Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PHP bestand automatisch laden zoals bij HTML?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik ben begonnen met het bouwen van een website, en gaandeweg leer ik PHP. Hiervoor is HTML kennis nodig, die heb ik in principe wel, in die zin dat ik weet hoe het werkt, ik ken niet alle mogelijkheden en commando's.

Ik heb een webserver gemaakt die extern toegankelijk is, en in de document_root van mijn server werd standaard een 'index.html' geleverd. Als je de website vervolgens aanroept via zijn ip of DNS-naam, geeft hij correct het html bestand weer.

Vervang ik die HTML echter door een .PHP bestand, krijg ik een root index te zien waar ik dat PHP bestand eerst in moet aanklikken voor ik het te zien krijg.

In mijn simpelheid dacht ik toen - duh, ik moet gewoon PHP code opnemen in een HTML bestand, dan heb ik én een automatisch ladende pagina én php mogelijkheden, maar helaas krijg ik dan gewoon een wit scherm te zien :P

Nou moet het niet zo gaan worden dat ik mijn site altijd moet gaan aanroepen met "sitenaam.nl/index.php" of iets dergelijks, dat mag wel in de balk naar voren komen, maar ik wil die pagina gewoon al te zien krijgen als ik alleen "sitenaam.nl" invoer.

Wat doe ik verkeerd?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:33

orf

Als je Apache gebruikt kun je de DirectoryIndex aanpassen in de httpd.conf. Daar staat nu waarschijnlijk alleen index.html. Daar kun je index.php aan toevoegen (spatie gescheiden)

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 16:07
Je moet in de instellingen van je webserver aangeven dat index.php een index file is.

Bij apache is het zo iets als:

DirectoryIndex index.php index.html

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 13:05
Check 'DirectoryIndex' van Apache (ik neem aan dat je Apache gebruikt)

/edit: te laat ;(

[ Voor 21% gewijzigd door Chesta op 25-03-2011 15:11 ]

End of Transmission

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
:D daar had ik nog niet aan gedacht, ik had dit geprobeerd, maar dat werkte ook niet:

http://www.vbulletin.com/...22569-Include-php-in-html

ff checken of ik jullie tip in Apache kan vinden!

- edit -

Check! Dat werkte, en ik hoefde Apache niet eens te rebooten. Thanks :P

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-03-2011 15:17 ]