturen, maar dan ben je wel een receiver nodig die HDMI aankan.
Streamen via WiFi is gewoon 100% kwaliteit verder.

Als je een iPhone/iPad of Android telefoon hebt, zijn er ook nog enkele apps welke als afstandsbediening kunnen dienen ;) dit gebruik ik zelf bijv ook.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:45:
Mogelijkheden die je hebt:

Van afstand bedienen: Afstandsbediening halen (USB Afstandsbediening)
Betere geluidskwaliteit: Geluidskaartje halen (USB waarschijnlijk)

Je kan via HDMI geluid versturen, maar dan ben je wel een receiver nodig die HDMI aankan.
Streamen via WiFi is gewoon 100% kwaliteit verder.

Als je een iPhone/iPad of Android telefoon hebt, zijn er ook nog enkele apps welke als afstandsbediening kunnen dienen ;) dit gebruik ik zelf bijv ook.
Ja dat heb ik net ook geprobeerd, ik heb Android, en heb PC remote Controller gedownload. Op zich best grappig, maar best lastig om op zon klein schermpje je pc te bedienen. Je hebt wel wat knoppen die het versnellen, maar blijft beetje onhandig, maar wel leuk.

Ik denk dat wifi het handigste is dan aangezien de kwaliteit dan ook digitaal en dus goed blijft. Wat is dan de beste manier om dat te doen? Is dr een goedkope manier dat op mn receiver te krijgen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:04

FeaR

In GoT we trust

Logitech Squeezebox of Sonos nemen. Maak je van de laptop gewoon de server welke het geluid via WiFi naar één van de apparaten stuurt. De Squeezebox of Sonos hang je dan gewoon via interlinks of S/PDIF aan de receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:42:
Logitech Squeezebox of Sonos nemen. Maak je van de laptop gewoon de server welke het geluid via WiFi naar één van de apparaten stuurt. De Squeezebox of Sonos hang je dan gewoon via interlinks of S/PDIF aan de receiver.
Ja zoiets heb ik nodig. Ik las dat de squeezbox zelfs nog een mogelijkheid had muziek af te spelen zonder je pc aan te hoeven zetten dmv je eigen music locker. Dat lijkt me wel wat, ook internetradio ben ik een groot fan van.

Volstaat het trouwens om dan alleen zo'n squeezebox receiver te kopen en hem dan te bedienen met een android telefoon? Of moet ik voor Duet gaan, incl afstandsbediening dus, dat scheelt nogal in de prijs namelijk.

Qua aansluiting gaat zoiets trouwens toch alleen via internet en de squeezebox sluit je dan digitaal, hdmi ofzo?, aan op je receiver?

En kan je trouwens dan ook muziek van je telefoon naar de squeezebox streamen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 09:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:26:
[...]
Volstaat het trouwens om dan alleen zo'n squeezebox receiver te kopen en hem dan te bedienen met een android telefoon? Of moet ik voor Duet gaan, incl afstandsbediening dus, dat scheelt nogal in de prijs namelijk.
"zo'n squeezebox" over welke heb je dan precies? En als je dan toch aan het uitzoeken bent, lijkt het je dan niet handig om gelijk overige vragen die je mocht hebben, proberen te beantwoorden voor jezelf.
Qua aansluiting gaat zoiets trouwens toch alleen via internet en de squeezebox sluit je dan digitaal, hdmi ofzo?, aan op je receiver?
Wederom, deze vraag kan je ook voor jezelf beantwoord krijgen.
En kan je trouwens dan ook muziek van je telefoon naar de squeezebox streamen?
Geen idee.

Een Squeezebox receiver werkt niet stand-alone;
Een Logitech® Squeezebox™ Duet of Squeezebox™ is vereist voor de netwerkset-up.

Als je een standalone-netwerkmuziekspeler wilt, gebruik je de Logitech® Squeezebox™ Classic of de Logitech® Transporter™
Misschien is een 2e hands Squeezebox ook een optie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 10:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:59:
[...]

"zo'n squeezebox" over welke heb je dan precies? En als je dan toch aan het uitzoeken bent, lijkt het je dan niet handig om gelijk overige vragen die je mocht hebben, proberen te beantwoorden voor jezelf.

[...]

Wederom, deze vraag kan je ook voor jezelf beantwoord krijgen.

[...]

Geen idee.

Een Squeezebox receiver werkt niet stand-alone;
[...]

Misschien is een 2e hands Squeezebox ook een optie?
Zeg als jij dr niks vanaf weet hoef je ook niet te reageren. Anderen mensen vertellen dat ze geen vragen mogen stellen slaat nergens op. Zelf zoek ik ook dingen op alleen sommige simpele vragen kunnen makkelijk beantwoord worden door mensen die dr ervaring mee hebben. Daarnaast hoef jij hier niet voor mod te spelen.

