Verzekering vervangt iPhone 4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:42
Vier weken geleden heb ik mijn telefoon verstuurt naar de verzekering. Met de rede dat ik ben uitgegleden en op de mij zij terecht gekomen en op mijn iphone 4 met als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/ofngwz.jpg
- Glas op de achterkant gebroken.
- Vastlopende IOS
- Hoek van iphone beschadigd

Nu leek mij het een simpele reparatie voor de verzekering, maar na 3 weken belde ik voor de status. Ik kreeg toen te horen: Akkoord gegeven voor bestelling onderdelen. Dus ik dacht prima dan wacht ik nog even.

De week daarna (deze week) belde ik opnieuw voor een status. Nu kreeg ik te horen dat ze de telefoon vervangen voor een nieuwe, zou goedkoper zijn want ze zeiden: Het glas van de achterkant is kapot (klopt), loopt vast (klopt) en de voorkant moet vervangen worden(glas, dit klopt niet).

Wat ik vreemd vind want het glas was nog heel toen ik de telefoon opstuurde en de telefoon deed het nog:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/if8vhc.jpg

Hoe kunnen ze nou een telefoon vervangen die in mijn ogen maar een kleine reparatie nodig heeft? Na wat nagevraagd te hebben zeggen ze het volgende:
- Ik krijg een nieuwe Iphone, deze hebben ze momenteel in bestelling bij apple
- Simlockvrij
- Bij de Iphone zit een jaar garantie (op mijn huidige Iphone zit nog een half jaar garantie).
- Kost niks

Ik ben nu bang dat ik een gerefurbished toestel terug krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? en ervaring met de verzekering Actua?

Extra info:
- Belgische simlockvrij iphone 4.
- Verzekerd bij Actua via gsmverzekeren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Ja vaag idd

maar je mag ook blij zijn je een toestel terug krijgt... er zijn verzekeringen die zeggen van eigen schuld en dikke doei !!

dus of je nou wel of niet een refurb terugkrijgt... als ie er maar netjes uitziet en et doet toch?

Uiteindelijk ben jij diegene die is gevallen :+

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jouw gerepareerde iphone zal dat niet meer zijn dan een 'refurbished' iphone, vaak zijn die nog in erg goeie conditie ook.

En wat Njay zegt, wees blij dat ze repareren :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Verzekering dekt valschade :)

Zien 'refurbished' toestellen er als nieuw uit of zijn er gebruikers sporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
je ziet er meestal niks aan :) ze vervangen meestal de buiten kantjes en de binnenkant etc is hersteld

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Njay schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:30:
je ziet er meestal niks aan :) ze vervangen meestal de buiten kantjes en de binnenkant etc is hersteld
Mooi, wordt afwachten dan! Maar een totaal nieuw toestel zou het fijnste zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MuVo schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:10:
[...]

Mooi, wordt afwachten dan! Maar een totaal nieuw toestel zou het fijnste zijn! :)
Verzekeringen voor apparatuur zijn vaak een uitbreiding van de garantie, qua tijd (drie jaar garantie, vijf jaar verzekeren) of oorzaken (valschade is verkeerd gebruikt en valt buiten de garantie, maar kan wel verzekerd worden).

Niet alleen zou het ding gewoon gerepareerd worden wanneer de oorzaak binnen de garantie valt, dat wordt namelijk buiten de garantie door de verzekeraar gedaan. En in het tweede, en vaak ook het eerste geval, krijg je een gerepareerd apparaat van een ander ('refurbished') terug als het niet ter plekke of anderszins op korte termijn gerepareerd kan worden.

Liever dat dan zes weken wachten tot je eigen toestel gerepareerd is, toch? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
CodeCaster schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:17:
[...]

Verzekeringen voor apparatuur zijn vaak een uitbreiding van de garantie, qua tijd (drie jaar garantie, vijf jaar verzekeren) of oorzaken (valschade is verkeerd gebruikt en valt buiten de garantie, maar kan wel verzekerd worden).

Niet alleen zou het ding gewoon gerepareerd worden wanneer de oorzaak binnen de garantie valt, dat wordt namelijk buiten de garantie door de verzekeraar gedaan. En in het tweede, en vaak ook het eerste geval, krijg je een gerepareerd apparaat van een ander ('refurbished') terug als het niet ter plekke of anderszins op korte termijn gerepareerd kan worden.

