Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 23:19
Na een hoop tevredenheid is de HD van de laptop toch wel erg vol aan het worden. (1x500G)
Na het open maken van de laptop schetste mij de verbazing dat er 2 ruimtes zijn gereserveerd voor een hardeschijf. terwijl er maar 1 gebruikt word. Helaas is de 2e HD niet geheel voorbereid, het enige wat er wel zit is een klein socket, na wat googlen op een Chinese site uit gekomen. http://asusbbs.zol.com.cn/40/227_394705.html
en via de partsshop een bracket en aansluiting voor de HD
Nu maar hopen dat de bios het ook ondersteunt.

totale kosten zijn €67 zou toch erg jammer zijn als het niet werkt.

Heeft iemand anders al ervaring?
Kben benieuwd ik laat het nog wel weten

Groetjes Virusje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 12:47
ik denk dat het kan werken, alleen hoop ik niet voor je dat de notebook een keer defect raakt. Want dan denk ik dat je geen garantie meer hebt.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343854

Welke laptop heb je?
Want waarschijnlijk heb jou laptop een broert die wel 2 HDD's heeft.
Het zal waarschijnlijk wel werken alleen moet je er een andere bios op flashen(Die van je latops broer) die wel 2 HDD's ziet.
En je weet dat je voor 80 euro het dubbele van je opslag heb?
Dus een 2,5 inch 1TB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
Dat is jammer, de vorige reactie is niet geplaatst.

De bios is wel aardig aangepast in vergelijking met de degene die ik gewend ben.
maar het lijkt er op dat alles al voorbereid is voor een 2e schijf.

Jammer lijk werkt de 7200 rpm niet zoals verwacht, ja de schijf wel maar windows niet.
Wat een ellende... windowslive komt met foutmeldingen en wil niet geinstalleerd worden, in eens niet meer kunnen inloggen, nu werkt die allemaal weer, kan SP1 weerniet geinstalleerd worden.
de recovery is niet helemaal lekker.
We blijven proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343854

Probeer een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
Ja geprobeerd, kwas even vergeten dat dit een 64bit was, kheb 2 32bit installaties liggen.
de pc liep netjes en gesmeerd, nu kon ik alleen weer niet activeren.. dus de recovery maar weer aangesproken.

iemand ervaring met een schijf die uit een laptopgehaald word. (wel werkt), echter niet herkend word wanneer deze extern word aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ijsbeer910 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:16:
[...]
iemand ervaring met een schijf die uit een laptopgehaald word. (wel werkt), echter niet herkend word wanneer deze extern word aangesloten?
Afhankelijk van hoe deze is aangesloten (waarschijnlijk USB) zal de disk niet genoeg stroom krijgen via de USB poort.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zelf de Asus X77JQ welke dezelfde laptop is als de N71JQ waarbij ik laatst een SSD erin gezet heb in plaats van de harddisk die erin zat, echter een 2de harddisk is bij mij wel voorbereid maar mist ook net als in jou laptop de aansluiting ervoor. Zelf heb ik dit opgelost door een externe USB 3.0 behuizing te kopen en deze via USB 3.0 dan te gebruiken hetgeen bij mij verder zonder problemen werkt, maar je moet wel dan eerst alle vorige partities eraf halen.

