Toon posts:

waarom blijven eenden niet zinken?

Pagina: 1
Acties:
  • 817 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
is adt evolutie of de hant van GoT?

Verwijderd

De hand van een mod die hier een slotje op gooit?

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Op Saturday 17 March 2001 01:12 schreef Yoozd het volgende:
is adt evolutie of de hant van GoT?
nee dat is een laag vet

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eenden zijn heksen daarom zinken ze niet

Verwijderd

Dit soort topics laten W&L nog een keer zinken. Het is maar te hopen dat de slotjes het drijvend houden...

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ze hebben vet aan hun veren... dat zorgt ervoor dat ze drijven... Duh... Moet jij maar eens een eend met afwasmiddel (ontvetter) schoonmaken... dan moeten ze echt zwemmen...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:15
Op Saturday 17 March 2001 01:35 schreef Maiar het volgende:
Eenden zijn heksen daarom zinken ze niet
Inderdaad: iedereen die nog steeds niet weet waarom eenden niet zinken, raad ik aan om eens een keer naar Monthy Pythons search for the holy grail te kijken.
Hierin wordt tevens de belangrijkste eigenschappen van zwaluwen uitgebreid besproken. 8-)

Engineering

Verwijderd

Omdat het eenden zijn.
En omdat ze lucht nodig hebben om te blijfen leven.

Duidelijke zaak + een dik hangslot ;)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Nou, een 2CV zinkt wel degelijk, als een baksteen zelfs, omdat ze zo lek zijn als een zeef. Tot-ie de bodem raakt, dan zinkt-ie niet meer. Dus in een ondiepe sloot blijft-ie niet eeuwig zinken. Misschien heb je dat gezien? Opblaas-eenden zinken niet, door de wet van Archimedes, zolang het blaasventieltje goed afsluit. WC-eenden drijven, omdat ze meestal leeg zijn wanneer ze in het water terechtkomen en dan is weer de Wet van Archimedes van toepassing. Donald Duck zinkt niet, omdat het soortelijk gewicht van vet lager is dan water en wederom omdat ook hier de Wet van Archimedes van toepassing is. En wat is nou die Wet van Archimedes? Luidt ongeveer als volgt: opwaartse kracht in water is gelijk aan het gewicht van de verplaatste hoeveelheid (volume) water. Zie ook: Waarom blijft een boot drijven? ISBNNR 9786.465696.7646538. uitg.1928 door Prof. Dr. Ir. van Eijckelensteyn (ex-rectormagnificus Universiteit van Harderwijk). Ik hoop dat ik hiermee je vraag afdoende beantwoord heb.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Om even op niveau te blijven (|:(): omdat ze de bodem raken.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dattik hier morgen behoorlijk spijt van kan krijgen, onzin is illegaal.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Op Saturday 17 March 2001 02:11 schreef Arien het volgende:

Om even op niveau te blijven (|:(): omdat ze de bodem raken.
-1 dubbelpost

Ik schrijf zo'n stukje wel met de bedoeling dat het gelezen wordt :):
Nou, een 2CV zinkt wel degelijk, als een baksteen zelfs, omdat ze zo lek zijn als een zeef. Tot-ie de bodem raakt, dan zinkt-ie niet meer. Dus in een ondiepe sloot blijft-ie niet eeuwig zinken. Misschien heb je dat gezien?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

testcase: -1 dubbelpost. Ik schrijf zo'n stukje wel met de bedoeling dat het gelezen wordt :)

Sorry, ik had vlug over de reacties heen gelezen en dat stukje niet gezien. :)

Verwijderd

Overigens zou de wet van Archimedes correct geformuleerd moeten zijn:

De opwaartse kracht is gelijk aan de zwaartekracht op de verplatste massa.

Immers stelen dat een massa gelijk is aan een kracht lijkt mij onzin.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Harry Jekkers zei het al: Donald Duck draagt NOOIT een broek, behalve als hij gaat zwemmen, dan draagt hij een zwembroek!Hij is ook gesignaleerd met een zwemband, als hij die niet om heeft, zinkt hij als een baksteen.
(Waarom haat ik Donald Duck?) ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 19:34 schreef blobber het volgende:
Harry Jekkers zei het al: Donald Duck draagt NOOIT een broek, behalve als hij gaat zwemmen, dan draagt hij een zwembroek!Hij is ook gesignaleerd met een zwemband, als hij die niet om heeft, zinkt hij als een baksteen.
(Waarom haat ik Donald Duck?) ;)
donald duck totally kicks ass

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 22:24

SG

SG surft naar info hardewaren

Door vet in het verenpak dat isoleerd lucht in de veren pak waardoor ze wat lichter zijn t.o.v. hun water verplaatsing

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• om3ega
  • Laatst online: 26-01 21:18
Eigenlijk zit het iets anders.

Ik heb net even wat gegevens opgezocht. Kijk, je hebt vissen en eenden. Die delen beiden het zelfde water. Om elkaar niet in de weg te zitten hebben ze eenden laten drijven en vissen laten zinken. Anders wordt het zo druk op het water (of er onder). Bovendien als eenden zouden zinken zou het niet leuk meer zijn om ze brood te voeren. Eigenlijk is het heel logisch dus.

Verwijderd

Een echte bioloog zeker? :P

Wacht! zie ik daar nu een Moderator vulgaris of een Moderator generalis met een Slottus fermiensis aankomen? :)

• om3ega
  • Laatst online: 26-01 21:18
Waar waar?

Ja ik zie hem ook geloof ik.. hij komt aanzwemmen ;)

Verwijderd

welnee... hij komt aanzinken :P

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
De eend blijft door de oppervlaktespanning van het water drijven.. Als je er zeep bij gooit zinkt de eend.. ;)

Zoiets... :)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
Bla totaal geen niveau --> slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.