Liever dat dan zes weken wachten tot je eigen toestel gerepareerd is, toch? :)
Ik wacht nu al 4 weken, ze hebben een nieuw toestel besteld. Dus het zal nog wel een week duren. Als ze refurbished toestellen hebben, dan zou ik hem toch al eerder dan 4 weken terug hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

MuVo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:26:
Verzekering dekt valschade :)

Zien 'refurbished' toestellen er als nieuw uit of zijn er gebruikers sporen?
Ik heb een paar jaar bij KPN toestellen refurbished. Dat hield toen in: nieuwe case, eventueel nieuwe onderdelen, alles als gloednieuw afmonteren en software reset. In principe dus gewoon een gloednieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
sebastius schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:48:
[...]

Ik heb een paar jaar bij KPN toestellen refurbished. Dat hield toen in: nieuwe case, eventueel nieuwe onderdelen, alles als gloednieuw afmonteren en software reset. In principe dus gewoon een gloednieuw toestel.
Wordt de batterij ook vervangen, want je kunt niet zeggen hoe met een telefoon is omgegaan. De een gaat 2 dagen mee andere langer en weer een andere nog geen dag. Wordt deze standaard vervangen of getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51
Wat is nou precies het probleem? Je had een iPhone die kapot is aan de achterkant en vastloopt, vervolgens zeg je dat 'ie het nog wel deed (als 'ie steeds vastloopt dan doet 'ie het wel, maar niet zoals het hoort) en nu gaan ze 'm voor je vervangen en nu ben je bang dat je erop achteruit gaat?

Als je een goedwerkende, hele iPhone voor terugkrijgt, ga je er sowieso op vooruit, toch? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Hahn schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:17:
Wat is nou precies het probleem? Je had een iPhone die kapot is aan de achterkant en vastloopt, vervolgens zeg je dat 'ie het nog wel deed (als 'ie steeds vastloopt dan doet 'ie het wel, maar niet zoals het hoort) en nu gaan ze 'm voor je vervangen en nu ben je bang dat je erop achteruit gaat?

Als je een goedwerkende, hele iPhone voor terugkrijgt, ga je er sowieso op vooruit, toch? :P
Dat wel maar ik wist niet hoe goed een refurbished iphone is. En ik heb op internet gelezen dat de een zeer tevreden is en een ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuVo schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:18:
Dat wel maar ik wist niet hoe goed een refurbished iphone is. En ik heb op internet gelezen dat de een zeer tevreden is en een ander niet.
Je had een gebruikte kapotte telefoon en je krijgt een gebruikte werkende telefoon terug. Klinkt mij als een goede deal in de oren. Als er echt schade aan het nieuwe ding zit kan je natuurlijk altijd teruggaan, want dat zou niet moeten.

Maargoed, sommige mensen zullen nooit vrede hebben met het idee dat ze ' iemand anders' telefoon hebben gekregen (terwijl dat bij een netjes gerefurbishde telefoon natuurlijk weinig uitmaakt). Ik denk dat sommige mensen daar op internet ook over vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

MuVo schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:13:
[...]

Wordt de batterij ook vervangen, want je kunt niet zeggen hoe met een telefoon is omgegaan. De een gaat 2 dagen mee andere langer en weer een andere nog geen dag. Wordt deze standaard vervangen of getest?
Ik ga er van uit dat je of een nieuwe accu standaard krijgt, of dat ie getest wordt. Geen paniek dus :) Sowieso heb je 3 maanden garantie op een refurb toestel, dus als het niet bevalt, gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Bedankt voor jullie info, ik denk dat het wel goed zit met een gerefurbishd toestel. Ik wacht af tot ik meer hoor van mijn verzekering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 06:44
Normaal kan je een gerefurbished toestel herkennen aan een klein stickertje achter de batterij. Nu kan je dat bij een Iphone dus niet zien. Als je hem niet in originele (verzegelde) doos krijgt, is het altijd een gerefurbished toestel (of het nou een iphone of een nokia is). Je mag er vanuit gaan dat een refurbished toestel ook gewoon goed werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Sonnve op 29-03-2011 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 20:54
Bij de iPhone kan je dat eenvouding aan het serienummer zien in de instellingen van de iPhone.
Als het begint met 5K dan is ie refurbished, zo niet dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MuVo schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:18:
[...]

Je hebt nu een kapotte, je krijgt dan een werkende. Per saldo ga je er dus sowieso op vooruit :P

Reparatie is trouwens vrij lastig als je meer dan alleen de achterkant beschadigt en neemt veel tijd in. Vervangen is dan al snel goedkoper.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 29-03-2011 01:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1