Toon posts:

Live streams op TV met mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een kort vraagje over mediaspelers.

Is het mogelijk om (live) streams van het internet via je de mediaspeler op je tv af te spelen?

Groeten,

S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
En wat voor een zinnig antwoord denk je nu te verwachten? Lees aub FAQ en beleidsregels eerst... neem daar eens door wat er van jou verwacht wordt als je een topic opent ;) Niemand hier heeft een glazenbolletje... eigenlijk ontbreekt echt ieder stukje relevante info om er iets over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, je hebt gelijk. Ik wilde gauw even een berichtje plaatsen voor het eten... :o

Nieuwe poging dan (Topic-titel kan ik helaas niet aanpassen):

Regelmatig kijk ik op de computer naar een live stream. Ijk zou het echter prettiger vinden om dit op een wat relaxtere manier te kijken (op de bank voor de tv met beter geluid). Dit is misschien ook wel kabels te doen, maar de computer en de tv/home cinema staan een eind uit elkaar en dan lopen er (nog meer) kabels door het huis. Ook is mijn TV niet zo geweldig (onbekend merk, geen HDMI), dus heb daar niet zo'n vertrouwen in.

Nu denk ik er al een tijdje over om een mediaplayer aan te schaffen, zodat ik films en muziek niet op schijf hoef te branden. Het is knap irritant als de helft ervan niet werkt doordat mijn standalone dvd/divx-speler bepaalde (audio)codecs niet aankan.

Naar aanleiding van deze 2 dingen vroeg ik me af of je internet live streams via de computer en een mediaspeler af kunt spelen op de TV. Misschien is het wel standaard en stel ik een hele domme (en hele lange) vraag, of is het alleen mogelijk op bepaalde merken/modellen of misschien helemaal niet.

Het is lastig er op internet naar te zoeken/googlen, omdat als je "live, stream, tv" intypt, de resultaten gaan over óf het normale streamen van media van een computer/netwerk naar een mediaspeler, óf over digitale tv-kanalen met live-streams.

Hopelijk hebben jullie nu een beetje een idee wat ik wil weten,

bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je zal toch zelf op zoek moeten gaan en kijken en zoeken bij de specificaties van een media-player die je op het oog hebt want daar valt 1 2 3 weinig van te zeggen in hoeverre dit kan. Hetgeen wel bij de meeste media-players mogelijk is is dat je Youtube filmpjes kan kijken en bv media via het netwerk vanaf je pc kan streamen.

Maar wat ik mij eerlijk gezegd af vraag is wat je precies bedoeld live streams vanaf internet en of je hiermee bijvoorbeeld Uitzending gemist mee bedoeld, en dat ligt gewoon puur aan de mediaplayer zelf of ie dat wel of niet ondersteund dus je zal zelf op onderzoek moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad zoiets als Uitzending Gemist, het is een stream die gebruik maakt van Flashplayer 8 en windows media player.

Ik heb geprobeerd per merk/mediaspeler te bekijken of het kan, maar ik heb geen idee naar welke specificatie ik dan moet kijken.

Ik kan nog mailtjes sturen naar de fabrikanten, maar of die het begrijpen en antwoorden...?