Zo'n squeezebox receiver kan je dmv je android telefoon besturen ben ik achter gekomen, dus alleen een receiver volstaat voor mij.

Heel handig allemaal, alleen nu zit ik een beetje in dubio. Video afspelen is ook iets wat ik straks nodig heb. Als ik bv een htpc heb staan, kan ik dan niet die htpc besturen via mn laptop om zo muziek te streamen naar de htpc om dan via de receiver muziek te luisteren? Dan hoef ik nl alleen een htpc te kopen ipv een htpc en een squeezebox. Dan fungeert de htpc als squeezebox.

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
of je koopt een mediaspeler en zet daar al je muziek op, hoef je helemaal niets meer met de laptop te doen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:59:
[...]Een Squeezebox receiver werkt niet stand-alone;
In principe niet, maar is wel werkend te krijgen als je een beetje met SSH overweg kan :)
simonr schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:16:
of je koopt een mediaspeler en zet daar al je muziek op, hoef je helemaal niets meer met de laptop te doen.
Die keuze wilde ik eerst ook maken, maar ben toch voor een Squeezebox Touch gegaan voor de muziek. Werkt toch een stuk handiger dan een hele mediaspeler. Muziek gewoon op de NAS en alles besturen via de telefoon (Android).

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 26-03-2011 15:02 ]

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-12 22:09
Of je koopt een Airport Express in combinatie met Airfoil.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch voor de Squeezebox receiver ga. Zo'n standalone receiver is toch niet standalone btw als je hem bestuurt met je telefoon? Volgens mij bedoelen ze met standalone dat er niks bij komt kijken en dat je dan niks hebt om hem mee te besturen. Ik las zon recentie op tweakers van iemand die een receiver had gekocht, wel moeite had met installeren, maar voor de rest gewoon aan de praat kreeg en nu hem met zn telefoon bestuurd. Moet wel mogelijk zijn voor een leek als mij toch?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb dezelfde vraag ooit eens aan WifiMedia gevraagd. Dus of de losse receiver ook op te zetten is. Ik kreeg dit antwoord;
Als de term SSH scripting u bekend in de oren klinkt dan kunt u inderdaad met de losse receiver aan de slag. Als deze term u niets zegt, dan bent u helaas verplicht om de Squeezebox Touch of Duet te kopen.
Dus als je wat van SSH weet dan kan je gewoon de receiver nemen. Als je niet met SSH overweg kan dan zal je toch een andere versie moeten kopen. Ik ben voor de Touch gegaan, gewoon omdat ik het een leuk ding vind met dat touchscreen. Niet dat ik het gebruik, want ik gebruik of de webserver of de app op mijn telefoon. Maar vind het wel leuk om albumart en dergelijke op de Touch te zien.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:48:
Ik heb dezelfde vraag ooit eens aan WifiMedia gevraagd. Dus of de losse receiver ook op te zetten is. Ik kreeg dit antwoord;

[...]

Dus als je wat van SSH weet dan kan je gewoon de receiver nemen. Als je niet met SSH overweg kan dan zal je toch een andere versie moeten kopen. Ik ben voor de Touch gegaan, gewoon omdat ik het een leuk ding vind met dat touchscreen. Niet dat ik het gebruik, want ik gebruik of de webserver of de app op mijn telefoon. Maar vind het wel leuk om albumart en dergelijke op de Touch te zien.
Nou dat is best wel klote dan. Dat ding is meer dan 2x zo duur dan de receiver alleen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Goed kijken, ik heb laatst een Squeezebox Touch gekocht voor 175 euro. Nog helemaal in doos met alle beschermfolie er nog op...

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12 18:31
Je kunt ook met je laptop muziek op je Androidtelefoon afspelen. Kijk maar eens naar Imediashare in de market. Is gratis;)

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-12 22:09
En mijn oplossing kost €99. Tweedehands zijn ze trouwens nog een stuk goedkoper te vinden.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 19:37

TMoose

Mooooooose !!

Een reciever werkt altijd 'standalone'. M.a.w. hij is altijd afhankelijk van een squeezeboxserver. Voor de meesten is dat hun nas. Alleen de SB touch heeft een ingebouwde server.

De opmerkingen m.b.t. ssh hebben te maken met de udap tool, die je nodig hebt om te reciever in te stellen als je geen duet remote hebt. Dit is een linux command line tool.

De duet remote is uitstekend te vervangen door een ip[oa]d met de App iPeng, en door een Android device met SqueezeCommander. Daarnaast heeft een squeezeboxserver installatie ook een webinterface waarmee je de afzonderlijke spelers kunt bedienen. Voor de afstandbediening, en albumart hoef je een standalone reciever dus niet te laten. Alleen de innstallatie, of troubleshooting als hij het niet lijkt te doen, daarvoor is linux/bash/udap kennis erg handig. Maar die krijg je na voldoende proberen 'vanzelf '.

