Laptop netwerk stopt zonder reden?

Pagina: 1
Acties:

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Beste

Ik heb al 5 maanden een nieuwe laptop. Het probleem is als ik bijvoorbeeld grotere bestanden zoals bijvoorbeeld een game via een gedeelde map speel in mijn netwerk dat de wireless er plots mee op houd. Het is net of hij heeft teveel requests gedaan ofzo dat hij vast loopt. Want mijn thuisgroep enzo word niet meer gevonden en ook internet werkt niet meer. Als ik 5 min wacht heeft hij alles hersteld en werkt het weer (kan ook opnieuw verbinden met een draadloos netwerk). Maar als ik het weer doe weer hetzelfde probleem.

Met een kabel gaat het vrijwel perfect. Iemand enig idee? Het was wel een zeer goedkope laptop, zou het dus kunnen dat de wireless card het niet aan kan?

Dit kan ik vinden:

Ralink 802.11n Wireless LAN Card

Windows 7 x64
2GB RAM

Bedankt alvast!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wireless netwerk (WLAN) is nou eenmaal veel minder betrouwbaar (en snel) als een bedraad netwerk.
Dingen die je kan doen:
1. Ander kanaal instellen
2. Nieuwe driver van je WLAN interface installeren indien mogelijk
3. Een andere WLAN interface uitproberen (op USB, bijvoorbeeld)
4. En (ter test) even heel dicht bij je access point gaan zitten (als dit goed werkt, gaat punt 2 waarschijnlijk niet helpen).

Als je zeker wilt weten dat je de problemen niet hebt, moet je geen WLAN netwerk gebruiken omdat er nou eenmaal miljoenen invloeden van buitenaf zijn die de boel onderuit kunnen helpen.

Verder bestaan er op tweakers.net nog tientallen overige topics met soortgelijke problemen, uitvallen van Wifi. Zoek die even op en je zal daar ongeveer dezelfde tips en wellicht meer vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door remco_k op 25-03-2011 20:23 ]

Alles kan stuk.

• Qlii256
Ok, bedankt! Het probleem lijkt inmiddels opgelost te zijn door middel van een andere router.

• Qlii256
Het is toch niet opgelost. Het ligt dus niet aan de router volgens mij? Een ander kanaal blijkt ook niet echt te helpen? Heb geen usb interface. En kan geen drives vinden? Misschien iemand die drivers voor me heeft? Of een andere oplossing? BTW: welk type en welk kanaal stel ik best in op mijn router?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Qlii256 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:07:
Het is toch niet opgelost. Het ligt dus niet aan de router volgens mij?
Die kans is aanwezig, maar het is niet 100% zeker in dit stadium.
Een ander kanaal blijkt ook niet echt te helpen?
Heb je dat geprobeerd?
Heb geen usb interface.
Dan leen je er ergens een.
En kan geen drives vinden?
Misschien iemand die drivers voor me heeft?
Zoek naar drivers op de website van de fabrikant. Die zijn er echt wel.
Je bent alleen op zoek naar nieuwere drivers.
Of een andere oplossing?
Ik heb toch een paar aardige tips gegeven (loop die gewoon (nogmaals) even door), inclusief wat zoekwerk hier op GoT.
BTW: welk type en welk kanaal stel ik best in op mijn router?
Lees je in over hoe Wifi werkt.
Welk kanaal je het beste instelt, ligt aan jouw omgevingsvariabelen.

Je moet al uitsluitend op zoek gaan naar de oorzaak. Daar hoort nou eenmaal bij dat je een nieuwere driver installeerd en een andere WLAN interface uitprobeerd, net zoals je een andere router hebt uitgeprobeerd.

Overigens kan de oorzaak prima extern liggen. Er zijn tig huis tuin en keuken apparaten die gebruik maken van dezelfde frequenties en die je Wifi netwerk zonder pardon onderuit halen. Dingen zoals sommige babyfoons, audio/video zenders en nog veel en veel meer. Ook die van je buren...
Vandaar puntje 4 in mijn vorige post. Daarmee elimineer je doorgaans alle externe invloeden.

Alles kan stuk.