Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 20:45
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een "Freecom XXS320GB" gekocht. Alleen op de computer van mijn ouders word hij niet herkent. Hij maakt echter wel een piep geluidje continue. Nu heb ik al gezocht op de website van Freecom, en op google. Maar ik kan geen besturingsprogramma vinden zodat ik die kan installeren, zodat de externe schijf wel herkend word. Hebben jullie nog tips/ideeën?

Mvg Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wordt hij op jouw pc wel herkent?

Met besturingsprogramma bedoel je driver? Die zou standaard in Windows moeten zullen hoor :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Stuurprogramma zit al ingebouwd in Windows. Waarschijnlijk levert de betreffende usb-poort net niet genoeg stroom om de schijf goed te laten werken. Zit er toevallig een extra of y-kabeltje bij zodat je stroom uit twee usb poortjes kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:44

itarix

404 soul not found

Te weinig stroom, corrupte / beschadigde universele usb driver, te oude versie OS (usb hdds zijn pas plug en play vanaf Windows ME)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Op mijn eigen pc werkt hij prima, maar mijn pc is een stuk beter dan die van hun. Ik vermoed dat hun pc te oud is.

Als je de externe schijf voor het eerst aansluit op je computer dan installeert hij eerst een besturingsprogramma als ik mij niet vergis. Bij de pc van mijn ouders herkent hij gewoon helemaal niks en maakt de externe schijf een continue piep geluidje, afgebroken piep geluidje.

Ze hebben Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Probleem opgelost, was wel te weinig stroom. Ik heb de externe schijf nu aan de achterkant van de computer erin gestopt en daar was de toevoer hoger.
Bedankt voor de reacties!

mvg johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

johanteunis schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:33:
Probleem opgelost, was wel te weinig stroom. Ik heb de externe schijf nu aan de achterkant van de computer erin gestopt en daar was de toevoer hoger.
Bedankt voor de reacties!

mvg johan
Het probleem is waarschijnlijk at de front USB poorten helemaal geen voedingsspanning voeren, dat komt wel vaker voor. Dit is hoogst waarschijnlijk te verhelpen door een jumper over te zetten op het moederbord. Welke jumper je moet hebben is wel terug te vinden in de handleiding van het moederbord.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Zo'n jumper is meestal bedoeld om de voedingsspanning van sommige usb-poorten te wisselen tussen de normale +5V en de +5V SB (standby) spanning van de voeding. Helemaal zonder spanning zou bijna geen enkel usb apparaat op z'n poort werken. Probleem bij front usb is vaak dat door de relatief lange dunne interne bekabeling de spanningsval net te groot is om de schijf goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
_Dune_ schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:45:
[...]

Het probleem is waarschijnlijk at de front USB poorten helemaal geen voedingsspanning voeren
Dan zou de schijf ook niet piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:45:
[...]

Het probleem is waarschijnlijk at de front USB poorten helemaal geen voedingsspanning voeren, dat komt wel vaker voor. Dit is hoogst waarschijnlijk te verhelpen door een jumper over te zetten op het moederbord. Welke jumper je moet hebben is wel terug te vinden in de handleiding van het moederbord.
inderdaad. had ik ook met mijn pc. had een webcammetje gekocht. UUUUREEEN bezig geweest wou maar niet werken. kwam ik er achter dat de front usb te weinig / geen voedingstroom levert. nou jonge dat was dus vervelend... zo lang bezig geweest door zo iets stoms XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:05

_Apache_

For life.

Mijzelf schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:05:
[...]
Dan zou de schijf ook niet piepen.
Jawel, mijn portable hdd gaat oko piepen als hij niet genoeg stroom krijgt.

Genoeg stroom is een stille hdd.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Pagina: 1