• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zag hier [topic=5698] wat mensen praten daar over het navigeren om sterren heen, in warp snelheid.

Nou weet ik ook wel dat Star Trek niet al te serieus moet worden genomen maar als je er vanuit gaat dat warp mogelijk is, hoe kan je dan sturen??? Want, licht kan toch ook niet in een bocht, dus waarom een object met die snelheid of hoger wel?

Ik weet dat er al een stuk of duizend lichtsnelheid topics zijn geweest maar dit ben ik naar mijn herinnering nooit tegen gekomen...

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:15
Waarom zou licht niet in een bocht kunnen gaan? Dat is toch juist de reden waarom zwarte gaten zwart zijn.

Engineering

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Ze hebben toch een warp-aandrijving die hun voortstuwt, als je die motoren van richting verandert zal het schip toch ook van koers veranderen :?

Verwijderd

Bochten maken kun je op dezelfde manier doen als je vooruit bewegen. Ze komen vooruit door het laten krimpen en uitzetten van ruimte om hun schip en als ze dit aan de zijkant doen, dan maken ze een bochtje.

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 01:13 schreef steve_jacks het volgende:
Ik zag hier [topic=5698] wat mensen praten daar over het navigeren om sterren heen, in warp snelheid.

Nou weet ik ook wel dat Star Trek niet al te serieus moet worden genomen maar als je er vanuit gaat dat warp mogelijk is, hoe kan je dan sturen??? Want, licht kan toch ook niet in een bocht, dus waarom een object met die snelheid of hoger wel?

Ik weet dat er al een stuk of duizend lichtsnelheid topics zijn geweest maar dit ben ik naar mijn herinnering nooit tegen gekomen...
Ach ja buig gewoon even de massa om je heen PROBLEEM OPGELOST.
Ja toch!!!!!

• Miletos
  • Niet online
Op Saturday 17 March 2001 01:30 schreef hybridz het volgende:
Bochten maken kun je op dezelfde manier doen als je vooruit bewegen. Ze komen vooruit door het laten krimpen en uitzetten van ruimte om hun schip en als ze dit aan de zijkant doen, dan maken ze een bochtje.
Ja maar dan raak je toch een beetje "out of sync", of niet dan? Want als de linkerhelft langzamer gaat dan de rechter en je gaat er vanuit dat je inderdaad in de tijd kan reizen als je sneller gaat dan het licht, dan zal de linkerhelft in een ander tijd-frame zitten dan de rechter helft. Hierdoor krijg je dus buiten de bel vreemde tijdverschillen: alle ruimte die aan de linkerkant werd samengetrokken doet dit in een ander tempo dan de rechter.

Zo zou je als je vanaf de Aarde naar bijv. Jupiter kijkt en het warp schip komt er tussendoor sturen dan kan het best zijn dat jij vanaf de aarde naar een Jupiter kijkt die een paar seconden(of meer/minder, dat weet ik niet :) ) vooruit of achteruit is gesprongen in de tijd. Dit komt dus omdat de linkerkant van het schip in een ander tempo de ruimte heeft samengetrokken/afgestoten dan de rechterhelft.

Ofzo :)
Toch?

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 11:22
Er is een Voyager episode waarin word verteld dat je in Warp geen bochten kan maken, het schip scheurt dan gewoon in stukken.
Maar zodra ze dus in Warp gaan hebben ze een koers uitgezet, ik ga ervan uit dat het een rechte lijn is. Voor koersveranderingen moet je dus uit warp komen, koers veranderen en dan weer warp in.

Verwijderd

Warp zou sowieso nooit mogelijk zijn. Reken maar eens uit hoe lang je er over zou doen om bijvoorbeeld de lichtsnelheid te bereiken met de maximum G-force die een menselijk lichaam kan hebben :)

Wat trouwens ook altijd opvallend is dat al die aliens... ook de meeste onbekende species, een universele taal spreken..... namelijk Engels :)

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Was dat niet in de Voyager aflevering waar ze door een veld met meteoren moesten ontsnappen? (# ben ik vergeten)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 11:11 schreef Coen het volgende:
Wat trouwens ook altijd opvallend is dat al die aliens... ook de meeste onbekende species, een universele taal spreken..... namelijk Engels :)
Tssss beter kijken jij! Ze hebben een translator aan boord!

• Miletos
  • Niet online
Op Saturday 17 March 2001 13:37 schreef SympathiekeSok het volgende:

[..]

Tssss beter kijken jij! Ze hebben een translator aan boord!
Die translator zit dan zeker ook aan de camera vast :D

Als er niemand van de starfleet in de buurt is praten ze nog steed vrolijk engels.....maar goed, dat heeft niet veel meer met W&L te maken :)

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
je kunt beter ff dat draadje lezen voordat je dit soort dingen post. Is best wel vaak langs gekomen. (die badges vertalen)

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• jan-marten
  • Laatst online: 23-01 17:07
wat is dit voor stom onderwerp, jullie geloven zeker ook allemaal dat series als superman, batman, nikita, the matrix (oei, twijfelgeval >:) ) echt zou kunnen gebueren

*not*

warp speed is leuk als idee.
Mijn mening is dat er wel mogelijkheden zijn om sneller dan het licht te reizen maar dan niet op de manier van startrek eerder op de manier van event horizon ofzo

ST roelz indeed

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, alleen wel kut als je een scherpe bocht moet maken... Met warp (lichtsnelheid?) ga je dus 300.000 km/s, da's 300.000.000 m/s, wil je een beetje bocht halen heb je zo miljoenen G's op je lichaam :)

"3e ster had je rechts gemoeten!"
- "Oh nee!" [REM] (300.000.000 naar 0 in 10 seconden = 30mln G)

En dan weer gas geven :?