Ik ben begonnen met een gratis squeezebox installatie. (SBserver op mijn NAS, SBplayer software op mijn PC en laptop. Werkte al erg fijn,

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus nul verstand van.linux en dergelijke en daar ga ik me dan ook maar niet aanwagen. Het is alleen wel jammer dat ze dat niet gebruiksvriendelijk hebben gemaakt. Nu zijn de meesten daardoor genoodzaakt meer dan alleen de basis te moeten kiezen. Zal ook wel een financieel idee achter zitten.
Kaspers schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:27:
Of je koopt een Airport Express in combinatie met Airfoil.
Dat is alleen voor Apple gebruikers zo te zien.

Dr is voor mij opzich nog een andere mogelijkheid die ik zou kunnen nemen. Ik heb sinds kort een Marantz SR5005 receiver aangeschaft en die heeft de mogelijkheid om een bluetooth ontvanger dr op te zetten waardoor je dus dmv bluetooth muziek kunt streamen, de RX101. Alleen ondersteunt mijn laptop geen bluetooth. Is dr echter misschien een mogelijkheid voor mij dit te veranderen dmv een bluetooth stick oid?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja, zoek naar bleutooth ding die a2dp ondersteund (doen ze allemaal wel :P tenzij die 10 jaar oud is )

let wel goed op het bereik. als je op je terras zit dan willen die 10m dingen al gauw stotteren met glas ertussn
ze zijn wel lekker klein maar ik zou voor zo'n 100meter/class a gaan

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 27-03-2011 13:16 ]

Iperf

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
en de muziek over a2dp wordt nogal gecomprimeerd dus als je erg om de kwaliteit geeft valt dit eigenlijk af.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.bol.com/nl/p/c...03004010534614/index.html

Hier heb ik 1 gevonden waarbij staat dat die zeer geschikt is voor stereomuziek. Is dat niet het geval dan omdat het gecomprimeert word?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

He het is een tientje, probeer het eens. dan weet je of het bevalt

mp3 compressie staat in princiepe los van het merk/type

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 27-03-2011 15:02 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar een rx101 kost nog eens 130euro dr bovenop he.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:52:
Ja maar een rx101 kost nog eens 130euro dr bovenop he.
Och ok, als ik het zo lees had je hem al.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Is het trouwens niet dat als je zo'n squeezebox kiest en je streamt via internet dat je daardoor niet vol kunt downloaden? Hoeveel bandbreedte neemt zo'n streaming idee in?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:43:
Is het trouwens niet dat als je zo'n squeezebox kiest en je streamt via internet dat je daardoor niet vol kunt downloaden? Hoeveel bandbreedte neemt zo'n streaming idee in?
Dat hangt van het type stream met bijbehorende bitrate af.

Theoretisch gezien daalt je downloadsnelheid, omdat je de lijn deelt. In de praktijk merk je het niet. (Tenzij je een FLAC stream tegenkomt, maar is zo'n SqueezeBox wel in staat FLAC af te spelen?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 12:06 . Reden: FLAC Free Lossless Audio Codec ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:05:
[...]...maar is zo'n SqueezeBox wel in staat FLAC af te spelen?)
De Squeezebox Touch doet gewoon FLAC in 24/96 :)

Verwijderd

Topicstarter
En als je download middels een nieuwsgroep?

Verwijderd

Topicstarter
Zeg is zon kastje van de squeezebox duet niet precies hetzelfde als de standalone receiver? Hebben ze dan de remote zo gemaakt dat je hem daarmee moet configureren of dus via een omweg op je pc?

Dan is een goede optie voor mij de duet wel. Die zijn op marktplaats niet al te duur te kopen en daarnaast zou je eventueel de bijkomende remote weer kunnen verkopen. De touch dat schermpje staat mij verder ook niet aan, ik wil het graag zo rustig mogelijk houden.

Mn enigste euvel is dus dat als je vol aan het downloaden bent , je verbinding dus in gevaar kan komen.

Ik kwam trouwens ook nog een Netgear 3DHD router tegen die net uit is en zowel films als muziek in goede kwaliteit kunnen streamen. Nadeel is wel dat je daar je tv bij aan moet doen en een mediaplayer bij nodig hebt.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 19:37

TMoose

Mooooooose !!

Je kunt ook beginnen met squeezeserver op je htpc te installeren, en squeezeplay of squeezeslave op diezelfde machine te gebruiken om de muziek af te spelen. Als je htpc bij de versterker in de buurt staat natuurlijk. Je kunt alle software- en/of hardwarespelers besturen via de webinterface van de squeezeserver software. Bevalt dit, dan kun je altijd nog kiezen voor een SB reciever of duet, zodat de htpc weg kan van de versterker. (Even andere fucties van de htpc buiten beschouwing gelaten..)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Pagina: 1