Toon posts:

kras op LCD scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het dus voor elkaar gekregen om een kras op mijn LCD computerscherm te krijgen.
het is de Samsung Syncmaster P2450H.
de kras is ongeveer 4 centimeter lang verticaal en zit zowat precies in het midden van het scherm.
het is een hele kleine kras, misschien een paar pixels breed, maar het valt op en hinderd, zeker bij witte achtergrond.

gelijk ben ik aan het googlen geslagen en heb de volgende methodes geprobeerd:
-schoonmaken en wrijven met het schoonmaakdoekje
-wc-papier met heel klein beetje water
-met een schone gum rustig heen en weer gummen op het gebied
-na het schoonmaken van het gebied en heel klein beetje vaseline er op smeren en rustig inwrijven

geen van deze methodes heeft ook maar een beetje gewerkt :|
moet ik langer door proberen gaan met deze methodes? moet ik harder wrijven/meer vaseline gebruiken? moet ik andere methodes gebruiken?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Tube Displex kopen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-01 10:59
zeker geen wc-papier gebruiken... Dit maakt zelf meer krassen door die vezels

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

Inderdaad, een tube displex met een goede doek (polijstdoek) en maar lang genoeg polijsten....

Displex is een polijstpasta, wanneer de kras maar groot genoeg is krijg je hem ook niet niet mee weg, maar van voor opties die jij voorsteld is Displex de beste manier.

Cogitationis poenam nemo patitur

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:08
mischien beetje tandpasta op een microvezeldoekje?
(correct me if im'' wrong)

het helpt altijd bij krassen op horloges ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de nuttige reacties, keep it comming :)

ik zal dan zeker geen wc papier meer gebruiken, maar tandpaste blijkt slechts te helpen bij specifieke soorten beeldschermen...
ik zal eens kijken hoe het met die 'Displex' zit, geen slechte investering aangezien je het altijd later kan gebruiken mocht er nog een krasje komen

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Vergeet het maar. Een kras ga je niet zomaar uit een LCD scherm krijgen. Displex zorgt er alleen maar voor dat de kras gepolijst wordt. Je zit dus straks met een mat scherm met een glanzend gepolijst stuk erin. Je kan de kras alleen minder laten opvallen door de randen minder scherp te maken. Dus precies op de juiste plek polijsten. Dat is haast ondoenlijk omdat het te nauwkeurig en heel lang moet gebeuren.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:40

FeaR

In GoT we trust

Aangezien het hier over een normaal PC-scherm gaat en niet over LCD als in TV's schop ik dit topic even richting Videokaarten & Beeldschermen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb langdurig een geruime hoeveelheid vaseline op de kras gesmeerd en laten inwerken, maar nog steeds geen resultaat
ik denk maar dat ik eens ga zoeken waar ik die displex kan kopen ;(

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:46

jbbrans

Misschien een heel gek antwoord, maar misschien je verzekeringspapieren eens doorlezen. Als het een ongeluk is geweest, kan het onder een verzekering vallen. Welke weet ik zo uit mijn hoofd niet, maar ik gok inboedel.

[ Voor 16% gewijzigd door jbbrans op 25-03-2011 22:40 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:34:
ik heb langdurig een geruime hoeveelheid vaseline op de kras gesmeerd en laten inwerken, maar nog steeds geen resultaat
ik denk maar dat ik eens ga zoeken waar ik die displex kan kopen ;(
Displex hebben ze bij elektronica winkels (als in, onderdelen, niet de Mediamarkt) en bij mobiele telefoon winkels.
Iets met mobieltjes in broekzakken met sleutels en veel krassen...

Edit:
Zo ziet het er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.erconline.nl/images/DISPLEX-240x240.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 26-03-2011 09:14 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1