Toon posts:

Ondertitelprobleem AVCHD in ISO

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd geleden de LG DP1W Mediaspeler aangeschaft onder andere omdat hij AVCHD's in ISO formaat kon afspelen en dat hij een uitgebreide ondersteuning had voor ondertitelingsbestanden.
Nu heb ik een aantal films op een Toshiba Harddisk gezet. DVD's in ISO speelt hij voortreffelijk af. HD films met ingebakken ondertitels ook. Alleen bij AVCHD's in ISO geeft hij geen ondertitels weer en zijn ook niet in te stellen. Vervolgens geprobeerd om een apart SRT ondertitelbestand bij te voegen (met exact dezelfde naam), maar ook dan geeft hij geen ondertiteling.

Heeft iemand hier ervaring mee en is er een oplossing voor. Mogelijk dat ik iets fout doe, maar ik heb (nog) niets op het Internet kunnen vinden over dit onderwerp. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

AVCHD in ISO? Wat moet ik me daarbij voorstellen, een ISO van een Bluray?

Mogelijk is daar de beperkte afspeelfunctionaliteit van BD-ISO`s een beperking (gokje).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AVCHD is een BlueRay formaat alleen dan zodanig gecomprimeerd dat het op een DVD9/DVD5 past. AVCHD is niets anders dan een ISO-image van zo'n AVCHD, dus het zou best eens kunnen dat dit tot de afspeel beperkingen behoort (de structuur is dezelfde als van een BD-ISO). Ik heb over een dergelijke beperking (nog) niets gelezen dus het zou best eens zo kunnen zijn dat iemand hier de oplossing voor weet.
Michael Knight schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 02:03:
AVCHD in ISO? Wat moet ik me daarbij voorstellen, een ISO van een Bluray?

Mogelijk is daar de beperkte afspeelfunctionaliteit van BD-ISO`s een beperking (gokje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:48:
Ik heb enige tijd geleden de LG DP1W Mediaspeler aangeschaft onder andere omdat hij AVCHD's in ISO formaat kon afspelen en dat hij een uitgebreide ondersteuning had voor ondertitelingsbestanden.
Nu heb ik een aantal films op een Toshiba Harddisk gezet. DVD's in ISO speelt hij voortreffelijk af. HD films met ingebakken ondertitels ook. Alleen bij AVCHD's in ISO geeft hij geen ondertitels weer en zijn ook niet in te stellen. Vervolgens geprobeerd om een apart SRT ondertitelbestand bij te voegen (met exact dezelfde naam), maar ook dan geeft hij geen ondertiteling.

Heeft iemand hier ervaring mee en is er een oplossing voor. Mogelijk dat ik iets fout doe, maar ik heb (nog) niets op het Internet kunnen vinden over dit onderwerp. Alvast bedankt.
Na de laatst firmware update speelt de LG nu ook BR-ISO en AVCHD-ISO keurig af MET ondertiteling. Hiermee is dit apparaat voor mij nu de absolute top. En dan heb ik het nog niet eens over de prijsstelling. LG, mijn complimenten, maar als het kan geef wat meer release informatie over de verschillende firmwares.