Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 06:15
Eerst even wat specs:

CPU: i7 860 @ 3.5GHz
Moederbord: MSI P55 GD65
Videokaart: Asus HD5970 @ 850/1200
Geheugen: GeiL Blackdragon 8GB @ +/- 2000MHz
Schermen: 3x Samsung Syncmaster 2494HS

Andere info
  • De schermen staan in Eyefinity
  • Voor de videokaart heb ik een andere cooler gekocht en gemonteerd.
  • Temps van de videokaart onder gamen (in eyefinity) blijven rond de 55 graden.
  • CPU blijft rond de 60 graden onder load.
  • De 3e scherm is aangesloten met een actieve DP->DVI converter.

Het probleem
De setup heeft altijd zonder problemen gewerkt, tot 2 dagen terug. Ik was aan het browsen op het wereldwijde web, en ineens sprong mijn middelste scherm uit. Eerst gekeken naar de aansluitingen of deze goed zaten. Toen dat goed bleek te zitten heb ik gekeken op welke port dit scherm zat aangesloten, (Dat was de 2e DVI port) en vervolgens op de DP-DVI converter aangesloten. Beeldscherm gaf nu weer beeld.
Vervolgens heb ik het scherm wat eerst op de DP-DVI converter was aangesloten, op de 2e DVI aansluiting gezet, welke nu geen beeld geeft.

Al geprobeerd:
  • POSTscreen van BIOS wordt op 1 scherm weergeven ipv 2. Lijkt mij dus geen Windows driver probleem.
  • Windows en AMD Catalyst geven wel aan dat er 3 monitoren verbonden zijn.
  • Beeldscherm van 1e DVI slot (die dus werkt) losgehaald in hoop dat de 3e monitor beeld zou geven, maar helaas.
  • Geen last van artifacts in games. Games op 1 scherm werkt gewoon perfect, temperaturen zijn OK en er zijn geen rare dingen te zien.
Mijn vraag is... Iemand een idee hoe dit kan, wat dit zou zijn of wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 15:13
werkt de hdmi port? daar is een van de div-d poorten aan gekopelt. als je een hdmi -> div-d kabel hebt liggen kan je dat proberen.
is de kabel nog goed (geen verbogen pinnetjes ed.)?
werken anderen scherm(en) wel op die port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
HDMI zit er niet op, alleen 2x DVI en 1x DP.

Scherm aan DVI1 werkt wel, ander scherm aan DVI2 niet. Wanneer ik de kabels omwissel blijft het scherm dat aangesloten is op DVI2 geen beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 20:26
Mhhh, andere koeler? Accelero Xtreme 5970?
Helaas geen goed nieuws voor je! Ik heb dezelfde koeler en puur geluk dat ik dit op Hardocp las.
http://hardforum.com/showthread.php?t=1515486

Indien je de koeler te strak aandraaid kan je de 2e DVI opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
Hmm, kan me niet herinneren dat ik dat ding te strak heb gedraaid... Nouja, het lijkt er in ieder geval op dat dit de oorzaak is. Nu nog kijken of dit onder garantie valt..

Bedankt iig :)