Effe uitrekenen wat haalbaar is... Als je wilt dat mensen niet doodgaan aan de G-krachten mag je maximaal 3G (jaja, piloten kunnen 6G maar zijn getraind) laten voelen. Dan ben je dus 100mln seconden bezig voor je op lichtsnelheid bent. Da's 3.17 jaar :?

En zo lang duurt een startrek aflevering niet. Bovendien mag je de kanttekening maken of iemand graag 3G gedurende ruim 3 jaar en 2 maanden op zijn lichaam wil hebben :?

Maar goed, da's off topic. Sturen kan dus wel, maar is niet zo makkelijk en scheelt qua graden afwijking niets.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Niet online
Op Saturday 17 March 2001 20:43 schreef jan-marten het volgende:
wat is dit voor stom onderwerp, jullie geloven zeker ook allemaal dat series als superman, batman, nikita, the matrix (oei, twijfelgeval >:) ) echt zou kunnen gebueren

*not*

warp speed is leuk als idee.
Mijn mening is dat er wel mogelijkheden zijn om sneller dan het licht te reizen maar dan niet op de manier van startrek eerder op de manier van event horizon ofzo

ST roelz indeed
Je doelt op zwarte gaten ofzo? Enneuh, wat is er mis met nikita? Is niet zo heel veel onmogelijk aan hoor.

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 20:48 schreef Grrrrrene het volgende:
Hmm, alleen wel kut als je een scherpe bocht moet maken... Met warp (lichtsnelheid?) ga je dus 300.000 km/s, da's 300.000.000 m/s, wil je een beetje bocht halen heb je zo miljoenen G's op je lichaam :)

Effe uitrekenen wat haalbaar is... Als je wilt dat mensen niet doodgaan aan de G-krachten mag je maximaal 3G (jaja, piloten kunnen 6G maar zijn getraind) laten voelen. Dan ben je dus 100mln seconden bezig voor je op lichtsnelheid bent. Da's 3.17 jaar :?

En zo lang duurt een startrek aflevering niet. Bovendien mag je de kanttekening maken of iemand graag 3G gedurende ruim 3 jaar en 2 maanden op zijn lichaam wil hebben :?

Maar goed, da's off topic. Sturen kan dus wel, maar is niet zo makkelijk en scheelt qua graden afwijking niets.
In warp zit je in een soort ruimte bel, die bel beweegt jij zelf niet!!!! Dus je krijgt geen last van hele grote G-krachten.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op Saturday 17 March 2001 20:57 schreef wVm het volgende:

[..]

In warp zit je in een soort ruimte bel, die bel beweegt jij zelf niet!!!! Dus je krijgt geen last van hele grote G-krachten.
Damn, je hebt helemaal gelijk... Stom van me, maar goed... ik had dus de topic nog niet helemaal gelezen en het ging net over de lichtsnelheid :)

Maarreuh, je staat dus inderdaad stil en trekt de rest om je heen... Alleen dan nog een interessante vraag: snelheid is relatief, ik bedoel dus: als de aarde beweegt is dat altijd t.o.v. iets anders. In ons geval dus de zon. Maar als je alles om je heen beweegt sta je in feite niet stil omdat je snelheid t.o.v. niets 0 is... (snap je wat ik bedoel?)

Verwijderd

ehmmm... Ik zou jullie er toch ff op willen wijzen dat de hele warptechnologie gewoon uit de duim van Gene Roddenberry gezogen is hoor. Of misschien niet eens uit zijn duim...

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op zaterdag 17 maart 2001 20:48 schreef Grrrrrene het volgende:

Om de krachten op te vangen, heeft meneer Okuda (Star Trek heeft technische adviseurs !!) Inertial Dampers uitgevonden... die zorgen ervoor dat de crew niet in rode vlekjes op de muur veranderen als ze in een keer naar warp springen.

By each crime and every kindness, we birth our future

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07-2025
Op zaterdag 17 maart 2001 20:57 schreef wVm het volgende:

[..]

Uh ! een Warp-bubble is een subspace fenomeen... dat kan bepaalde uitwerkingen hebben op normale ruimte, maar geld niet voor G-krachten...

By each crime and every kindness, we birth our future

• Steven
  • Laatst online: 22-01 13:06

[..]

Maar we hebben het toch over het versnellen tot de lichtsnelheid!?!?!? Daarin is alles "gewoon" (woord klopt niet, wist ff niets anders). Hoe het vanaf de 300000KM/s zit weet ik niet, maar daaronder heb je toch echt wel met G-krachten te maken.

En oh ja straaljager piloten zijn EN getraint, EN hebben een pak aan wat het allemaal toch een stuk makkelijker maakt :)

Verwijderd

[..]

Uhm, hadden ze niet van die kewle G-stabilazers? In die aflevering met die vage nanites van ST:TNG aten die beestjes zo'n ding op en toen ging het schip rommeldebom?

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 00:59 schreef Freggel_United het volgende:

[..]

Om de krachten op te vangen, heeft meneer Okuda (Star Trek heeft technische adviseurs !!) Inertial Dampers uitgevonden... die zorgen ervoor dat de crew niet in rode vlekjes op de muur veranderen als ze in een keer naar warp springen.
Ah, intertial dampers dan :)
Pagina: 1