Vob files branden op cd-r en afspelen op dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Ik vindt het niet . Ben hier al 2 uur bezig met de 'search' :)

Ik heb een aantal *.vob files (trailers, vooral van dolby en thx) en ik wil die *.vob files branden op een cd-r. Als ik die cd daarna in mijn dvd-speler steek (psx-2 enzo) kan die deze dan gewoon afspelen ?
Als ik een 'echte' dvd-cd bekijk zitten de bestanden (.vob) in een aparte (video_ts) directory. Moet ik dat met MIJN *.vob files ook in zo'n directory zetten ? of gewoon in de 'root' ?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt met een programma als DVDMotion er een DVD van maken. Ik heb het hier ook gedaan, best een tijdje mee bezig geweest (vreselijk omslachtig programma) en toen kwam ik erachter dat bijna geen enkele stand-alone speler DVD data vanaf een CD accepteert |:( Hoop werk voor niks dus.

• Dennis
  • Laatst online: 00:15
Een andere methode is om het te converteren naar mpeg-2 files en dan met Nero 5 een super video CD maken, die kunnen door de meeste spelers wl worden gelezen.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 23:24
Mijn DVD speler leest ook VCD's en MP3 cd's kan het daarbij ook?

Advanced sheep-counting strategies

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-03 07:21

SG

SG surft naar info hardewaren

Hij moet ten eerste CD-R kunnen spelen
dus DVD SVCD VCD MP3 CDR CDRW

dan kan ie pas een gebrande SVCD of VCD of MP3 spelen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Op Saturday 17 March 2001 20:03 schreef SuperG het volgende:
Hij moet ten eerste CD-R kunnen spelen
dus DVD SVCD VCD MP3 CDR CDRW

dan kan ie pas een gebrande SVCD of VCD of MP3 spelen
De bedoeling is dat het zou moeten kunnen afgespeeld worden op een Playstation-2 !
Ik heb dus enkel *.VOB files afgehaald van het internet (Dolby en THX trailers) en ik wil die graag op die PSX-2 kunnen afspelen.
Ik weet juist niet of het mogelijk is, zoja, met welk programma kan ik dat doen .

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• posttoast
  • Laatst online: 00:22
Up!

Is het al gelukt? Ik heb hier ook die THX/DTS trailers en wil ze ook graag branden...

omniscale.nl

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

Jox444

Honestly....

Op zaterdag 17 maart 2001 21:26 schreef skeletonman het volgende:

[..]

De bedoeling is dat het zou moeten kunnen afgespeeld worden op een Playstation-2 !
Ik heb dus enkel *.VOB files afgehaald van het internet (Dolby en THX trailers) en ik wil die graag op die PSX-2 kunnen afspelen.
Ik weet juist niet of het mogelijk is, zoja, met welk programma kan ik dat doen .
Kan niet....sim-pel.
Er is geen 1 standalone dvd speler die losse vobs kan afspelen (en ja ben er een half jaar geleden mee bezig geweest, had namelijk alle THX,DTS en Dolby intro's en wilde die ook graag op me dvd spelertje afpelen...maar helaas...toen maar de Dolby Dvd besteld bij dolby.com , daar stonden er ook veeeeel op )

edit:
shit dit was eeeeen oud topic |:(

Het is FRIET!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04-2025
DVD-standaard video vanaf een CD gaat je maar heel zelden lukken. Alleen de extreme cheapo DVD spelers doen ueberhaupt aan DVD-on-CD weergeven (tjek www.vcdhelp.com DB -- computers kunnen het ook trouwens), en je zult iig eerst de mpeg2 files uit die VOBS moeten extracten om ze daarna in een DVD authoring programma (zijn diverse met trial versies) te inserten en branden.

Edit: Ik heb eht even nagezocht, de PS2 kan geen VCD, geen SVCD, en geen miniDVD aan. Je bent dus SOL.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 14 februari 2002 21:34 schreef VincentB het volgende:
Up!

Is het al gelukt? Ik heb hier ook die THX/DTS trailers en wil ze ook graag branden...
Ik heb die ISO een keer gedownload (die automatisch een mini-DVD moet worden), maar mijn pioneer DVD-515 bakte er weinig van

Die kon wel VCD en CDr enzo spelen, maar die ISO was echt helemaal niets geen signaal niets :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Als je dvd-speler geen cd-r ondersteund, moet je het eens met cd-rw proberen, die leest mijn dvd speler wel. Ook niet alle cd-rw's, maar alleen de duurdere pakt ie.

Getest met vcd's en sony 325 stand-alone
Pagina: 1