Je kan trouwens niet Windows op een USB schijf installeren en altijd je OS op de interne schijf installeren maar ik neem aan dat je dat ook gedaan hebt, en let wel dat die recovery inderdaad niet optimaal werkt met andere dan de originele interne schijf. Gewoon een clean install van Windows7 en de licentiekey gebruiken die aan de onderkant van je laptop staat, en met activatie kan je gewoon telefonisch doen via het nummer wat je dan ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
Ik heb de schijf op 2 manieren aangesloten,
via 2 verschillende usb interfaces met en zonder externe voeding.
het lijkt er op de de schijf beveiligd is,
In de bios heb ik antitheft al uitgezet. zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
Ik moet en zal een 2e hd aansluiten :) het zou gewoon wel makkelijk zijn. het werkt mijn inziens ook wat sneller.
microsoft zou mij toch van een windows cd kunnen voorzien? het zou beachelijk zijn als je je dvd kwijt bent dat je niet meer zou kunnen installeren :D
Roel1966 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:32:
Ik heb zelf de Asus X77JQ welke dezelfde laptop is als de N71JQ waarbij ik laatst een SSD erin gezet heb in plaats van de harddisk die erin zat, echter een 2de harddisk is bij mij wel voorbereid maar mist ook net als in jou laptop de aansluiting ervoor. Zelf heb ik dit opgelost door een externe USB 3.0 behuizing te kopen en deze via USB 3.0 dan te gebruiken hetgeen bij mij verder zonder problemen werkt, maar je moet wel dan eerst alle vorige partities eraf halen.

Je kan trouwens niet Windows op een USB schijf installeren en altijd je OS op de interne schijf installeren maar ik neem aan dat je dat ook gedaan hebt, en let wel dat die recovery inderdaad niet optimaal werkt met andere dan de originele interne schijf. Gewoon een clean install van Windows7 en de licentiekey gebruiken die aan de onderkant van je laptop staat, en met activatie kan je gewoon telefonisch doen via het nummer wat je dan ziet staan.

[ Voor 7% gewijzigd door ijsbeer910 op 29-03-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

danield schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:02:
ik denk dat het kan werken, alleen hoop ik niet voor je dat de notebook een keer defect raakt. Want dan denk ik dat je geen garantie meer hebt.
Hoezo dan? Als je aan kan tonen dat je goed in staat bent om een HDD te plaatsen lijkt het mij raar dat je dan opeens geen garantie meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ijsbeer910 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:15:
Ik moet en zal een 2e hd aansluiten :) het zou gewoon wel makkelijk zijn. het werkt mijn inziens ook wat sneller.
microsoft zou mij toch van een windows cd kunnen voorzien? het zou beachelijk zijn als je je dvd kwijt bent dat je niet meer zou kunnen installeren :D
Als je bv Usenet of een of andere newsreader hebt kan je gewoon een OEM Windows7 ISO file downloaden en branden op een dvd, waarna je de licentiekey van je laptop gebruikt en dan heb je een legale Windows7 versie. Op de dvd zit namelijk verder geen beveiliging op en het gaat er puur om dat je een geldige licentie hebt die je bij een laptop nagenoeg altijd erbij krijgt, mits je bv zoals bij Alternate een BTO laptop koopt die zonder OS geleverd word.

En wat je schijf betreft moet je bij de installatie van Windows7 niet standaard installatie maar uitgebreide installatie pakken bij het keuzemenu, waarna je een ander menu krijgt en je de harddisk kan partitioneren. In dit menu kan je er ook voor kiezen om partities te verwijderen waarbij je ziet dat de harddisk 3 partities bevat namelijk ook een Data partitie.

Verwijder eerst alle partities en maak dan 1 of 2 nieuwe partities aan door telkens per partitie zelf het aantal GB in te toetsen onder aan het schermpje ( bv 2 x 250 GB ), en vervolgens installeer je Win7 op de 2de partitie want Win7 maakt automatisch 1 kleine systeempartie als 1ste partitie aan. Maar Win7 op een usb schijfje installeren gaat echt niet werken en zal je dus altijd de schijf eerst even intern moeten plaatsen voor installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
hehehehe ik ben weer terug!
De dag dat ik wegging werd het pakketje afgeleverd
vanmiddag alle pakketjes open gemaakt.
de laptop ongeveer helemaal uit elkaar getrokken om het kleine printje te monteren én niet werken...
in de bios was alles al goed voorbereid, maar toch wilde ie het niet doen,

na wat googelen op een idee gekomen
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer\

en de schijf ONLINE gezet, deze stond offline, maar ook niet uit te lezen die een externe schijf of wat dan ook.

Maar nu gelukkig wel, MISSION ACCOMPLISHED!
Pagina: 1