Sorry, je hebt gelijk. Ik wilde gauw even een berichtje plaatsen voor het eten...
Nieuwe poging dan (Topic-titel kan ik helaas niet aanpassen):
Regelmatig kijk ik op de computer naar een live stream. Ijk zou het echter prettiger vinden om dit op een wat relaxtere manier te kijken (op de bank voor de tv met beter geluid). Dit is misschien ook wel kabels te doen, maar de computer en de tv/home cinema staan een eind uit elkaar en dan lopen er (nog meer) kabels door het huis. Ook is mijn TV niet zo geweldig (onbekend merk, geen HDMI), dus heb daar niet zo'n vertrouwen in.
Nu denk ik er al een tijdje over om een mediaplayer aan te schaffen, zodat ik films en muziek niet op schijf hoef te branden. Het is knap irritant als de helft ervan niet werkt doordat mijn standalone dvd/divx-speler bepaalde (audio)codecs niet aankan.
Naar aanleiding van deze 2 dingen vroeg ik me af of je internet live streams via de computer en een mediaspeler af kunt spelen op de TV. Misschien is het wel standaard en stel ik een hele domme (en hele lange) vraag, of is het alleen mogelijk op bepaalde merken/modellen of misschien helemaal niet.
Het is lastig er op internet naar te zoeken/googlen, omdat als je "live, stream, tv" intypt, de resultaten gaan over óf het normale streamen van media van een computer/netwerk naar een mediaspeler, óf over digitale tv-kanalen met live-streams.
Hopelijk hebben jullie nu een beetje een idee wat ik wil weten,
bij voorbaat dank,