Teufel Concept e magnum + Yamaha Receiver

Pagina: 1
Acties:

• wzzley
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-01 16:40
Beste Tweakers,
Ik ben in het bezit van een Teufel 5.1 set.
Deze wil ik niet meer op mijn pc gebruiken maar als "home cinema" op mijn kamer.
Aangezien de set geen hdmi ingangen heeft kan ik hem niet als surroundset gebruiken op mijn PS3. Ik heb hem nu namelijk aangesloten op de stereo-jack van de TV.
Nu viel mijn oog laatst op de Yamaha RX467 receiver die nu in de aanbieding is. Kan ik hierop de volledige set aansluiten of niet? Ook met het oog op de toekomst (zuilspeakers) lijkt me deze receiver erg passend..

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:28
de PS3 heeft toch ook een optical out? kun je dit niet gebruiken? anders zorgen dat je analoog uitstuurt uit je ps3?

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 18:03
welke aansluitmogelijheden heeft die set dan? Jou receiver kan volgens mij alleen optisch verbonden worden met die set. Wat op zich natuurlijk geen probleem is. Maar volgens mij kun je die set niet iedere speaker apart op de receiver aansluiten.

net even gezocht op inet. De set sluit je op een pc aan met 3x mini jack? Die heeft die receiver in ieder geval alvast niet. en volgens mij heeft een receiver ook niet 6x tulp aansluiting om ieder kanaal apart over te brengen naar de subwoofer. Wel kun je alle satallieten rechtstreeks aan de receiver hangen. Ik weet alleen niet of dat ook met de woofer kan.

[ Voor 42% gewijzigd door TMon op 25-03-2011 16:19 ]

• wzzley
Op de pc gebruik ik inderdaad gewoon 6x RCA kabel naar 3x jack. Kan ik wel bijvoorbeeld de vijf satellieten op de receiver aansluiten met 5component kabels en dan de subwoofer-out op de receiver aansluiten op de ingang op de sub? Word dit dan niet zeg maar dubbel versterkt? Wil voornamelijk ook beter geluid hebben en aangezien ik nog een mediaspeler en later nog een tv-decoder erbij wil, wil ik deze allemaal op deze receiver aansluiten en met één enkele HDMI naar de tv. Maar het gaat me nu echter erom of de Teufel set zonder problemen aan te sluiten is..

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Het zou heel erg helpen als je aangeeft welke set van Teufel je hebt. Op zich zal je normale speakers wel aan kunnen sluiten op elke receiver. Het probleem komt meestal bij de subwoofer. Een receiver heeft namelijk geen versterkte uitgang voor de subwoofer, maar een pre-out. Dus een uitgang waar alleen het signaal over gaat naar de subwoofer. Het wordt dus kijken welke ingangen de subwoofer van de Teufel heeft.

Er is ook een andere mogelijkheid om een kant en klare set als een Teufel achter een receiver te hangen. Dan moet je met de pre-outs gaan werken van de receiver, maar dan moet de receiver wel over pre-outs beschikken van alle kanalen. En dat heeft de Yamaha RX467 niet.

Maar eerst maar eens weten welke Teufel set er aanwezig is en hoe de subwoofer er uit ziet, dan kan er meer gezegd worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wzzley
Mijn excuses, de naam van de set heb ik enkel vermeld in de titel, het betreft dus de Concept E Magnum (niet power edition). Kan ik wel dan bijvoorbeeld de subwoofer op de pre-out van de receiver aansluiten en de satellieten rechtstreeks?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Volgens Google is dit de achterkant van de subwoofer van de Teufel:
Afbeeldingslocatie: http://www.teufelaudio.nl/media/oart_0/oart_c/oart_252/1088_concept_e_ce400sw_back_detail_big.jpg

Er zit daar dus gewoon een directe subwooferingang op welke je aan kan sluiten aan een te kopen receiver. De satellieten kan je dan rechtstreeks naar de receiver doen. Wel even kijken of je de huidige speakerkabel wel goed in de receiver kwijt kan. Soms kan het namelijk te dun zijn waardoor het niet lekker in de terminal klemt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1