Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldhuis93
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2020
Het probleem is als volgt,

Ik installeer Windows XP op een Celeron PC met 512 aan ram,
Het eerste deel gaat goed. Dat wil zeggen, Het kopiëren van de bestanden van de CD naar de harde schijf.

Daarna moet Setup starten. Ik zie dat windows laad, dan krijg ik een blauw scherm waarop staat: "Setup word opnieuw gestart." Dan gaat het beeld op zwart, en krijg ik op mijn monitor de melding:"Input not supported." ik heb het geprobeerd met 2 verschillende monitoren, en ik heb de CD speler al vervangen, omdat ik dacht dat de lens kapot was. heeft iemand dit probleem eerder gehad en hoe kan ik dit oplossen.

Mvg
Veldhuis93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Dat heb ik laatst ook gezien bij een (oud) systeem van een kennis, bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door een oude BIOS. Heb je de meest recente BIOS er op staan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Kan vanalles zijn. Stukke videokaart, brakke voeding, geheugenprobleem, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Veldhuis93 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:11:
...en krijg ik op mijn monitor de melding:"Input not supported." ik heb het geprobeerd met 2 verschillende monitoren...
Klinkt mij toch nog als een schermresolutie, of verversings frequentie, in de oren waardoor de schermen simpelweg geen beeld geven, maar dat de Windows XP installatie wel gewoon werkt.
Zijn het CRT monitoren of TFT's?

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 25-03-2011 14:32 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Geef op z'n minst even aan welke hardware je precies gebruikt. Is het verder een integrated graphics card (sis toevallig?) en/of heb je al een andere videokaart geprobeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 25-03-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldhuis93
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2020
remco_k schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:32:
[...]

Klinkt mij toch nog als een schermresolutie, of verversings frequentie, in de oren waardoor de schermen simpelweg geen beeld geven, maar dat de Windows XP installatie wel gewoon werkt.
Zijn het CRT monitoren of TFT's?
TFT monitoren,
en lijkt me sterk dat de schermresolutie tijdens de installatie al verkeerd staat,
Nielson schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:33:
Geef op z'n minst even aan welke hardware je precies gebruikt. Is het verder een integrated graphics card (sis toevallig?) en/of heb je al een andere videokaart geprobeerd?
Ja het is een integrated graphics card, en nee ik heb op dit moment nog niet een videokaart voor de hand liggen, Mobo is: microstar MS 6719, intel celeron (weet niet welk type precies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

fout topic.... Laat maar.

[ Voor 92% gewijzigd door Gé Brander op 25-03-2011 15:31 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hij doet 'Systeem wordt opnieuw gestart'. Komt hij daarna nog langs het BIOS/POST-scherm of gaat hij gelijk op 'Input not supported'? Als hij niet meer POST is het probleem denk ik iets ernstiger.

XP Setup draait op 800x600 btw, praktisch onmogelijk om dan geen beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tenzij je IGP vrolijk 75Hz stuurt in textmode/setup (wegens gebrek aan driver) en je TFT dat niet vreet.
Dan zie je het alleen niet.

Je kan het eens met een answerfile (unattended setup) proberen, en zo ervoor zorgen dat de installatie vanzelf doorloopt. Kun je gelijk de videodrivers voor jouw hardware meenemen in de install.

je moederbord is volgens mij zo'n Medion ding, met inderdaad een SIS 651 of 740 videochip erop.

[ Voor 55% gewijzigd door alt-92 op 26-03-2011 11:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Klinkt idd als een resolutie-iets. Heb het ook een keer gehad bij het herinstalleren van XP bij een maat van me. Uiteindelijk heb ik alles kunnen doorlopen nadat ik via composite z'n tv ook had aangesloten. Zijn TFT-monitortje trok de resolutie niet.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Pagina: 1