MSI computer moederbord KT7 TURBO VER:3

Pagina: 1
Acties:

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik ben in het bezit gekomen( geruime tijd al en heb ook al eens voor dit probleem op het forum geweest ) van een computer MSI moederbord KT7 Turbo VER:3
processor AMD Athlon(tm)
Kloksnelheid 1.2 Ghz
Geheugen 513 MB ram.

Probleem :

Als ik de computer opstart (stekker 220V is eruit geweest ) dan krijg ik steeds de melding
CMOS chechsum error
Warning :CPu has been changed
Please enter CPU speed CMOS
Setup and remember to Save befote EXIT .

Ik doe dan gewoon F1 voor verder te doen en geen probleem . De klok staat wel op het jaar 2000 tijd 00:00
plaats de klok juist en verder geen probleem.
Heb wel de keuze tussen F1 'verder'en DEL 'setup'. neem F1
Zelf ondernomen actie's

Heb de batterij vervangen door idem type en de spanning gemeten in bedrijf ,deze is 3,2 volt . ideaal.
De oude was zeker niet leeg gaf dezelfde spanning .
Soms kan het zijn dat de VGA kaart niet start . nu een paar maal in en uit schakelen of kaart uit trekken gaat alles terug met de zelfde voorgaande melding .
VGA kaart is ook al vervangen

Dit alles is als ik de stekker heb uitgetrokken ,dus volledig spanningloos .
Heb de voeding ook al vervangen en geheugens
In de setup heb ik nog niet gewerkt . een beetje bang voor gans fout te gaan .Heb wel de setup overlopen .

Heel belangrijk : als ik na een tijdje dat de stekker is uitgeweest en steek de stekker terug in het stop kontakt ,start de computer vanzelf op ,een 2tal sec ,ventilatoren starten en valt dan stil ,en dan moet ik hem op de gewone weg starten met de voornoemde problemen Warning "CPU has been changed ".
Vind zich iemand terug in dit probleem. zou hem zeer graag hersteld hebben .
Weet iemand de site waar ik de manuel kan downloaden van het net .
Veel dank

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:33
Ik weet niet of er heel veel verschil zit tussen de verschillende versies maar wellicht dat je hier iets aan hebt:
http://www.msi.com/product/mb/K7T%20Turbo.html
http://www.google.nl/url?...lpLpmfcZ3lOJVAKJKdK_pr4Lw

het feit dat de tijd gereset wordt et cetera doet toch vermoeden dat er iets niet goed gaat met de batterij. Die maakt wel goed contact?

Desktop | Server | Laptop

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Geen idee of het met je probleem te maken heeft, maar controleer even heel goed of er geen lekkende condensators op het bord zitten, anders is het zonde om er nog tijd aan te besteden (of je moet goed kunnen solderen).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De K7T is berucht om z'n Elco's en die hebben dit soort problemen regelmatig daardoor. Je kunt nog gaan solderen, maar voor zo'n antiek bord zou ik de moeite niet eens nemen.